hotel alpenrose

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

Hallo, is er iemand die bekend is met hotel Alpenrose in Lermoos? Ik wil heel graag weten hoe de ligging van het hotel is; of je zo op de piste stapt en of je naar hotel terug kan skien. Er schijnt een lift dichtbij te zijn om het gebied in te gaan. Is dat een gondel? Ook hoor ik natuurlijk graag ervaringen van mensen die er geweest zijn!
Alvast bedankt!

Het hotel ligt op 75 meter van de gondel (6p) in Lermoos. Dit is een van 2 liften die je naar het middenstation brengt. Vanaf het hotel moet je de hoofdstraat oversteken en dan de parkeerplaats over naar de lift.

Tussen beide liften in, ongeveer 10 min lopen(zonder ski uitrusting) van het hotel ligt de oefenweide en sleepslift waar elke ochtend de kinderen verzamelen voor les.

Volgens mij reed er een busje van alpenrose naar de skischool heen en weer dus lopen of eigen auto is geen must.

Wij zijn de laatste 3 jaar in Lermoos geweest. Leuk gebied voor beginners en erg druk zeker in de krokus. Veel kinder- maar ook klasjes met volwassenen.

Member of global cooling initiative

Ja, je zit op loopafstand van de 6-er Gondelbahn Grübigstein. Kijk ook eens op deze site: http://www.bergbahnen-langes.at/
Onderaan de piste die naar deze gondel gaat zit een leuke après ski tent.
Naar de andere kant van Lermoos is ver lopen. Weet ik uit ervaring. Nadeel is dat daar de skilessen starten, dus ik hoop dat je geen skilessen hebt geboekt of gaat boeken want dat is een stuk lopen. vanaf jouw hotel ook omhoog.
Het hotel ken ik niet. Gezien de reacties een uitstekend hotel.
Fijne vakantie!

Piste riderrrrr

Ik heb een kaart met daarop de ligging van het hotel en de liften :)

Lermoos alpenrose ligging weergeven op een grotere kaart

http://maps.google.nl/maps/ms?msid=204602197046445169901.000…

Member of global cooling initiative

Bedankt voor jullie reacties! Het klinkt goed; ik denk dat ik ga boeken:-). We zijn eerder in dit gebied geweest, maar zaten toen in Ehrwald. Klopt het dat de pistes in Lermoos grotendeels in de schaduw liggen of is dat overdreven? De afgelopen jaren zijn we in Fiss wezen skien; ook in de voorjaarsvakantie. Veel drukker dan daar zal het in Lermoos vast niet zijn…
Laatste vraag: Is er bij het middenstation een beetje vertier voor (kleine) kinderen? speeltuintje oid?

Schaduw weet ik zo 123 niet, volgens mij wel.
Bij het middenstation staat wel een speeltuintje. Kijk maar op de livecam http://www.bergbahnen-langes.at/
Ik zie daar wel een houten speeltoestel staan, maar door de sneeuw en kou zal het niet veel gebruikt worden. Tip: neem een slee mee of ga onder aan bij de kinderskischool spelen met de kids. Minder koud en meer kinderen.

Piste riderrrrr

Wij komen ook al een paar jaar in de krokus in Lermoos. Vorig jaar was het rustig in lermoos in de vakantie, dus ik hoop dat dat volgende week ook zo is. Ik ga er wel vanuit want het grootste deel is er nual. Het klopt dat bijna alles in de schaduw ligt. Daarom is de sneeuw er vaak veel beter dan in Ehrwald. Er is onderaan en bij het middelstation een speeltuin.

Lermoos ligt veel in de schaduw, kan een nadeel zijn, maar zeker ook een voordeel…langer goed/beter sneeuw. Er is bij de Grubigalm wel een heel klein speeltuintje 2/3 toestellen, maar daarachter een leuk funparkje met een fietsje/slee een miniafdalinkje maken.
Check hier even deze site gaat alleen maar over Lermoos
http://www.grubigstein.com/index.htm

Veel plezier

superbedankt! Heb de linkjes bekeken en kan me prima beeld vormen zo.
Als het weer een beetje meewerkt, ga ik boeken voor 27 febr tot 3 mrt.

Even een update:
Afgelopen vrijdag teruggekomen van 5 dagen Lermoos in hotel Alpenrose. En het was GEWELDIG. Super accomodatie, helemaal ingericht op verblijf met kleine kinderen. Prima professionele kinderopvang, lekker eten, mooie ruime kamers, handige ligging, heerlijk warm zwembad zowel binnen als buiten.
Lermoos als skigebied vonden we leuk! Afwisseling in pistes en moeilijkheidsgraad en overzichtelijk. Inderdaad liggen de lagere pistes veel in de schaduw, maar dat was niet hinderlijk. Zelfs wel prettig, met die hoge temperaturen… Boven prachtig en tot onze verbazing helemaal niet druk!
Kortom: voor herhaling vatbaar!

Plaats een reactie