verbindingen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Carroz

eind maart gaan we met het gezin voor de eerste keer naar Le Grand Massif skiën. We verblijven in Les Carroz. Ik ken het gebied helemaal niet, geraak je via liften en ski via Carroz ook in Flaine of moet je auto/bus nemen ? Zijn er trouwens goede busverbindingen om verschillende plaatsen te bereiken ?
Bedankt,
Ann

Als ik zo de pistekaart bestudeer is het hele gebied ontsloten (op Sixt na, uiteraard). Dus een bus zal je niet snel nodig hebben. Bestudeer de kaart anders zelf even:
https://www.wintersport.nl/skigebieden/grandmassif/kaarten…

Volgens mij is het Telecabine vanuit Carroz - afdalen - stoeltjeslift naar Tete des Saix - afdalen - stoeltjeslift (Vernant). Van daaruit daal je af naar Flaine.

Van Les Carroz raak je makkelijk al skiënd Flaine. Het kan wel druk zijn bij de verbindingslift “Vernant” en dan de blauwe Tourmaline naar Flaine.
De verdingslift van Flaine naar les Carroz “Grand Vans” kan wel dicht zijn als er te veel wind is. Dus dit moet je goed in de gaten houden. Anders raak je niet meer terug. er rijden geen bussen van Les Carroz naar Flaine en omgekeerd.

De tip van flap is wel een goede ja. Het is allemaal eenvoudig skibaar, maar alles moet wel open zijn.
Wij hebben afgelopen januari drie dagen moeten teren op twee liften in Flaine omdat de rest allemaal dicht was ivm wind. En een keer gehad dat de Vernant gedurende de middag dicht ging, gelukkig reed er toen nog wel een bus (richting Flaine).

Wij waren er met Krokus verlof (België) en de eerste 2 dagen was de “Grand Vans” gewoon dicht, pas op woensdag in de namiddag opengegaan. Donderdag ganse dag open en vrijdag enkel 's middags maar toen was de verbinding naar les carroz dicht vanwege de wind.
Het is een prachtig gebied maar je kan wel veel last hebben van de wind.

Plaats een reactie