Les Deux Alpes, wie kent het?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Deux Alpes

Hallo,

Zelf ben ik totaal geen ervaren wintersporter, maar ga dit jaar toch op wintersport. Ik ben uitgenodigd om mee te gaan naar Les Deux Alpes tijdens Sneeuwkoorts. De prijzen zijn zeer aantrekkelijk, maar is het gebied dan wel leuk? Kent iemand dit?

Prima gebied voor beginner. Bovenop is een grote gletsjer meet zeer brede en vlakke pistes.

Neem wel even wat les in NL anders kan je niet veel uitvoeren daar in Frankrijk.

Verder zeer hoog gebied dus zeer sneeuwzeker.

Gewoon doen.

Even je titel aangepast want anders snapt niemand waar dit topic over gaat.

MAND!

Vorig jaar geweest met een groep met diverse niveaus en allemaal een prima week gehad. Mooi en leuk gebied wat mij betreft!

🏂

Heb daar leren skiën als kind dus! Goed gebied!

Go with the snow!

Klinkt goed! Bedankt voor het aanpassen. Ik zal wel in Nederland wat lessen gaan volgen ;)
En in die week is er een Nederlands evenement Sneeuwkoorts, hoorde dat het zeker de moeite waard was? Weten jullie hier meer over?

Leuk gebied, al een 3-tal keer geweest (o.a. vorig jaar: https://www.wintersporters.be/skigebieden/deuxalpes/forum/to… ). Voornamelijk door de hoge ligging is het er vaak nog goed toeven laat op het seizoen. Zelfs in de zomer kan je er nog terecht op de gletsjer. Het enige ‘probleem’ is dat ongeveer alle pistes boven de boomgrens liggen, wat bij slecht zicht niet altijd handig is.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Oude rotzooi. Oude liften, die witte gondeltjes waarvan de deuren niet goed sluiten. En persoonlijk heb ik het niet zo op die Fransen. Wat afstandelijk, koen daardoor ook wat ongeïnteresseerd over.

Oude rotzooi. Oude liften, die witte gondeltjes waarvan de deuren niet goed sluiten.

Ik vind het net jammer dat ze die rode gondeltjes vervangen hebben door een moderne zetellift. Laat die witte maar staan! Je hebt ze overigens helemaal niet nodig, je kan ook de grote cabinelift nemen.

En persoonlijk heb ik het niet zo op die Fransen. Wat afstandelijk, koen daardoor ook wat ongeïnteresseerd over.

Gast147 op 30 jan. 2014 20:37

Lees eens http://www.antonmagazine.nl/chapter/35
Je kan de tips in dat artikel trouwens ook gebruiken ten opzichte van de meeste Belgen.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Weer zo’n Frankrijk hater terwijl tijdens de wintersportperiode veelal nog geen 20% van de mensen in zo’n dorp uit Fransen bestaat. We hebben hier, zoals meerdere gebieden in Frankrijk, te maken met een sneeuwzeker gebied. Ben er zelf 3 maal geweest en heb met name de gletsjer en het middengebied als heerlijke skigebieden ervaren. Daarnaast heb je beneden in het dorp diverse leuke beginnerspistes.
Het dorp zelf is zeer langgerekt, niet echt gezellig maar wel met erg veel winkels en voorzieningen. Zo is er ook voor niet skiërs het nodige te zien en beleven. Als je jezelf niet in de Franse taal kunt behelpen vindt je de Fransen al vlug stug en afstandelijk. Dat geldt denk ik voor veel nationaliteiten als je de taal niet machtig bent. Heb persoonlijk na 10 jaar Frankrijk met nooit te weinig sneeuw de afranden nog nooit als vervelend ervaren. Alle internationale contacten, met name ook bij de skilessen, heb ik steeds als zeer leerzaam en interessant ervaren. En dat leek me meestal wederzijds. Investeringen in nieuwe liften in dergelijke grote gebieden gaan uiteraard niet allemaal tegelijk. Er is de afgelopen jaren wel het nodige gebeurt.

afranden moet uiteraard Fransen zijn.

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen Frankrijkhater. Ik heb jaren een Franse vriendin gehad, spreek vloeiend Frans en heb alleen maar geschreven dat Fransen wat afstandelijk kunnen zijn, in alle eerlijkheid juist in de toeristengebieden. C’est ca!

Akkoord, maar we vinden toch ook niet alle Oostenrijkers, Duitsers of Nederlanders leuk. Als het er teveel worden in een gezelschap wordt het al snel irritant. Het valt echter in het forum op dat er nogal eens wordt afgegeven op de Fransen. Na 10 jaar winter- en 15 jaar zomervakantie in diverse delen van Frankrijk zijn mijn ervaringen anders. Bovendien ga je er toch voor de sneeuw, de zon, het landschap en wat dies meer zij naar toe. De contacten zijn dan veelal beperkt. Verschil is wel dat ik geen ervaringen heb met Franse vriendinnen en dat bedoel ik niet negatief.

Erg leuk gebied. 1 nadeel, om naar het dal te skiën is er slechts de keuze tussen een smal, druk groen pad of een paar steile, ijzige zwarte pistes en de lift… Verder flink genoten…vooral gaan…

Als je een beginner bent die van apre ski leuk vind kan ik je Les 2 Alpes aanraden. Ik ben afgelopen week geweest met een groep vrienden. Was mijn 3de keer dit gebied en heb me er weer super vermaakt.

Over de dal afdelingen ja de zwarte is vaak ijzig aan het eind van de dag, maar er is ook een rode piste of de gondel lift als de Pano bar weer eens iets te gezellig is geweest. Vooral tijdens de sneeuwweek zou ik denk ik vaker de gondel terug pakken.

Als het slecht weer is in LDA heb je geen zicht, harde wind en dan zeker niet geschikt voor beginners. Dan kan je wel goed de bar induiken, maar dat kan je op meer plekken in Frankrijk tegenwoordig…

@Gast659 Als je geen slecht zicht wilt hebben en geen last van de wind wilt hebben dan kun je beter naar snowworld landgraaf inderdaad.

Vreemd gebied. Des te hoger je gaat des te makkelijker wordt het. Zoals al geschreven is de dalafdaling voor beginners niet fijn. Velen gaan met de gondel terug. Overigens is die gondel ook vaak een bottle neck in de ochtend. Iedereen moet die Jandry express hebben en dat kan op sommige momenten wachttijd opleveren. Niet elke acco zit even handig qua apresski, mocht je dat belangrijk vinden.

@SPAM Intussen is er een rode piste richting het dorp bijgekomen die op de steilste stukken heel breed is, dus het valt beter mee dan de keuze groen pad vs zwarte duik in het onbekende ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Kijk dat is een hele verbetering.

Toch viel mij die ene zwarte alleszins mee, korte afdaling en niet al te ijzig

🏂

Plaats een reactie