Parkeren in les menuires

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Hoi Hoi,

Wij gaan van 9 tot 16 januari op wintersport naar les menuires.
We hebben een appartement gehuurt bij le Hameau de la Sapinière.

Nu bied het complex betaald parkeren aan:
€42 onoverdekt
€49 overdekt
€63 garage

Met 2 auto is dat toch weer gemiddeld €100 euro extra.

Nu las ik in andere topics hier op het forum dat je in les menureis gratis kan parkeren. Is er iemand die hier meer over kan vertellen?

Zijn deze parkeerplaatsen redelijk bereikbaar?
En mag je er de hele week blijven staan?

We zijn niet van plan om veel te gaan rijden die week dus als we de auto`s ergens gratis weg kunnen zetten kunnen we die €100 euro weer aan andere zaken besteden :P

Alvast bedankt ,

Karin

In les Menuires is overal gratis parkeren (geen tijdslimiet) behalve de parkeergarage en het Hameau de la Sapinière.
Omdat la Sapinière nogal afgelegen ligt en niet alle voorzieningen heeft zul je een wandeling van 15 à 20 minuten voor lief moeten nemen als je naar het centrum van Menuires wil , naar een gratis parkeerplaats zal iets korter zijn. Overigens zitten jullie in een redelijk rustige periode, met wat geluk kun je de auto kwijt op de toegangsroute naar het hameau (onder de Doron lift).
Download de plattegrond van les Menuires: http://www.vacanski.com/PlanMenuires-Hiver.pdf

bon ski

Ik had de plattegrond al gezien inderdaad, maar in het echt is het toch altijd anders.

Ik denk dat we op basis van deze info in elk geval geen parkeerplaats gaan reserveren. 15 minuten wandelen is ook nog niet het einde. Gewoon de spullen bij het appartement dumpen en dan zien waar we de auto laten. . Als het goed ia hebben we die de rest van de week niet nodig

En wat doe je als het flink sneeuwt de hele week en als je weg wilt gaan :P !?
Juist ja het is vakantie ik ga ook naar Les Menuires naar Les Clarines van CGH keten en daar heb ik enorm
goede ervaringen mee, Ik vind het zelf toch wel een pre om aan de residence een overdekte parkeergarage te hebben, je rijd hem zo lekker naar binnen hij staat er veilig en sneeuwvrij en als ik ff ergens naartoe wil rijden stap ik zo de auto in plus met laden en lossen vind ik het gewoon relaxed :)
Uiteraard is geld besparen altijd prettig maar ik kies meer voor gemak en zekerheid :)
@skifan HEEL erg bedankt voor de overzichtelijke en duidelijke map van Les Menuires ik zie nu exact waar ik zit en hoe ik bij de liften kan komen! SUPER :D
Enige nadeel is dat ik zie dat de residence niet dichtbij de beste liften zit maar zal wel goedkomen :)

Ik kan freerider onderschrijven omdat ik al een aantal jaren hetzelfde doe in Les Clarines. Ook nu weer, toevallig in de week vanaf 9 januari 2016. Uit ervaring weet ik dat er in elke wijk van Les Menuires ook heel wat gratis buitenparkeerplaatsen zijn. Dat zal zonder meer ook het geval zijn in de wijk Sapiniere. Ook de geregelde gratis busdienst die ook redelijk dicht bij Sapiniere langs komt biedt nog een oplossing bij het gebruik van een buitenparkeerplaats. Mindere liften zijn er ook nauwelijks omdat je zowel vanuit Croisette als vanuit de omgeving waar de Doron lift vertrekt vrij vlot in gebieden komt van waaruit je alle kanten op kunt. Wat stoeien met de eerder vermelde plattegrond en de kaart met alle skiliften die je op de webside van het bureau tourisme van Les Menuires vindt is daarvoor een leuke voorpret bezigheid. Je kunt ook nog een mail sturen naar het bureau met het verzoek om nadere informatie over het parkeren.

Hen48

Als toevoeging nog dit. Op de virtuele kaart van Les Menuires zie je het gebiedje La Sapiniere erg goed vanuit
de lucht en daarbij zie je een behoorlijk aantal buitenparkeerplaatsen. Die virtuele kaart vindt je o.a. op de website van Les Menuires.

Hen48

Ik kom al een jaar of 15 in LM. Parkeren is nergens een problemen alleen heel dicht bij het centrum.
En als het stevig heeft gesneeuwd leen je een schep en maak je er een gezellige avond van.
Ook voor de genoemde locatie zou ik zeggen uitladen en wegzetten. Genoeg grote parkeerplaatsen binnen een paar minuutjes lopen.

Duidelijk! :)

Wat ik mij inderdaad nog herinner van mijn bezoek aan Val Thorens afgelopen jaar is dat ze daar geen gratis plekken hadden en dat ze je daar aanraadden om (Gratis) in Les Menuires te parkeren.

@Hulst Potverdikke dat is wel bizarre toeval dat wij exact dezelfde datum gaan en naar dezelfde residence!
Wij zijn er ook van 9 tot 16 januari en het is voor ons de eerste keer in les troi vallees zowiezo :)
We gingen voorheen altijd met een ander stel met zijn 4en maar dit jaar zijn we voor het eerst met zijn 2en dus ben benieuwd hoe dat gaat dit jaar, maar echt wat een toeval zeg!

Freerider. Wij zijn al jaren zowat vaste bezoekers van die recidence in die periode. Rustig gelegen vooraan in het
dorp en uitstekend gelegen t.o.v. de pistes. Vanuit de kelder 100 m. lopen of langlaufen en vervolgens rechts af
richting de skilift die richting Croisette gaat waarvan je alle richtingen uit kunt. Ook is het mogelijk vanaf het pad
na de recidense linksaf de personenlift te nemen die ook richting Croisette gaat. De recidence heeft voor de niet
skiërs een prachtig zwembad met bijbehorende voorzieningen. Ik dacht even bij je reactie dat je ervaringen had met Les Clarines maar uit de nieuwe reactie meen ik af te kunnen leiden dat het de organisatie CGH bedoelt die inderdaad op meerdere plaatsen uitstekende complexen heeft. Ik ben overigens skiër op leeftijd (1948) die wel
de hele Trois Vallees doe. Alleen de zwarte pistes zijn niet aan mij besteed. Mijn vrouw en schoonzus zijn vaste
partners die niet skiën maar zich op andere wijze vermaken. Ik probeer steeds te starten bij het vertrek van de
eerste skiliften en komt zo laat mogelijk terug. Voor mij is Trois Vallees al jaren het skigebied bij uitstek. Wellicht tot ziens.

Hen48

Kijk nog meer januari gangers. Wij zitten al 15 jaar in week 2 en 3 van het jaar in LM. Ons verblijf is dan in Les Fontanettes. Erg rustig en onderaan het dorp maar wel vlak bij de start van de Doron en La Masse.
Wie weet tot in januari.

Volop Nederlanders in die periode. In Les Clarines tref ik er elk jaar enkele tientallen. De relatieve
betaalbaarheid in die periode speelt natuurlijk ook wel een rol. Zo langzamerhand hebben we
het natuurlijk niet meer over “parkeren in Les Menuires”. Het uitwisselen van ervaringen in een
gebied met dergelijke ongekende mogelijkheden is natuurlijk ook prachtig, maar dan moeten we
wellicht het onderwerp veranderen.

Hen48

Plaats een reactie