stappen in les menuires?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

ik ga 26 maart naar les menuires. Welke tentjes zijn leuk om een drankje te doen en zijn er ook echte tenten om in te feesten? discotheek ofzo?
(ga meestal elk jaar naar valtho met afsluiter dus daar weet ik het wel)
ps. rijden er ´s nachts taxibusjes van valtho naar les menuires (voor als ik daar een keer blijf hangen) of valt het ook terug te lopen?

Ik ben zelf niet van het feesten maar kom al jaren in Les Menuires. Het is daar 's avonds vrij rustig maar in het centrum (Croisette) heb ik wel een leuke gezellige tent gezien. Niet vergelijkbaar met Val Thorens. Bij de Folie Douce kun me natuurlijk 's middags al terecht. Als je dan vlakbij deze tent net voor het sluiten een van de 2 liften omhoog neemt kun je natuurlijk via de Mont de la Chambre naar Les Menuires skien. De drank bij de Dolie Douce is zo duur dat je er, naar ik aanneem, toch niet teveel neemt. Afhankelijk van je staat kun je blauw of rood naar beneden nemen. Voor de afronding is Les Menuires dan nog wel leuk. Bijna 10 km lopen op een meestal glad wegdek lijkt me niet aan te bevelen.

Hen48

Ik snap niet dat er mensen zijn die zo ver gaan rijden om te feesten , volgens mij zijn er in Nederland meer dan genoeg mogelijkheden om te feesten !!!

Correct, maar niet met een dergelijke entourage om je heen. Zowel met de lift eroverheen als tussen de mensen rondom de Folie Douce weet je niet wat je meemaakt, zelfs als niet drinker. Je moet het een keer zien om te geloven.
De plek is ook strategisch omdat je met 2 vlakbij gelegen liften omhoog kunt en vervolgens via o.a. de Mont de la Chambre naar Les Menuires. Ik denk zelfs dat je vanaf de hoogte van de Mont de la Cambre met de Bryeres 2 en 1 zonder te skien naar Les Menuires kunt. Na een bezoek aan de Folie Douce merk je snel genoeg of dat laatste een
veiliger optie is.

Hen48

Laatse liften gaan tussen 16:15 en 16:45. Van de twee verbindingslijnen tussen VT naar Mont de la Chambre om de Bruyeres lift te nemen moet je rekenen met een flinke wandeling op 2800 meter hoogte tegen de skirichting in. Vervolgens kom je in LM uit in de wijk Bruyeres en die ligt onder het centrum dus tenzij je in die wijk zit of in Fontanetts kun je weer een flinke wandeling tegemoet zien.

Dan nog beter 1 biertje minder en van VT via Boulevard Cumin naar de Doronlift (gaat vaak nog tot 16:45 a 17:00 uur) of gewoon niet doen!

Uhm, ik ga niet om te feesten maar om te snowboarden… Maar ik ga met een groep die graag een paar avonden wat wil doen! Vandaar mijn vraag. Als ik wil stappen blijf ik wel in Nederland ja… Lol… Bedankt voor rest van de tips.

@Spam
Zowel vanaf de aankomst van de Funitel des 3 Vallées als van de aankomst van de stoeltjeslift 3 Vallées kun je rechtstreeks naar de wijk Bruyères, de wijk Croisette, de wijk Preyerand en zelfs naar le Bettex skiën zonder een flinke wandeling.

bon ski

@Spam
Zowel vanaf de aankomst van de Funitel des 3 Vallées als van de aankomst van de stoeltjeslift 3 Vallées kun je rechtstreeks naar de wijk Bruyères, de wijk Croisette, de wijk Preyerand en zelfs naar le Bettex skiën zonder een flinke wandeling.

skifan op 25 okt 2015 19:53

Het ging om reizen zonder skieen. Ivm slokje op. Op ski’s is het idd een stuk makkelijker.

“@Spam” na de eitjes worden we het nu toch weer eens. Je hebt keurig vertaald wat ik dacht maar alleen wat gebrekkig had beschreven. Ik merk dat je keurig op de hoogte bent van wat daar op hoogte allemaal mogelijk is. Kijken of we nog wat raakvlakken kunnen vinden.

Hen48

@Spam
Je hebt gelijk, ik had niet door dat je het over de verbinding zonder skies had. An je verhaal is nog toe te voegen dat je eenmaal “beneden” in Menuires tot na de laatste voorstelling in de bioscoop van de gratis bus gebruik kunt maken om je te verplaatsen tussen de verschillende wijken.

bon ski

@Hulst
Na ruim 35 weken L3V zou het raar zijn als @Spam niet een beetje op de hoogte zou zijn… ;)

Winter is coming

Nog even over de vertrektijden van de laatste liften. Ik ga de laatste jaren vrijwel steeds vrij vroeg in januari naar Trois Vallees. Rond die periode is het natuurlijk vrij vroeg donker. Is het niet zo dat later in het jaar de lifttijden meeschuiven met het langer licht zijn?

Hen48

Nog even over de vertrektijden van de laatste liften. Ik ga de laatste jaren vrijwel steeds vrij vroeg in januari naar Trois Vallees. Rond die periode is het natuurlijk vrij vroeg donker. Is het niet zo dat later in het jaar de lifttijden meeschuiven met het langer licht zijn?

Hulst op 26 okt 2015 10:06

Yep kan 15 tot 30 minuten schelen.

Overigens draaien sommige liften langer dan aangegeven omdat ze een zogenaamde “veeg” functie hebben. De Doron lift is er zo een die zelfs in januari vaak nog wel tot 16:45 of zelfs later draait. Mensen die stranden komen vaak op dat punt uit (la Masse, Boulevard Cumin, Bruyeres)

In het centrum van Les Menuires is er ook een la grotte du yeti.
Is de enige plek die ik ken in Les Menuires. Anders naar Val Thorens. Daar is meer de place to be :)

In twee keer Les Menuires heb ik enkel wat levendigheid in de Yeti bar gezien, maar zelf nooit naar binnen gegaan gezien het gebrek aan behoefte en matige verhalen. Ik zou dan inderdaad kiezen voor een drankje in Val Thorens voordat je teruggaat naar Les Menuires.

Ik ben inderdaad vorig jaar bij een te laat vertrek uit Val Thorens in het half donker via de Cumin bij de Doron uitgekomen. Ik moest toen nog naar Preyrand en was blij dat de Doron lift me nog op voldoende hoogte bracht.
Ik kwam toen nog een ventje van een jaar of 10 tegen die niet meer wist hoe hij in Reberty moest geraken. Ik heb hem nog kunnen helpen maar heb toen wel geleerd dat je op tijd de afdaling moet nemen. Hoe het zij bedankt voor de informatie inzake de Doron lift e.o.

Hen48

Chalet Du Sunny onder de Sunny Express heeft ook een DJ op de piste staan, maar komt verreweg niet in de buurt van de folie douce, maar betreft feesten in les menuires kom ik niet verder dan chalet du sunny… :)
Er rijden taxi’s, maar het is handig deze vooraf besproken te hebben, of zorg dat je een telefoonnummer hebt, want ze staan niet standaard op je te wachten… althans, niet toen ik er een nodig had :P.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

In het centrum van Les Menuires is er ook een la grotte du yeti.
Is de enige plek die ik ken in Les Menuires. Anders naar Val Thorens. Daar is meer de place to be :)

carlbelgie op 26 okt 2015 18:08

die is toch al jaren gesloten, of nieuw leven ingeblazen?

life is a beach, or a pile of snow

De Yeti bar (vroeger in de Preyerand) is al jaren geleden, op las van de brandweer gesloten en nooit meer heropend.

bon ski

De Yeti bar (vroeger in de Preyerand) is al jaren geleden, op las van de brandweer gesloten en nooit meer heropend.

skifan op 27 okt 2015 09:38

Dat bedoel ik;) Was ook een donker hol, waar je echt geen kant op kon als er wat zou gebeuren. En helemaal met hout afgetimmerd. Dat fikt natuurlijk ook wel lekker.

life is a beach, or a pile of snow

Wij gingen 20 jaar terug altijd naar “Grotte du Yeti” maar dat was ook meer omdat we in dat appartementencomplex erboven zaten.
We waren met 120 man dus toen was het wel gezellig :) ik weet nu eigenlijk niet eens of het nog wel bestaat :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Inderdaad die Sunny bar die doet z’n best, maar echt gezellig wil het daar meestal niet worden.

Met de bars en terrassen bij Croisette in het centrum van Les Menuires is toch ook niets mis. Het is een "overdag"gebeuren maar je hebt er een prachtig uitzicht op de diverse pistes die daar uitkomen. Naar Les Menuires ga je nu eenmaal om te skien en 's avonds kun je er ook best gezellig uit eten. Als je dan in de namiddag desgewenst de Folie Douce hebt gedaan ben je (althans ik) blij dat je lekker kunt bijkomen in je appartement/chalet.

Hen48

Plaats een reactie