Live vanuit Les Menuires

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Zoals belooft @roel houd ik jullie op de hoogte van de condities hier en het goede nieuws is dat toen we om 2 uur aankwamen het begon te sneeuwen op de hoogte van les menuires dus dat was een onverwachte maar aangename verrassing wat de condities te goede deed!
En mijn humeur al helemaal! ;)
Ik ga in mijn vakantie niet meer naar het weer kijken omdat ik echt rust in mijn hoofdje wil hebben na alle december drama en regen afgelopen dagen.
Maar morgen is het dan zo ver dan laat ik jullie weten hoe de eerste ski/board dag is verlopen!

null

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 13:35

Ik hoop dat dit een voorbode voor morgen kan zijn ;)
De blauwe lucht die daar in een keer tevoorschijn kwam

null

:)! Veel plezier!

Zal vast mooi skiën worden

Gang is alles

null

Blij om te zien dat deze mannen hun werk aan het verrichten zijn bij la masse!
Het sneeuwt nu heel lichtjes hier laten we hopen dat het een mooie eerste dag gaat zijn!

Ziet er veel belovend uit !!!
Have Fun and Enjoy !

Zo we zitten nu even te eten en ff pauze te nemen.
De condities op de piste zijn enorm wisselend!
Bovenin in la masse erg veel steentjes maar vreemd genoeg tot halverwege ook weer geweldige pistes!!
Totdat je beneden komt erg slushy en bruine pistes wat niet echt leuk is maar het is enigzins te doen…de minste condities zijn op de meest drukke pistes en zeer zeker niet op de rustigere pistes!
Toch sneeuwt het hier met afwisselend natte sneeuw lichtjes en nu ik dit typ slaat het om naar wat stevigere sneeuw, altijd beter dan regen toch :)
Ik lees net het weerbericht van @roel en dat is fantastisch voor de condities want dat kan L3V zeker gebruiken!
Het is ook fijn dat nu ik er ben de condities er op vooruit zullen gaan maar de zon zal zich eigen niet meer laten zien vrees ik dan?
Dan is het voor het eerst dat ik een zonloze vakantie heb gehad…heel jammer maar alles beter dan een sneeuwloze vakantie! :)
Op de foto zie je zo’n hele bruine vlek in het midden.

null

Auch!! Word je wakker kijk je naar buiten zie je niets en kijk je naar de weg zie je beweging in het water en word het duidelijk dat er regen naar beneden valt…dit is zo niet de vakantie waar ik op gehoopt had! :(

Lekkere plaatjes alleen jammer dat het nu regent. Have fun in ieder geval.

When life gets too complicated.... SKI

Nou het was vandaag wel een dag van uiterste maar de rode draad is dat we toch best goed hebben geskied/ board omdat 2 keer vandaag voor heel eventjes opklaarde en het echt genieten was! Maar als het weer omsloeg ging het sneeuwen en waaide het flink hard!
Daarom waren helaas alle verbindingen dicht naar andere dorpen behalve een rotsleeplift die je naar valtho bracht ;)
Vanochtend baalde ik enorm van de regen die voor 9 uur omsloeg tot natte sneeuw en in de middag droge sneeuw maar niet al te heftig en redelijk zicht dus dag 2 die redelijk ok is gegaan nu afwachten hoe de rest van de week gaat verlopen! Morgen zal wel lastig worden met hevige sneeuwval hoop woensdag dat het mogelijk is om naar meribel en de rest te gaan.

Ik zeg goedemorgen Les menuires dit begint erop te lijken koud en sneeuw dikke pak word alleen nog maar meer

null

Oh heerlijk! Io denk dat ik ook zo vroeg wakker was geweest. Als een kind in een snoepwinkel zo blij… :D

Freerider. Sneeuw hoor je niet en de regen hoorden we gisterennacht maar al te goed. Maar deze ochtend werd ik om 4.30 uur wakker van de sneeuwruimers. Een beter geluid kun je zo 's morgens vroeg op wintersport niet horen.

Hen48

In de ochtend dacht ik nog even dat het niet meer goedkwam met het weer

null

Maar rond 11 uur trok de lucht steeds meer open en was het voor het eerst deze week eindelijk genieten met een helder blauwe lucht en een heerlijke zon!
Had geluk dat ik als laatse de sleeplift naar valtho had voordat deze het begaf en heb dan ook maar even heerlijk genoten van valtho en was ook zeer onder de indruk van dit station en gebied!
De foto hieronder is van piste terug naar les menuires voor boarders niet echt geweldig en zelfs klote te noemen maar het was de enige manier om terug te komen gezien veel verbindingen helaas dicht bleven hoewel sommige stukken wel heel mooi waren!

null

volgende week van 20-25 januari shortski in Val Thorens…ben benieuwd maar lijkt er wel goed uit te zien ginder?

Pain is temporarly but pride is 4ever...

De sneeuw is nu fantastisch en vandaag komt er nog meer bij!
En dikke yes voor degene die komende weken nog moeten gaan en een kleine shit voor moi die liever wat zon had gehad met vrijdag erbij :p
3 dagen sneeuw is leuk maar zon veel leuker :P

Leuke updates ;-) , heb ze de hele week gevolgd .Wij vertrekken morgen en gaan zaterdag de pistes op .Nu begint het echt te kriebelen en zoals het er nu uitziet gewoonweg perfect :-)

Thx voor de updates,kan amper wachten

Pain is temporarly but pride is 4ever...

@Freerider zijn de kroegen daar zo lang open, of ben je niet te stoppen en wil je de piste op? ;)

Dank voor de updates… 2 weken nog… :D

Haha hij is idd wel vroeg op…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Probleem is dat ik om 8 uur al begin in te kakken en half slaap en zo al vroeg in bed beland gewoon omdat ik kapot ben van het boarden haha
En dan ben je helaas ook vroeg wakker het was helder toen ik wakker werd maar nu sneeuwt het al 1 uur volle bak condities worden steeds beter zo

![](https://cdn.wintersport.nl/forum/1/6229-w800.jpg?width=800)

Mooi hoor,zo neem je wel elke keer die mooie geprepareerde pistes mee…ik tel echt de dagen af…hoop wel op beetje zon of tenminste open blauwe hemel…maar sneeuw is het belangrijkste

Pain is temporarly but pride is 4ever...

kijk eens aan dat weerbericht voor volgende week,zeker vanaf donderdag 21e,zonnetje zou erbij komen,nou meer vragen we niet…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

@Yuri sneeuw genoeg dat word alleen maar meer!
Het weer daarentegen veranderd met de dag soms positief soms negatief

Zag vanmorgen op de webcams van St. Martin de Belleville flinke sneeuwval inderdaad. Heerlijk om te zien!

@Harm en @Freerider,net gekeken en zichtbaarheid lijkt slecht te zijn vandaag,maar aan sneeuw alvast geen gebrek,nu hopen op iets helderder weer voor volgende week,en is er ook vrij koud…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Alle verbindingen waren grotendeels open en dat was tegek we zijn gelijk richting meribel gegaan, het zicht varierde van soms best prima vanwege dunne bewolking en soms iets mistiger maar het was super tof ook even meribel te bezoeken.
Wat is L3V toch een PRACHTIG ski gebied niet normaal!

@Freerider,wat raad jij ons aan aub,groep gevorderde kiers en 1 boarder,pas VT of combinatie met ander gebied,we zitten er 4 dagen volgende week

Pain is temporarly but pride is 4ever...

@Yuri ik heb een L3V ski pas genomen en geen spijt van gehad ben zelf ook ver gevorderd en mijn vrouw is ook gevorderd wij zijn vanuit Les Menuires nu al naar valtho en meribel geweest en het is genieten om alle dorpen te zien!
Prachtig gebied dus ik zou zeggen doen! Je hoeft niet alle pistes te hebben gehad als je maar de juiste neemt richting de juiste plaatsen en dan is het genieten zeker als de zon schijnt!

@Yuri ik heb een L3V ski pas genomen en geen spijt van gehad ben zelf ook ver gevorderd en mijn vrouw is ook gevorderd wij zijn vanuit Les Menuires nu al naar valtho en meribel geweest en het is genieten om alle dorpen te zien!
Prachtig gebied dus ik zou zeggen doen! Je hoeft niet alle pistes te hebben gehad als je maar de juiste neemt richting de juiste plaatsen en dan is het genieten zeker als de zon schijnt!

Freerider op 14 jan 2016 18:05

oke thx ik gooi het in ons groepje

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Mensen bis voor deze jongen mee dat goed begin halve week is vandaag wil nog graag zoals aangegeven bij deze weerbericht lichte zonnetj

null

Plaats een reactie