25 April naar Les Menuires

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Hallo allemaal,

Als ik een weekje wil gaan boarden vanaf 25-04-2016 in Les Menuires, wat is dan jullie ervaring met betrekking tot sneeuwzekerheid?

De sneeuwzekerheid is onbelangrijk, veel belangrijker is dat Menuires 24 april sluit. Val Thorens is dan nog 6km met de auto.

bon ski

Ha, thxs, daar had ik even niet aan gedacht…zijn er nog alternatieven ipv VT?

Espace Killy of Obergurgl?

❄️

Ha, thxs, daar had ik even niet aan gedacht…zijn er nog alternatieven ipv VT?

Bernd op 20 feb 2016 23:15

In VT kun je goedkoop gaan zitten zeker in die week. Je hebt ook nog 135 km piste. Belangrijker is het te weten wil je perse naar Frankrijk of mag Oostenrijk ook. Tip ga gewoon een middagje zitten googlen want op elke site staat tot wanneer een gebied open is.

Oostenrijk mag ook, is zelfs meestal wat dichterbij vanuit Maastricht. Wat wel belangrijk is, is natuurlijk sneeuwzekerheid, maar ook voldoende blauwe pistes die open zijn voor de kids, die snowboarden.

Oostenrijk mag ook, is zelfs meestal wat dichterbij vanuit Maastricht. Wat wel belangrijk is, is natuurlijk sneeuwzekerheid, maar ook voldoende blauwe pistes die open zijn voor de kids, die snowboarden.

In dat geval: Ischgl

Er is dan nog ruim meer dan 150km pistes open (90% van de pistes is boven 2000m) en de kids kunnen tussen Pardatschgrat, Velillscharte, Idalp, Nachtweide, Höllboden, Höllenkar, Palinkopf, Idjoch, Viderjoch en aan Zwitserse kant Alp Trida en Alp Trida Sattel mooie tochtjes maken op uitsluitend blauwe pistes

En wat betreft die blauwe pistes: daar zou ik niet zo sterk aan vasthouden. Het is in die periode heel rustig, met als gevolg dat ook de meeste rode pistes perfect doenbaar zijn voor beginners en zeker ook de moeite!

Bijvoorbeeld piste 7 door het Velilltal en piste 5 zijn fantastische pistes die ze zeker ook eens moeten doen.

De enige die ik dan zou vermijden zijn de dalafdalingen, zeker op het eind van de dag.

Plaats een reactie