Tips voor niet :-( Skiërs Les Menuires

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Hallo allemaal, wij gaan de derde week van maart naar Les Menuires. Ik kan helaas door een ski-ongeluk in Val Thorens (gebroken knie) niet meer skiën.
Ik ga natuurlijk mee om te genieten van het heerlijke weer en de prachtige natuur.
Heeft iemand misschien leuke tips wat ik allemaal kan ondernemen in Les Menuires?
Ik heb begrepen dat je als wandelaar wel meekan in een gondel. Er is hier een pas voor. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt voor het meedenken.

Ja die “gondels” zijn de zogenaamde telebene’s. Da’s bijna letterlijk een regenton aan een liftkabel gehangen. Ze verbinden les menuires centre (la croisette) met de wijk bruyères.

Wat kan je zoal doen in LM als niet-skiër?
Om eerlijk te zijn niet zo geweldig veel. LM is natuurlijk geen authentiek dorp zoals de meeste oostenrijkse skidorpen. Het meeste in LM is puur in functie van het skien gebouwd.

  • Zwemmen: In het centre sportif in Les Menuires is er een binnenzwembad. Maar als je wil zwemmen, kan ik je aanraden om naar de wijk bruyeres te gaan. Bij goed weer is daar het verwarmd (wel handig :D) buitenzwembad geopend. Heerlijk in het zonnetje.

  • Wandelen: Ik weet niet hoe ver je zit in je revalidatie maar aangezien je ernaar vraagt, neem ik aan dat je reeds kan wandelen en zwemmen. Onder La Croisette, op de plaats waar de lift Doron vertrekt, zijn er enkele mooie wandelroutes en loipen.

Odat ik ook eens enkele vakanties niet heb kunnen skiën heb ik toen veel gewandeld: alle lanlaufroutes, naar de plaatsjes tussen Menuires en St Martin
Daarnaast schieten me de volgende mogelijkheden te binnen; meer info: ga naar het Office du Tourisme op de Croisette hier is een medewerkster die NL spreekt.

  • Fitness centrum annex zwembad
  • Er rijdt 2 maal (?) per dag een bus van St Martin de B. naar Les Menuires. Je kunt dus zowel in St Martin de B als in Valtho afspreken.
  • Museum in St Martin
  • Alle gondels en een beperkt aantal stoeltjesliften nemen voetgangers mee, je kunt zelfs 3 valleien doen (= naar Courchevel vv)
  • buitenzwembad in de wijk Les Bruyères
  • een bivol maken met een parapente (vraag bij het office du tourisme waar te melden)
  • in Valtho met de Tobogan of in Menuires met de Luge naar beneden.

Voor de prijzen van de liftpas voor voetgangers (pietons) zie:
http://www.lesmenuires.com/upload/Images/Le%20Domaine%20Skia…

bon ski

Alvast bedankt voor de tips. Ik ben wel bekend in Val Thorens en St. Martin maar heb nog nooit in Les Menuires gezeten. We zitten trouwens in Les Bruyeres, dus dat verwarmd zwembad is lekker dichtbij!

Als je kunt wandelen met je knie kun je hier eens naar kijken: http://brigitte.ruff.pagesperso-orange.fr/

Ik heb drie jaar geleden door een ski-ongeval een week niet kunnen skiën in les Menuires. Ik heb mij voornamelijk bezig gehouden met wandelen. Daarnaast regelmatig gezeten in het restaurant boven aan de Roc de 3 marches 1. Daar vaak de lunches afsgesproken met de anderen die wèl valide waren :)

Plaats een reactie