Hondvriendelijke hotels livigno?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Hallo,

Volgende jaar zoeken wij misschien eens een wintersport vakantie te doen samen met de honden voor de eerste keer.
Nu wat beslist is voor we over de honden spraken is dat we ZEKER Livigno skigebied nemen.
Nu was de vraag naar de mensen toe of al iemand hier is geweest met honden en zo ja welk hotel of meer info hierover.
We zouden 2 honden mee nemen, dus makkelijke is hotel aan buurt van de piste dat we dusnoots door de dag eens de honden kunnen uitlaten.
Graag meer info of hotel voorstellen zodat we beetje verder kunnen hiermee.

MVG Stoffel

Stoffel

Ik moet er toch niet aan denken dat in m’n hotelkamer honden hebben gelegen. Bah!

@flexen, jij moet aan best veel dingen niet denken, heb ik zo langzamerhand de indruk.
Ot: Of je honden mee kunt nemen staat er gewoon bij. Ik vraag me alleen af waarom je dat zou doen? Als jullie van plan zijn om de hele dag te skiën, dat maak ik tenminste op uit je post, liggen je honden dus de hele dag alleen in de kamer. 'S avonds is het donker en kan je ook niet uitgebreid gaan wandelen, dus voor hen is er bijzonder weinig lol aan. Mijn advies: zoek een goed pension voor je honden, dan heb jij een leuke vakantie en je honden ook.

Jah men vriendin kan deze niet missen hiervoor natuurlijk zoek ik hondvriendelijk hotel. En de ene kan geen honden hebben en de andere iets anders. Net zoals ik ga op wintervakantie ga snowboarden gaat de andere voor apres ski. Maar daarom aan de piste gelegen veblijf kunnen ze smiddags eens uitgelaten worden. En zijn ze ook niet net zoals we gaan werken 8-9u alleen en zodra we van de piste komen lekker rustig iets doen. Maar idee van partner. Dan zal het thuis blijven worden maar niet voor mij want ze kan ze nergens naartoe doen omwille van vertrouwen en ook geen pension wil ze. Dus zien wel derom die vraag.

Stoffel

Net zoals ik zeg he flexengij geen honden ik geen zatte mensen.

Stoffel

Geen hondenbezitter, dus weet niet of zo’n search écht hetgene is dat je zoekt:

http://www.tvtrip.de/cihLjvf_aP-livigno-hotels-katze-hund-er…
http://www.holidaycheck.at/destination-Reiseinformationen_Sk…

(via google: "livigno haustieren erlaubt" en "livigno haustieren zugelassen")

@lars straks thuis is kijken, had nog ni gedacht in die taal te typen :-). Hehe khad al redelijk wa gezocht.

Stoffel

Wij boeken altijd in Livigno via Tourist office, wellicht kun je daar je wensen aangeven zodat zij met een voorstel kunnen komen.

Travel Agency Interalpen
Via Ostaria 357
Tel: +390342996262
Fax: +390342971042
info@interalpen.it

Travel Agency Living Viaggi e Turismo
Via Dala Gesa 610/A
Tel: +390342996739
Fax: +390342996922
info@livigno.net

Misschien kun je iets vinden via deze site:
http://www.dogsincluded.nl/hondvriendelijke-vakantie-accommo…

Ik ken t probleem. Pension of familie is geen optie, dus gaat de hond gewoon mee. Niks zieligs aan. Ligt heerlijk te tukken overdag, net als thuis.

Ik zoek via googlemaps en Google hotel/apartement uit en kijk op website of hond mee mag. Kan ik t niet vinden, dan stuur ik mailtje.
Ik neem overigens altijd een plaid om bed/bank af te dekken.

Oja voor mensen die een hond in hotel vies vinden…je wilt vaak ook niet weten welke mensen er voor jou in t zelfde bed hebben gelegen. …

Onze honden hebben het prima naar hun zin in het pension. Daar zitten ze een stuk beter dan slapend op een kamertje, alleen omdat het baasje vindt dat het zo leuk voor ze is om mee te gaan. Als je overdag wil skiën, en dat willen we de hele dag, dan kan ik niet de aandacht aan de honden geven om het voor hen ook een leuke vakantie te maken en gaan ze naar een pension waarvan ik weet dat ze er graag heen gaan. Maar goed, ik vind dan ook dat je geen hond moet hebben als men de hele dag aan het werk is…

@gast685:
Bedankt zal ik zeker eens afchecken hoor, tis dat ik nu zelf op internet beetje aant rondkijken ben.
@rmgb:
Bedankt da toch iemand de situatie begrijpt da bij sommige mensen dieren ook hun kinderen kunnen zijn.
En bedankt voor de goeie tips.
@userd:
De honden houden van de sneeuw maak je daar maar geen zorgen om, het is niet alleen het baasje hoor.
Je kan vb hele dag skien en rond de middag onderaan de piste iets eten en terwijl we even buiten laten.
Maar je laatste zin vind ik wa raar jij wil hierin dus zeggen dat werkende mensen geen hond zoude mogen hebben?
Dus je wil bedoelen dat je enkel als je werkloos bent da je een hond kan hebben terwijl je er dan geen euro teveel aan kan uitgeven, of net zoals je op pensioen bent terwijl je dan niet meer voor kan zorgen?
Of hoe moet ik dit dan bekijken?
Want ik lees hier dat een mens dit werkt geen hond kan hebben.
Men vriendin is zelf hondenkapster geweest en nu in bijberoep, doet wedstrijden en trainingen met haar honden dus zal wel weten wat de honden graag willen of niet.
En net zoals ik zeg vele mensen gaan na de piste op apres ski, dat doen wij niet wij gaan dan is gezellig een wandeling maken en dat kan makkelijk met de hondjes.

Bedankt aan de mensen met goede tips alvast.

Grtjes Stoffel

Stoffel

Als je hond in een pension de hele week in een hoekje zit en andere honden ontwijkt en de drollen op de speelweide opeet… Neem ik hem liever mee.

Zo is het ook Rmgb je weet niet of andere mensen ook met je honden omgaan net als jijzelf.
Sommige mensen zullen het wel goed doen maar na een week op andere manier geleefd te hebben en andere bevelen te krijgen, en je moet dan terug wedstrijden of trainingen doen is het niet makkelijk.
We zien wel wat we kunnen doen.

Grts

Stoffel

Als je niet op de piste skiet kan je hond natuurlijk gewoon mee ;-) http://www.antonmagazine.nl/chapter/37

Click. Click. Peace

Rogier dit vind ik ZALIG van je, we zitten natuurlijk met 2 honden maar hoe ik je hond zich zie amuseren en uitleven, zie ik net hetzelfde in onze duitser zeker en vast.

Grtjes

Rogier dit vind ik ZALIG van je, we zitten natuurlijk met 2 honden maar hoe ik je hond zich zie amuseren en uitleven, zie ik net hetzelfde in onze duitser zeker en vast.

Grtjes

Gast404 op 4 mrt. 2014 10:27

Oeps was niet ingelogd ;-)

Stoffel

Wij hebben onze bruno dit jaar meegehad op snowboardvakantie!

Hij en wij vonde het heerlijk!
Sochtends half 7 eruit voor t ontbijt een uur net hem wandelen…
Na t ontbijt gingen wij boarden tot un uur of twee en daarna tot t donker word wandelingen maken en terassjes zitten!

En lekker ootijd weer onder t wol!
Ging perfect en die t volgend jaar weer… heerlijk als je je schat niet hieft te missen!

Succes met zoeken!

Vind ik wel leuk Gina da sommige dit zo nog eens leuk vinden, wij zouden misschien smiddags kijken voor ze nog is uit te laten als we toch challet ofzo aan piste hebben.
Maar hoe jullie het doen ziet er ook niet slecht uit natuurlijk ;-).

Grtjes en Thx

Stoffel

@stoffel, ik neem aan dat je ook wel een verschilletje ziet in de tijdsbesteding en het rekening houden met van @gina tov jullie planning? Zoals zij het doen, is het natuurlijk helemaal top!

@Userd da zou zowa zelfde zijn he zij komen er 2u vroeger af en wij doen da smiddags is een uurtje of 2 he ;-). Denk da je da zelf zult moeten ervaren dus komt wel goe na enkele goeie tips een beetje van mensen die dit al ervaren hebben ;-).

Grtjes

Stoffel

@Stoffel, euh ja… Je doet dan nogal anders dan dat je zegt want quote: "wij zouden misschien smiddags kijken voor ze nog is uit te laten ."
En ervaren, neuh, mijn honden gaan naar heel veel dingen mee maar daar hoort wintersport niet bij. Ik heb geen zin om mijn dag te plannen zoals @gina dat doet en dan kunnen mijn honden beter gewoon helemaal niet mee.

Ligt natuurlijk ook aan de hond

onze Bichon gaat zelfs mee op de zetellift en helemaal gratis !!!

Het is inderdaad wel wat userd zegt het is gewoon een aanpassing voor je vakantie!

Echter ons hond is ons kind dus vinden wij dit geen probleem…
En dan zijn de eisen aan ee skigebied ook anders…
Ik hoef geen apresski wel veel wandel mogelijkheden… en het skigebied hoeft niet dusdaniggroot te zijn dat er dagtochten gemaakt kunnen worden… en de skipas moet niet al te prijsig zijn… omdat we er niet fulltime gebruik van maken!

Zo is ook voor ons de dag van aankomst en de dag van vertrek geen dag om te snowboarden, eerst moet de hond overal aan wennen, proberen of ie alleen kan zijn, kijken wat ie doet als de kamermeisjes komen om te poetsen en bedden verschonen…
En deze ook een beetje leren hoe ermee om te gaan natuurlijk… wij hebben gezegd dat ze hem best als ie hun is komen begroette naar zn mand/kussen mogen sturen net een hondensnoepje die we ergens hadde staan waar hun weten…

Zo zie je maar iedereen ziet zn wintersport anders…
En wij zijn helemaal weg van snowboarden maar hebben het er wel voor over om ons daar oo aan te passen dat ie lekker mee kan!

Ik hoop met mijn ervaring te delen dat mensen inzien dat het heel leuk is om een hond mee te nemen maar dat dat wel daadwerkelijk veel werk is…

Zo moet je in de gaten houden dat hij entingen nodig heeft, dat op veel plekken een muilkorf in drukke dorpen of openbaar vervoer of uberhaupt bijhebben verplicht is…
Bij heel veel sneeuw en je gaat heeveel wandelen moet je zorgen dat je schoentjes bij hebt en hij er mee kan lopen…, als je veel wandelt in de diepe sneeuw kunnen zijn kussentjes van zn voeten schraal raken (wintervoeten) als het hard vriest is de sneeuw best scherp…
Als het echt heel koud is moet je zorgen voor eventueel dekentje om hem aan te kleden zo nodig…
Jaa het klinkt heel drastisch… maar je hond zou t maar koud hebben dan zit je op vakantie mooi te tureluren…

Ook het reizen moet geoefend worden je kunt niet ineens 1100 km met de hond in de auto doorknallen…
Hiervoor is daadwerkelijk training nodig…

Wij hebben een labrador die vaak wel tegen een stootje kunnen… maar die dingen kun je op zon moment niet meer aanleren dat heeft vooraf al enige training nodig!

Misschien vinden jullie het overdreven wat wij doen… maar mede door alle voorzorgsmaatregelen konden wij zonder zorgen op vakantie, en hebben we er met zn alle hartstikke van genoten…

Als iemand hierover nog vragen heeft dan mag dat altijd!

Liefs,

@gina, complimenten, kan niet anders zeggen!

@Gina de apres ski doen wij ook ni dan nemen we de tijd om rustig het dorpje af te wandelen en gezellig te doen, net zoals het telkens hier sneeuwt staan de honden al klaar voor te lanceren in de sneeuw.
Alleen zijn is geen probleem net zoals door de week gaan werken is ook een goeie dag alleen zelfs.
Dat het veel werk is weten we heel goed, niet alleen het op verlof gaan maar ook vele andere dingen da zal jij ook wel weten gina.
En het lang in de auto zitten doen ze met plezier kijken naar alles en zijn ze het beu dan gaan ze wel liggen.
Het is dan een duits en een cocker, maar de tip over de muilband is heel goede tip nog niet bijs til gestaan.
Daarom dit berichtje ook dan komen deze goeie tips boven.
En overdreven vind men vriendin dit niet ze is zelf hondenkapster en ze bekijkt haar hondjes als haar eigen kids. Net zoals ze haar job uitvoert als hondenkapster in bijberoep is als een hobby voor haar liefde voor honden.
Dus overdreven niet, ga je met kids heb je ook soms wel meer werk dan je denkt.

Grtjes en thx voor de tips.

Stoffel

@Stoffel: Weet niet wat een Duits is maar een cocker (Cocker Spaniël, bedoel je?) is een actieve hond, zou dat iig moeten zijn. Het is een jachthond, grote kans dat die dus altijd aangelijnd moet lopen in natuurparken (waar Livigno ook onder valt/tegenaan hikt). In Italië horen honden gemuilkorfd te zijn en sommige rassen zijn sowieso niet welkom. In Dld horen de honden in een afgeschermde ruimte vervoert te worden (kofferbak met hondenrek/-net) of goed gezekerd te zijn. Uiteraard dienen ze uitgebreid (en aantoonbaar tijdig) geënt te zijn en een paspoort te hebben en zo heeft ieder land zijn eigen aanvullingen.

Kom al zeker 30 jaar in Italie en honden zijn daar echt niet gemuilkorfd hoor. Is ook niet verplicht. Alleen in openbare gelegenheden, maar daar heb ik ook nog nooit een hond met muilkorf gezien. Mijn familie in Italie hadden meerdere honden en nooit gemuilkorfd. In restaurants in de wintersportplaatsen hebben ze ook vaak honden en die zijn ook niet gemuilkorfd.

Het wordt gedoogd (meestal) maar dat wil niet zeggen dat het niet verplicht is.

Plaats een reactie