Nieuwe lift op Vallaccia voor 2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Daar wordt echt een flink stuk nieuw terrein ontsloten, een snelle 6CLD met dik 700 hoogtemeters.

http://www.funivie.org/cantieri/displayimage.php?album=385&a…

https://translate.google.com/translate?sl=it&tl=nl&j…

The older I get, the better I was

Mooie aanvulling inderdaad! Nu nog een tunnel vanaf Basel naar Livigno :-)

Nog een artikel, blijkbaar komt er 30% terrein bij, zal wel 30% van de Mottolino kant zijn, niet van het totaal, toch een km of 10-15 piste erbij dan.

Bron (vertaald via google translate) https://translate.google.nl/translate?sl=it&tl=nl&js…

null

The older I get, the better I was

Foto van de helling, het rechtse deel wordt nu ontsloten

null

The older I get, the better I was

Youtube helmetcam filmpje van de helling

The older I get, the better I was

Nog wat foto’s, wat een mooie helling is dat, mooi afgelegen ook
Keerzijde - de offpiste skiers zullen het niet gaaf vinden dat deze speelweide nu in skigebied wordt omgezet

Bovenkant van de helling

null

Onderkant van de helling

null

The older I get, the better I was

De freeriders die de linkervarianten nemen kunnen dan wel lekker met de lift mee terug om de afdaling nog een keer te doen ;-)

Wat een prachtige helling zeg! Een enorme opwaardering van het gebied! Is het al bekend hoeveel varianten er komen en welke kleur ze hebben? (Rood/Zwart). Als er zo’n 10 - 15 km bijkomt, betekent het wel dat er 3 of 4 pistes bij moeten komen, top!

De lift eindigt op de foto met de rode skiroutes, links van de Valfin, voor mij is niet duidelijk of het bergstation links of rechts van de Monte della Neve komt. Bovenop gaat niet, dat wordt te vaak kaalgeblazen. Links ervan zou het mooiste zijn.
Het piste gebied beslaat de 2 meest rechtse routes. Plus het gaat door het dal naar onderen, naar Trepalle, maar dat wordt eerder een soort prikpad het dal uit. De echt mooie hellingen is wat je hier ziet.

The older I get, the better I was

Zeer benieuwd hoe de piste eruit gaan zien.

26 februari 2016 gaan wij die kant weer op voor het 5de jaar.

Groeten, Harald

Helaas helaas: de bouw is stilgelegd wegens bezwaren van de milieubeweging, de uitspraak (o.i.d) is in februari 2016 en tot zo lang geen activiteiten. Bron: website Livigno, 18-11-2015.

Ik las het al op internet.
Mooie gelegenheid voor ons om in 2017 wederom naar Livigno te gaan.

Groeten, Harald

Goed dat er pistes bijkomen, wel spijtig dat één van onze favoriete off-piste stukken wordt omgezet naar gewone pistes…

Ik vind het maar niks dat er pistes bijkomen. Livigno heeft een heel progressief offpiste beleid en met het bouwen van deze lift breng je de instap offpiste routes voor de beginnende freeriders in een klap om zeep.

When life gets too complicated.... SKI

Ik vind het maar niks dat er pistes bijkomen. Livigno heeft een heel progressief offpiste beleid en met het bouwen van deze lift breng je de instap offpiste routes voor de beginnende freeriders in een klap om zeep.

Alex op 8 dec 2015 01:12

Uiteindelijk zijn skigebieden bedrijven, als gebleken is dat beginnende freeriders relatief weinig geld opleveren is dit een logische zet.

❄️

@David23 Helemaal mee eens hoor. Het is ook maar mijn eigen mening :-)

When life gets too complicated.... SKI

Bij nader inzien: ik hoop dat de nieuwe lift NIET door gaat. Ik was er vorige week en het is zó adembenemend mooi daar, zó stil. Laat het maar zitten: ik geef de natuurbeschermers achteraf gezien groot gelijk. Het is eerder hoog tijd dat wat van het oude liftmateriaal vervangen gaat worden, Livigno gaat een beetje achter lopen: nog veel trage bakken en een heeeeeel oude gondellift aan de Carosello kant.

Die hele oude gondellift aan de Carosello kant gaan ze komend winter vervangen.

Die piste gaat er wel komen, betonnen fundering laag er al wat ik heb kunnen zien afgelopen voorjaar.

Groeten, Harald

@harald3 dat vervangen van de carosellocabines 3000 hoor ik al jaren. De foto van de nieuwe lift hangt ook al jaren op het tussenstation. Italië? Ze kunnen er jaren rechtszaken om voeren voor er iets gebeurt. Als het al gebeurt.

@SkiBeppie, Wij gaan in 2017 wederom richting Livigno en wij zien wel wat wij aantreffen, de oude of nieuwe lift bij Carosello 3000.
Het is mij om het even.

Groeten, Harald

Wat je er ook van vindt… de milieu ridders hebben gewonnen… voor de zoveelste keer
https://translate.google.nl/translate?sl=auto&tl=nl&…

Zo zie je maar, als je maar goed georganiseerd bent en erg veel vrije tijd hebt, kun je veel bereiken (misschien is blokkeren of frustreren een beter woord). Wat een kapitaalvernietiging. Die lift is al gemaakt en ze moeten hem nu in onderdelen verkopen, de fundamenten staan er al etc

The older I get, the better I was

Ik heb niet echt heel veel medelijden. Als je begint met bouwen (grondwerken, als ik het goed begrijp) voordat de definitieve uitspraak er is over of de uiteindelijke bouw wel mag doorgaan, ben je gewoon voorbarig bezig.

Aan de andere kant kan ik mij goed voorstellen dat het immens frustrerend is dat je wacht op een uitspraak die telkens wordt uitgesteld of kan worden aangevochten. Geef belanghebbenden 1 keer de mogelijkheid om bezwaar te maken en 1 keer om tegen een uitspraak in beroep te gaan (mits er nieuwe stukken zijn, zoals ecologische onderzoeken e.d. die tijd kosten) - dan weet iedereen waar hij aan toe is en kan je ook een beetje dat proces overzien.

Het plaatje bij het bericht is een beetje nep: er staat alleen een soort betonnen fundering, geen lift te zien, tenminste niet in maart 2016. Die fundering zal ook wel afgebroken worden. Rest een Alpen idylle van het zuiverste water. Wie het wil gaan zien kan op ski’s freeride afdalen of een wandeling vanuit Trepalle maken: stilte, sneeuw en een paar verlaten zomerhutten.

Plaats een reactie