2e week vd paasvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Hallo
Weet er iemand of het nog te doen qua sneewcondities 2e week vd paasvakantie in Livigno of is het dan veel papsneeuw?
En hoe het zou zijn dan qua drukte?

Ik heb me alleszins laten vertellen dat 't daar (wegens de hoogte) nog zéér goed te doen is.
Skipas is trouwens gratis daar die week als je min 4 nachten hotel of 7 nachten appartement boekt.
Ik denk dat vooral eerste week nog wat drukker zal zijn .
Livigno is trouwens een echte Belgische bestemming en die hebben dan nog vrij, locals zijn er ook veel wegens gratis pas, dus kalm zal 't er zeker niet zijn denk ik.
Wij hebben alleszins heel wat zoekwerk verricht om een vrije accommodatie te vinden, uiteindelijk gelukt en we tellen weer af. : )

Born to run. B.S.

Wat een geluk als je over een tweede paasweek mag spreken. Hier in NL hebben we zelfs geeneens een eerste paasweek

hoezo @petra4 komen in Nederland géén Paasklokken dan?

Born to run. B.S.

Ik denk dat bijna niemand in NL überhaupt van paasklokken heeft gehoord. Is echt iets Belgisch. Hooguit in Zuid-Limburg misschien.

In NL is er na de voorjaars/carnavalsweek geen verlof tot de meivakantie.

Sneeuw daar zou ik mij dit jaar geen zorgen over maken. Zijn er met de kerst 2017 geweest en gaan voorjaar 2018 (febr 22 a.s.).
Er ligt daar zoveel sneeuw dat ik verwacht dat er eind mei nog wel voldoende ligt.
Uiteraard wel rekening houden dat het qua temperatuur warmer word dus wellicht einde van de dag de dal afdalingen papperig zou zijn.

ik zeg veel plezier met pasen.

Groeten, Harald

Meivakantie??? , dat kennen wij dan weer niet, maar dan is 't alleszins te laat om te skiën, hé (of gletsjer) :)

Born to run. B.S.

Weet nog niet zeker of ik zal gaan want als alleengaande is het niet zo evident om te gaan buiten de paasvakantie als je lessen nodig hebt, en is het wel handig om te weten waar er nog voldoende sneeuw zou liggen

Ga al enkele jaren tijdens de paasvakantie, altijd goede kwaliteit enkel in de late namiddag wordt het slechter zeker op de zuidhellingen. Zorgen dat je een hoog gelegen gebied kiest zoals Serfaus of Solden.

Geen ski zonder après ski...

Wat zijn Paasklokken?

@petra4 Paasklokken zijn de “brengers” van de Paaseieren met Pasen, ze komen uit Rome en vliegen dan over België en droppen overal in de tuinen geverfde eieren en chocolade namaaksels… is dit echt niet in N. gekend of neem je me in de maling? misshien even googelen???
Ik ga hier echt geen topic over beginnen hoor. :):):)

*bericht bewerkt door dan58 op 19 feb 2018 10:33

Born to run. B.S.

@dan58 Sorry voor dit off topic gepraat, maar ik neem je echt niet in de maling! Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik zal er inderdaad eens op googelen.

@petra4 Paasklokken zijn de “brengers” van de Paaseieren met Pasen, ze komen uit Rome en vliegen dan over België en droppen overal in de tuinen geverfde eieren en chocolade namaaksels… is dit echt niet in N. gekend of neem je me in de maling? misshien even googelen???
Ik ga hier echt geen topic over beginnen hoor. :):):)

dan58 op 19 feb 2018 10:32

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Klinkt een beetje al een combinatie van Sinterklaas en de Paashaas.

In onze regio zijn er zoals boven reeds vermeld, de Paasklokken, maar ook de Paashaas en ook nog De Vos. Deze komen allemaal met Pasen eitjes brengen (echte, chocolade,… in alle maten) voor de kinderen.
Zoals meestal hebben alleen volwassenen deze al ooit gezien, maar nog geen enkel kind.
Ieder met een beetje verbeelding beseft natuurlijk dat je hier geweldige verhalen over kan vertellen. En uiteraard allemaal “echt” gebeurd.

Plaats een reactie