LIVIGNO alle info welkom.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

En online ticket kopen voor deze tunnel is goedkoper.☺

Born to run. B.S.

En online ticket kopen voor deze tunnel is goedkoper.☺

dan58 op 14 feb 2020 07:44

Ha ja, 7 euro zelfs. :)

Bla, bla, bla.

Aangezien ik op zondag aankom in Livigno moet ik het duurdere “zaterdag ticket” voor het tunneltje niet nemen. MAAR, ik vertrek ginder op zaterdag. Als ik hun site goed lees, mag ik met mijn goedkoper (niet-zaterdag) ticket wel weer vertrekken op zaterdag. Kan iemand dit bevestigen.?

Zal je morgen PB'n, nu ziekenhuisopname.🤕🤒😷

dan58 op 12 feb 2020 20:25

Hopelijk niks ernstigs @dan58 ?
Maar je hoeft je niet te haasten, als ik naar Livigno ga zal het ten vroegste december zijn. :)

Bla, bla, bla.

Aangezien ik op zondag aankom in Livigno moet ik het duurdere "zaterdag ticket" voor het tunneltje niet nemen. MAAR, ik vertrek ginder op zaterdag. Als ik hun site goed lees, mag ik met mijn goedkoper (niet-zaterdag) ticket wel weer vertrekken op zaterdag. Kan iemand dit bevestigen.?

Videast op 14 feb 2020 08:51

"In the case of a return ticket, you will receive two QR codes one of which is valid for the outward journey, the other for the return journey. Return journeys can take place on any day."

Die beschrijving lijkt me helder. Je kunt met een retour ticket op elke dag weer terug reizen. Ook op zaterdag.

*bericht bewerkt door Nelis op 14 feb 2020 10:32

Bergen + Sneeuw = ❤

@bartvwg

In de bijlage van HBVL stond dit WE een groot artikel over Livigno. ( met verkeerde info over de route).
Jij leest wel een andere kwaliteitskrant, maar toch…🤔
Ik stuur je nog PB ( nu effe te druk 😥)

Born to run. B.S.

@bartvwg
In de bijlage van HBVL stond dit WE een groot artikel over Livigno. ( met verkeerde info over de route).
Jij leest wel een andere kwaliteitskrant, maar toch…🤔
Ik stuur je nog PB ( nu effe te druk 😥)

dan58 op 17 feb 2020 08:15

Merci, komt wel in orde. :)
BTW, Ik lees geen kranten. ;)

Bla, bla, bla.

Tips voor leuke restaurantjes op de piste zijn meer dan welkom ;)

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

@havana

Effe googlen op DEZE site…dan merk je dat in vorige topics alles netjes werd vermeld.
Route, alternatieven, skilessen en leuke smik-smak adresjes…😉

*bericht bewerkt door dan58 op 19 feb 2020 13:23

Born to run. B.S.

Ik heb dat topic gevonden, maar volgens mij stonden daar vooral restaurants in het dorp in, niet op de berg. Ik kan het mis hebben.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

@havana

That’s right. Sorry.

OP de piste is het in tegenstelling tot t dorp niet veel soeps.😨
Alleszins 1 weet ik alvast en dat is het vernieuwde restaurant beneden OP de piste in Trepalle, van de Bivio group. Ik zoek de naam op.

Born to run. B.S.

Langs de Carosello kant zijn er toch een aantal kleinere gezellige restaurantjes op de piste. En boven op de Carosello 3000, niet de meeste gezellige plek maar wordt meestal wel goed gemaakt door de lekkere pizza en de zon!

Ook tof is de Fatcat, de tot foodtruck omgebouwde pistenbully die dagelijks op een andere plek staat.

Aan de mottolino kant zijn er minder, maar daar belanden we toch meestal pas na de lunch. :)

Alpino lodge heet het restaurant in Trepalle

*bericht bewerkt door Benn op 20 feb 2020 00:18

Thx @Benn bespaart me wat opzoekwerk. 👌

Born to run. B.S.

Aan de Carrosello zijde, onderaan de pistes in het centrum heb je vele goede restaurantjes.
Dosdé (aan de Vallandrea lift) voor de pasta, Via vai, la grolla snelle bediening en ook lekker, en nog vele anderen.
In al de jaren dat ik er kom nog nergens echt slecht gegeten.

@Moronski

maar de vraag was…OP…de piste.😉

Born to run. B.S.

Dit jaar ook voor 't eerst onder de middag is in 't centrum gegeten. Eigenlijk kan je veel van de restaurants rondom Tagliede ook beschouwen als op de piste. Beetje een andere mindset omdat het gedoe en tijdverlies lijkt, maar eigenlijk is het dat helemaal niet.

Pfff, ik wil terug… :d

*bericht bewerkt door Benn op 20 feb 2020 20:42

De restaurant onderaan de pistes liggen inderdaad voor mij ook op de piste. Je kunt bij sommige restaurants tot op het terras skiën.

Ik vertrek morgen vroeg weer richting Livigno.

Hier de webcam gericht op de skipistes en het terras van la grolla.

https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/italia/lombardia/so…

Gisteren aangekomen, reis ging prima.

Vraag: waar vind ik de grootste supermarkt?

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Aan Carosello zijde kort bij t kerkje is een Spar. ( noordkant vd kerk)

Born to run. B.S.

Gisteren aangekomen, reis ging prima.

havana op 23 feb 2020 08:47

Welke route heb je genomen?

En in het dorp zelf zal de Coop (aan bivio) denk ik de grootste zijn, in de omgeving van de kerk in het centrum is ook nog een vergelijkbare qua grote denk ik. Maar verwacht geen mega supermarkten.

*bericht bewerkt door Benn op 23 feb 2020 12:46

Alternatief voor de Coop is Al Portico Supermarket - Via Dala Gesa

Groeten, Harald

Wij hebben de afgelopen week de volgende pist restaurants bezocht:

Ristoro Scialket
Baita Berghut
Starlet
Mottolino kant:
Camanel Di Planon
Tea Al Planel

Groeten, Harald

Gisteren aangekomen, reis ging prima.

havana op 23 feb 2020 08:47

Welke route heb je genomen?

Videast op 23 feb 2020 09:45

A61, Basel (of eigen er omheen), Klosters. Dit in 8 uur. Volgende morgen autotrein (6:35), toen moesten we wel even wachten natuurlijk aan de andere kant maar voor tienen reden we we tunnel door. Achteraf gezien hadden we op vrijdag ook Livigno wel in 1x kunnen halen, maar acco regelen voor 1 nacht is niet heel evident…

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Plaats een reactie