Lofer, makkelijke skipistes, of toch niet?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Almenwelt Lofer

Wij willen in de eerste week van maart 2014 evt naar Lofer gaan skiën. We gaan met de hele familie.

Alleen zou ik graag willen weten of de blauwe pistes makkelijk zijn. We hebben een heer bij ons, die alleen blauwe glooiende makkelijke pistes zonder stijle stukken aan durft ( hij heeft al zeer veel lessen gehad, maar blijft bang). Toch geniet hij volop. Kan iemand zeggen of Lofer wat voor hem zou zijn? De rest van de familie maakt het nl niets uit. Bij ons gaat plezier, voor alles. We passen ons dus aan de " slechtste" skier aan.

Is de eerste week van maart ook niet te laat voor dit gebied.

Just have fun!!!

Lofer heeft wel veel blauw volgens mij. Ik ben er 1 dag geweest en ik ben ook meer van de blauw dan van de rode ook al doe ik ze wel als het moet. Wij zaten toen in Waidring en dat vind ik persoonlijk een mooier gebied. Het dorp Lofer ken ik niet.

Oh je vraagt makkelijke blauwe pistes zonder stijle stukken dan zou ik voor waidring gaan ipv lofer.

We zijn al 9 jaar achter elkaar in Waidring geweest, en willen nu wat anders. De blauwe pistes in Waidring lukten hem wel (sommige stukken vond hij wel moeilijk).

Just have fun!!!

Mooi hè, Waidring :-). Tja dan gewoon proberen lijkt me, persoonlijk vind ik Waidring mooier maar ik ben dus maar 1 dag geweest en ik weet dus niet meer of er stijle stukken in de blauwe pistes zitten. Sint Johann in tirol vond ik ook een mooi gebied! Zelfde skipas als waidring.

lofer is een prima gebied als je niet te moeilijke blauwe wil:) ik ben er 2x geweest en ik vind het een prima gebied hoor. de eerste week van maart lijkt mij ook niet te laat hoor ik ben er ook wel een keer redelijk laat geweest maar je kon er gewoon skien. je hebt wel wat kans op papsneeuw maar ja als het toch alleen om plezier gaar:)
ps: er is dit seizoen volgens mij een lift bijgekomen. dit geeft zeker een goede uitbreiding aan het gebied:)
veel plezier daar he mona, trouwens je kan die beste man ook leren roetsjen dan zijn de lastige stukken ook te doen!
:)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Hey Mona, Lofer heeft een groot aantal blauwe pistes, en die zijn niet heel steil. Natuurlijk kun je zelf kiezen welke piste je kiest, maar de meest bezochte pistes zijn simpel blauw. Wat betreft de opmerking van thijs8 over de nieuwe lift: inderdaad een mooie uitbreiding, alleen is het eerste stuk een rode piste.

Veel plezier in Lofer Mona!

It's all about believing!

Even een update:

We gaan niet naar Lofer, maar naar Reit im Winkl.

Dit dorp licht aan de andere zijde van de Steinplatte. Het skigebied blijft dan toch maar hetzelfde, maar nu gaan we vanuit de andere kant het gebied is. Stiekum toch een klein beetje variatie ;)

Maar het dorp zelf heeft erg veel te bieden. Sneeuwzekerder dan Lofer, ondanks de hoogte. Twee pistes in het dorp zelf, incl een snowtubebaan. Gratis zwemmen in het plaatselijke zwembad, heel veel wandelmogelijkheden en behoorlijk wat winkels, restaurants ect. Tevens is het ook mogelijk om een avond te gaan kegelen, en avondskiën wordt er ook georganiseerd… Enorm veel variatie dus, en voor ieder wat wils.

We zijn erg nieuwsgierig hoe het gaat bevallen.

Just have fun!!!

Klinkt leuk hoor! Heel veel plezier Mona.
Gr thijs

Plaats een reactie