Hoe zit het met de sneeuwzekerheid in Lofer?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lofer

Hallo allemaal,

Ik heb net al op het forum zitten te zoeken, maar kan geen antwoord vinden op mijn vragen.

Ik kan nl maar twee topic’s vinden over Lofer, waarin ik mijn antwoord helaas niet kan vinden.

Wij zijn aan het rondkijken voor een nieuwe bestemming voor 2012.

Daar we kinderen bij ons hebben, hebben we niet direct een groot gebied nodig.Maar wel veel blauwe pistes, die op elkaar aansluiten.
Dus geen blauwe pistes, waar je opeens op een rode over moet, want daar zijn onze kinderen nog niet aan toe.

Ons oog viel op Lofer. Dat lijkt ons een erg leuk gebied. Op hun site zag ik dat de pistes ook nog uitgebreid gingen worden. Dus de piste kilometers zijn wel OK, ook het aantal blauwe pistes.

Maar hoe zit het met de sneeuwzekerheid ivm de hoogte van het skigebied? Weet iemand dat?
Zijn er wel eens voorjaarsvakanties geweest, dat er erg weinig sneeuw lag op de piste en in het dorp?

Wie kan ons laten ophouden met twijfelen?

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Vorig jaar in Lofer geweest. Toen waren de sneeuwcondities niet al te best. Het was overigens toen overal minder. Ik kan jouw twijfel daarom niet wegnemen. Bedoel jij overigens niet 2013? Als je in jan of febr gaat zal het geen probleem zijn, de sneeuwkanonnen doen hun werk. Als je veel blauw zoekt is Ehrwald misschien ook wel aardig.

@Koen

Inderdaad je hebt gelijk, ik heb het over 2013.

Vorig jaar zijn wij in Waidring geweest. Daar waren de sneeuwcondities ook niet goed (maar waar wel, buiten de gletschers?), maar er kom wel prima geskiet worden. Alleen later op de dag werdt het waterskiën.Dit gebied ligt wat hoger, maar dat hebben we na 1 jaar wel gezien. We willen het liefst elk jaar naar wat anders toe.

We hebben naar Ehrwald gekeken, maar dat heeft veel minder km in blauw of je moet de hele tijd van gebiedje naar gebiedje rijden.Dat is niet wat we zoeken.

We hebben een aanbod gehad van een leuk en betaalbaar app. in Lofer wat we van zondag/zondag kunnen boeken. Dat is natuurlijk erg interessant.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Vorig jaar was het door de föhn na nieuwjaar wat minder maar alle andere dagen goed te doen. Ook dit jaar weer veel sneeuw.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

De sneeuwcondities in Waidring en Lofer kun je best met elkaar vergelijken. Is het in Waidring goed dan is het in Lofer ook goed; is het in Waidring slecht dan…
De gebieden liggen hemelsbreed ook niet zo ver van elkaar, vandaar.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Greenfield.

Dat klopt de gebieden liggen dicht bij elkaar.
Maar toch is er een hoogte verschil.

De Steinplatte heeft ook geen dalafdaling die laag ligt.

Ik zou dus ook graag willen weten, hoe deze zich heeft gehouden bij minder sneeuw (cq slechtere omstandigheden).

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Deze foto is met de kerst in 2009 genomen net onder Loderbichl. Het hele dal was al sneeuwvrij a.g.v. föhn, maar meestal kunnen ze hem nog wel aardig goed houden.

null

Natuurlijk niet super maar toch; in het slechste geval sluiten ze alleen het onderste gedeelte zodat je dit stuk met de lift omlaag zou moeten. Vanaf de alm tot aan Loderbichl is altijd wel te skiën.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ik persoonlijk vind Waidring leuker dan Lofer. Wij zijn al een paar keer in Waidring geweest en vorig jaar 1 dag naar Lofer maar dat skigebied vond ik niet zo. Een aantal (5?) jaren geleden was het een hele slechte winter (wij gaan altijd laatste week januari) toen zaten wij in Zuid Duitsland waar helemaal geen sneeuw lag, toen werd ons gezegd dat
we naar Waidring moesten gaan omdat daar wel geskied kon worden. Lofer was toen ook niet open.
Het voordeel van Waidring is dat het aan de noordkant ligt dus vrij sneeuwzeker.

We hebben Lofer vaarwel gezegd, en we zijn in Maria-Alm terecht gekomen.

Er was al erg veel vol (zeg gerust bijna alles), maar we hebben met veel geluk een appartement gevonden. We konden zelf van zondag-zondag komen.

Het ligt boven het dorp, maar wel aan de piste.

Helemaal blij dus.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Skigebied is op dit moment (4-3-2012) top. Vandaag net terug gekomen van Lofer. Zelf kinderen in de leeftijd van 5, 7 en 9 jaar. Allen op les gezeten bij Sturm. Condities zijn top op dit moment. Wel is het warm geweest de laaste dagen, waardoor de dalafdaling eind van de dag wat papperig is. Voor kinderen een top gebied. Daarnaast ligt er sneeuw in overvloed.

Ik ken daar ook nog een leuke ferienwohnung die vanaf vandaag vrij is.

Groet

Alfred

Plaats een reactie