skiles kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Wij gaan naar maria alm in de schoolvakantie. Nu hebben wij een zoontje van 2 en willen daarom onze dochter van 5 niet een hele week op skiles doen. Andere jaren hebben we veel leuke dingen in de omgeving gedaan en hebben we zelf ook niet geskied omdat de kinderen te klein waren. Nu wil ik mijn dochter bijv. een paar ochtenden op les doen ipv een hele week. Lijkt me toch erg leuk voor haar. Wie heeft hier ervaring mee en is dit aan te raden?
Groetjes, Anouska

Les voor die leeftijd is toch veelal alleen maar in de ochtend?

Mijn zoon is nu 5 en vorig jaar ook alleen maar de ochtenden van 10 tot 12 les, de rest van de dag leuk met mij oefenen in de sneeuw en verder sleeen, sneeuwpop maken, andere sneeuwspelletjes en natuurlijk het zwembad in het hotel.

Ik ben van mening dat een ochtend meer dan genoeg is voor die leeftijd, kinderen beleven vakantie op een heel andere manier dan wij volwassenen.

In de schoolvakantie ben ik trouwens ook in die buurt: Hinterthal (1 dorp verder dan Maria Alm).

Wij komen daar al van kinds af aan en nu krijgen de kinderen van mijn zus daar ook al jaren les. Je kunt per dag les nemen. Ook alleen de ochtenden is mogelijk volgens mij. Het is wel leuk voor de kinderen dat ze ook vrij kunnen skien. Aan de andere kant zijn de wedstrijden op donderdag ook wel leuk als ze daar aan mee kunnen doen.

Alleen de ochtenden les kan prima (schnuppertagen).
Let wel dat ze dan alleen op de oefenpiste/kinderland blijven. Met hele dagen skiën kunnen de meeste kinderen van 5 einde van de week met de sleeplift omhoog en naar beneden skiën. Denk dus ook erg afhankelijk van je kind.
Onze kinderen skiën vanaf hun 3e-4e jaar in Maria Alm hele dagen en wilden niet anders.
Maar ook genoeg kinderen gezien die niet verder kwamen dan huilen, tja dan zou ik ze helemaal niet meer laten gaan. Oh ja halve dagen kun je per dag boeken! Prijs is dan gelijk aan hele week halve dagen.
Veel plezier en misschien treffen we elkaar daar, we zijn er ook bij het kinderland met de kids van vrienden.

Plaats een reactie