rodelbaan en snowbike

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

welke rodelbaan is aan te bevelen in gerlos mayrhofen of zell am ziller
het maakt niet uit in welke plaats maar ik wil graag de leukste hiervan gaan proberen.
is er ook de mogelijkheid om snowbikes ergens te huren in een van deze gebieden ?
wie weet nog andere vormen van leuk tijdverdrijf buiten het skien in deze plaatsen ?

Snowboarden!

Gast184 op 15 dec. 2013 21:26

hee wauw super dank je wel voor deze goede tip.
als je er nog meer hebt hoor ik het graag

Volgens mij is er in de Buurt van Gerlos maar 1 Rodel baan in de buurt.
Je moet dan de bergpas naar Gerlos weer voor afrijden en dan ben je er.

Heb het vorige jaar gedaan en kan er niet heel positief over zijn.
Been heeft heel erg veel vlakke stukken dus heb denk ik 80% van de rit moeten lopen.

In bramberg hebben ze een hele gave rodelbaan, 14km lang en deze is iedere avond verlicht.

Ik ben er nog nooit geweest maar kan me voorstellen dat je daar de volgende dingen wel kan doen,

Berg wandeling maken
Sneeuwscooter rijden
In sommige gebieden kan je een ritje met een koets maken
Met een roze konijnen pak van de pistes gaan :P

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik vind het avondrodelen in Hainzenberg superleuk! Vanuit Gerlos naar beneden rijden dan kom je er langs, of vanuit Mayrhofen richting Gerlos. En idd, rodelbaan Neukirchen/ Bramberg kan je ook overdag hele dag doen en is super!

als je wilt rodelen moet je idd in Hainzenberg zijn, gegarandeerd een avond plezier (wel kijken of het open is! was vroeger een dag in de week gesloten …:( ) goed schoensel is wel aan te bevelen… heb genoeg mensen een blesure zien oplopen.

Ik vind het avondrodelen in Hainzenberg superleuk! Vanuit Gerlos naar beneden rijden dan kom je er langs, of vanuit Mayrhofen richting Gerlos. En idd, rodelbaan Neukirchen/ Bramberg kan je ook overdag hele dag doen en is super!

Gast647 op 16 dec. 2013 10:35

hallo gast647

dank je voor de informatie.
klopt het dat in hainzenberg op de rodelbaan erg veel vlakke stukken zijn en je behoorlijke stukken moet lopen ?

Nou maurice, daar weet ik echt niets van. Ik ben er als gast en als reisleidster vaak geweest. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat hij het bijv minder goed doet als het sneeuwt. Die in Neukirchen/bramberg doet dan echt niets. Daar heb je meer rechtere stukken waar je stukjes moet lopen als er losse sneeuw op ligt. Maar de rest is top dus ach.

Die rodelbaan bij hainzenberg vorig jaar 2 keer geweest. Eind januari was ie erg goed (nergens hoeven lopen / aardig wat snelheid), eind maart was het beduidend minder (veel plassen water op de baan / vaker stukjes moeten lopen)

dank jullie wel allemaal voor de reacties.
en voor degene die dit seizoen ook nog gaan skien : veel plezier en geniet ervan

Plaats een reactie