Dalafdaling horberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Iemand die weet of de dalafdaling vanuit Penken naar de Horbergbahn te doen is? (als er genoeg sneeuw ligt)

En is deze nu ook open?
Ben al een aantal jaren in Mayrhofen geweest maar heb er nog bijna nooit iemand vanaf zien komen…

Is het al winter?

Wij komen hier al 4 jaar ik hen nog niet meegemaakt dat hij (officieel) open was

De Penken heeft geen dalafdaling, alleen de Horbergbahn heeft een dalafdaling, maar het zijn 2 verschillende gebieden.

Jaren geleden kwamen wij vaak in Mayerhofen, en namen de dal afdaling naar Schwendau bijna elke dag en vervolgens met de skibus terug naar het dorp. De piste werd niet geprepareerd maar was een mooie afdaling, onderaan moest je vaart houden om door het weiland, verder op bij het restaurant langs de weg uit te komen.
Later kwam daar pas de Horbergbahn met parkeer terrein en verdere bebouwing.
Dus van oorsprong is het de dal afdaling van de Penken en begon achter het reastaurant van de familie Wendl ? of zo iets? boven waar meerdere restaurants en de stoeltjes lift naar boven zitten.

Dienten Die Alte schule

Was er in vroegere tijden niet ook een dalafdaling naar dalstation van Finkenberg?

@ronald14 klopt niet wat je zegt de dal afdaling begint bij de Penken en eindigt bij de Horberg (Swendau) ik ben er nu en @Edwin4 hij is open alleen het onderste deel ziet er slecht uit vanuit de gondel ik heb mijn ski’s er niet aan gewaagt

Patrick1980, klopt al was het onderste deel naar Finkenberg min of meer een ijzig pad.

Dienten Die Alte schule

Toch wel een gemis dat er nauwelijks mogelijkheid is voor een afsluitende dalafdaling. Terug met de gondel is toch niet echt een fijne dagafsluiting. Geldt trouwens voor bijna alle gebieden in het Zillertal. De dalafdaling van de Ahorn is wel weer top, maar dat gebied is dan weer erg klein. Wel een groot fan van het Zillertal verder.

Vreemd dat er een dalafdaling blijkt te zijn, ik ben er meermaals geweest, en heb die nooit gezien.
Ik kan me nog goed herinneren, met de vorige cabine, dat ik eens 2 á 2,5 uur heb moeten staan wachten op de cabine naar beneden, samen met circa 1000 á 2000 man. We konden toen pas om 18:30 naar beneden in het donker, en dat was geen pretje. Mede door de massale knokpartijen bij de lift, vanwege geïrriteerde mensen. En dat blijkbaar niemand wist van deze dalafdaling, die ik trouwens ook niet zie op de pistekaarten.

Hey, leuk om dit te lezen. Ik ben vanochtend teruggekomen uit het Zillertal en heb do 29 en vrij 30 januari deze afdaling geskied. Op donderdag was 'ie nog niet open dus heerlijk poederen zonder iemand tegen te komen. Op vrijdag was hij half geprepareerd (tot aan de open vlaktes bij de boerderijen). Vanaf daar was het echter slalommen om de stenen heen… Het ergst is het bij de twee plekjes waar je de weg over moet steken. Als je je skies heel wilt houden zou ik deze afdaling NIET doen totdat er weer een nieuw laagje overheen valt. Heb je oude skies of maakt je een krasje hier en daar niet zo veel uit, dan is het wel een mooie afdaling:)

PS: Voor donderdag was er ± 40 cm verse sneeuw gevallen en we waren met drie ervaren wintersporters die de limieten weten. Deze afdaling moet je niet doen met minder ervaren mensen of mensen die snel bang zijn. Deze skiroute is GEEN piste. Als er iemand in de problemen raakt moet je hopen dat je portemonnee dik genoeg is ^^

- Tim

Toevallig staat er op Alpinforum net een leuk verslag van gisteren over deze dalafdaling ;)

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=528…

Toevallig staat er op Alpinforum net een leuk verslag van gisteren over deze dalafdaling ;)

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=46&t=528…

Skiwi op 1 feb 2015 20:39

Dat filmpje, hilarisch!

❄️

lmao leuk die skiroute ! :D

Gang is alles

LOL en gelukkig geen ernstige kwetsuren zo te zien. De standaard skiroute waarschuwing “alleen voor geoefende skiërs” nemen velen kennelijk niet zo serieus. En op die ijsbaan lekker je ski’s uittrekken getuigt ook niet echt van hoge intelligentie. Gelukkig nog een enkeling die de ijsbaan letterlijk links laat liggen en richting filmman vaart.

haha lachen dat filmpje.

Ga over 3 weken kijken hoe die er dan bij ligt!

Is het al winter?

@ Allen - het is inderdaad GEEN afdaling maar meer een skiroute/skipad met inderdaad twee crossings van de openbare weg. Enige tijd geleden heb ik er ook een filmpje van gezien op YouTube, dan kan je je eigen beeld vormen of deze afdaling het waard is.

@ Ronald14 - dan praat je over pre 1995, want toen is de huidige Penkenbahn gebouwd - die overigens aan het laatste seizoen bezig is, want de nieuwbouw voor seizoen 15/16 zal dit jaar gerealiseerd worden.

Laatste update de ski route is weer gesloten ,en inderdaad is het filmpje erg leuk ik denk dat van scholieren uit Duitsland is die zijn in deze tijd veel in het Zillertal

Zo de foto’s te zien is het wel een geweldige afdaling. Maar jammer dat hij dicht is… Zaterdag kijken of hij weer open is?! Ik zou hem best doen, maar ik weet niet of het echt geschikt is voor mijn vriendin??

The mountains shall bring peace to the people

Vorig jaar heeft een meneer van de Mayrhofner Bergbahnen me verteld dat ze deze dalafdaling echt willen gaan realiseren. Brede (rode) piste met sneeuwkanonnen. Zal er pas van komen als de nieuwe Penkenbahn er is, dat heeft voorrang, daarna de andere plannen zoals een nieuwe lift en deze afdaling.

null

hier een fotootje van het bord waar de afdaling begint

Dat filmpje, wat een slagveld is me dat.

Vorige week in Mayrhofen geweest. We willen (zeer waarschijnlijk) van de skiroute een dalafdaling maken in de zomer 16/17 dus de winter daarop is deze er. Brede rode piste en sneeuwkanonnen! heel misschien komende zomer al, gelijk met de bouw van de nieuwe Penkenbahn, die over een maand van start gaat! In Zell am Ziller is de vergunning voor hun dalafdaling rond! Mooie ontwikkelingen

@Wessel gelukkig wel! Zell am Ziller en Mayrhofen hebben beide nog geen echte dalafdaling. Dat maakt het skien toch een stuk saaier eerlijk gezegd. Eind van de dag met de lift omlaag waar je eerst lang in de rij staat. Maarja goed dat die dalafdaling komt!

A winter without powder isn't a winter!

Ben in principe tegen met de lift naar beneden gaan.
Slushi ijzig of pap nooit met de lift naar het dal.
Vindt Mayerhofen derhalve niks.
Misschien komt ie nog.

GZ

Plaats een reactie