dalstation nieuwe Penkenbahn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Er wordt druk gebouwd aan de nieuwe Penkenbahn begrijp ik. Maar waar komt het dalstation? Ik kan het niet vinden. Zoals nu, midden in de hoofdstraat, dat gaat veranderd worden want het geeft teveel drukte en verkeersinfarcten. Ik lees dingen als “aan het begin van het dorp” en ook “op dezelfde plek als het dalstation van de Ahornbahn”. Wie weet hoe het zit?

Op de plaats van de (oude) Penkenbahn.
De oude Penkenbahn is hiervoor eerst gesloopt.

Op de site van Mayerhofen kun je de voortgang zien het komt op de oude plaats met een nieuwe bus keerplaats aan de andere zijde

Inderdaad precies op dezelfde plaats! Het dorp zelf wordt overigens ook flink onder handen genomen. Veel wegen liggen open e.d. Momenteel kun je via Hippach de berg op ipv de Penkenbahn, maar de nieuwe lift zou hoe dan ook voor het nieuwe winterseizoen operationeel moeten zijn.

Hier wat foto’s die ik van de bouw heb gemaakt toen ik in Mayrhofen was in juni…

null

null

Okeej! Da’s mooi. Dan begrijp ik niet waar die berichten van ‘aan het begin van het dorp’ vandaan komen. Het leek me wel plausibel omdat die plek midden in het dorp inderdaad voor veel verkeersdrukte zorgt, maar een handige plek is het wel.

En waar kwamen die geruchten vandaan? Ik heb die toch nergens gelezen. :) Waarschijnlijk vakantiegangers die de borden hebben zien staan. Ik heb zelfs al gehoord dat de capaciteit max. 960 p/h zou bedragen. Dat zou pas wat zijn… een wachtrij door heel Mayrhofen. :) Ik vond trouwens die verkeersdrukte nog meevallen. 90% van de mensen die met de auto komen, weten immers dat je daar niet hoeft te zijn. Er waren een paar bewoners die de lift graag hadden zien verhuizen, maar ik vind dit ook de beste en meest logische locatie. Een ondergrondse verbinding met het treinstation zou wel nog idealer zijn. Dan heb je al een pak minder bussen.

Een jaar of 4 geleden ging iedereen nog uit van een verplaatsing naar buiten het dorp. Het dalstation zou bij het treinstation komen (dat iets zou worden opgeschoven) om zodoende het centrum te ontlasten.

Ik heb zelfs al gehoord dat de capaciteit max. 960 p/h zou bedragen. Dat zou pas wat zijn… een wachtrij door heel Mayrhofen. :)

Joy85 op 28 jul 2015 09:01

Edit: van de site van Mayrhofen zelf:

In nur 8,2 Minuten und mit einem enormen Fahrkomfort werden pro Stunde bis zu 2.880 Personen bergwärts befördert.

Die info was overigens ook te zien op een spandoek van 1 van @Gigi 's foto’s. Hoe het kan dat er meer mensen naar beneden kunnen dan naar boven is me eerlijk gezegd een raadsel. Maar capaciteit naar beneden is in Mayrhofen bijzonder wenselijk gezien de enorme wachtrijen aan het einde van de dag.

Hoe het kan dat er meer mensen naar beneden kunnen dan naar boven is me eerlijk gezegd een raadsel.

Rene op 28 jul 2015 11:26

Het antwoord staat op de site van de Mayrhofner Berhbahnen:
http://www.mayrhofner-bergbahnen.com/de/einblicke/neue-3s-ba…

Naar boven kunnen er 24 personen per gondel lekker relaxed zitten, maar naar beneden wordt het wat krapper:
Ze proppen er naar beneden dus gewoon 8 mensen bij, die moeten staan.

If you snooze, you loose!

Er was idd spake van om het nieuwe dalstation of een 2de lift bij het treinstation te bouwen. Hier was ook flink wat protest op door de hotelhouders in de Hauptstrasse en deze hebben het uiteindelijk gewonnen van de inwoners die toch liever een nieuwe Penkenbahn, of een tweede lift (oude penkenbahn laten staan) bij het treinstation hadden gezien. Dit treinstation gaat de komende jaren ook compleet op de schop, en word een modern trein station met een zeer goede aansluiting op de buslijnen die deze zomer al worden aangelegd.

Actuele webcams van de bouw:
http://www.mayrhofner-bergbahnen.com/de/einblicke/bautagebuc…
Algemene informatie:
http://www.mayrhofner-bergbahnen.com/de/einblicke/neue-3s-ba…
Op alpinforum worden veel foto;s geüpload van de bouw, maar ook is de discussie terug te lezen over de bouw:
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=269…
Filmpje over de toekomst van Mayrhofen:

Filmpje laat inderdaad grote veranderingen zien. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden, aangezien ik zeker een keer naar Mayrhofen wil gaan.

Carnas on Tour

Plaats een reactie