Drukte tweede week Maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Samen met een vriendengroep zijn we van plan om tweede week Maart naar Mayrhofen te gaan. Er zijn dan helemaal geen schoolvakanties meer en we hopen dan ook dat het rustig zal zijn bij de lift. Iemand ervaring met deze periode?

Ik lees ook diverse meningen over de moeilijkheid van het gebied. We hebben zowel beginners als gevorderden in de groep. Moet geen probleem zijn als ik zo de piste kaart bekijk?

Het is er dan zeker niet druk meer alleen in de weekenden komen er wel behoorlijk wat Duitsers en Oostenrijkers uit de lagere provincies. De moeilijkheid valt mee, je hoeft nergens een zwarte piste te nemen als je dat niet wil.
Ga ook een dagje naar de Hintertuxer Gletcher

In het gebied zelf zijn in deze periode van het jaar amper wachtrijen (Ik ben zelf zo`n 10 jaar geweest in deze periode) De liften naar het gebied zelf, kunnen wel al eens wachtrijen hebben (Horberg en Penken) Nu met de nieuwe 3S lift in Mayrhofen zal dit wel heel beperkt zijn in deze periode. Verwacht zeker geen uitgestorven gebied, want dat is het niet, ook niet in deze periode! De pistes in Mayrhofen zelf zijn redelijk pittig. Maar als je de 150-er tux neemt richting Rastkogel heb je een prachtige blauwe boulevard. De pistes zelf in Rastkogel en Eggalm zijn veel rustiger! Dus ga zeker eens een keer naar die kant van de berg. Met een vriendengroep is dit gebied echt aan te raden! Live muziek, sfeer, lekker eten,… Je kan makkelijk ook met de bus en trein (inbegrepen in je skipas) maar Zell am Ziller, Hintertux en Kaltenbach-Hochfügen.

Bedankt voor de tips!

He Sander,

Ik heb het gehele vorige seizoen gewerkt in Zillertal 3000. Doordat de Russen financieel in de narigheid zitten is het nooit echt heel druk geweest. Dus no worries, jij gaat geen wachtrijen meemaken! :)

We hebben geboekt! Bedankt.

Samen met een vriendengroep zijn we van plan om tweede week Maart naar Mayrhofen te gaan. Er zijn dan helemaal geen schoolvakanties meer en we hopen dan ook dat het rustig zal zijn bij de lift. Iemand ervaring met deze periode?

Ik lees ook diverse meningen over de moeilijkheid van het gebied. We hebben zowel beginners als gevorderden in de groep. Moet geen probleem zijn als ik zo de piste kaart bekijk?

Sander-Maurits op 7 aug 2015 20:06

Ben hier aantal jaar geleden geweest met twee beginners en twee ervaren skiërs en dat was heel goed te doen. Bij ons waren de beginners wel zo beginnend dat ze eerst les hebben gehad maar na een aantal dagen gewoon samen met de gevorderden mee op de rode piste. Wat betreft de drukte… wij zaten er in de krokus vakantie dus toen was het redelijk druk maar ook niet vervelend druk. Zal buiten het seizoen dan wel nog beter zijn. Hope that helps!

Plaats een reactie