Skischolen en skihuur

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Hey allemaal,

met een paar vrienden gaan we een week boarden/skien in Mayrhofen.
Nu ben ik op zoek naar een goede plek voor skihuur en een skischool.
Zijn er nog tips? Welke plekken zijn echt goed? Welke moet ik mijden?
Hebben hier mensen skiles gevolgd in Mayrhofen?

Alvast bedankt :)

Ik heb zelf les gehad bij Skischule Habeler, een van de kleinere skischolen in Mayrhofen. Ze hebben een redelijk vast team van vriendelijke en goed opgeleide instructeurs. De prive en groepslessen zijn mij daar altijd erg goed bevallen.

Een goede skihuur is lastig aan te geven. Er zijn veel kleinere zaakjes in Mayrhofen en je hebt de grotere Intersport keten. Ik zou gewoon tzt even een rondje lopen. Het kan per seizoen, drukte wisselen wat er is / je meekrijgt.

snowboard kan je beter naar hotzone.tv shop gaan. Maar die hebben dan wel enkel snowboards …
http://www.greenroom.at/verleih/
http://www.hotzone.tv/de/contacts/

2 kleinere shops waar ik al ben binnen geweest en ze je toch wat meer en verder kunnen helpen dan in de grote intersport. en wss dus ook betere service aanbieden op vlak van huren!

Eens een ander snowboard ipv de altijd aanwezige 5 jaar oude burton cruzers…

Ik kom zelf al 16 jaar (sinds ik 2 was) in Mayrhofen om te skiën. Ik heb toen een paar lessen gehad in Nederland en daarna heb ik les gehad in Mayrhofen bij Die Roten Profis. Over die skischool heb ik minder goede dingen gelezen, maar wat ik nog kan herinneren en wat m’n ouders altijd zeiden is dat ik goede lessen heb gehad en nu achteraf merk ik dat ook.

Een goede verhuurder van ski/snowboard spullen is Hanzmann, deze is vaak wel wat prijzig maar levert goede kwaliteit. schuin tegenover de lift zit een grote supermarkt als je die voor bij loopt zit aan de rechterkant ook nog een winkel die ski’s verhuurd en die levert ook erg goede kwaliteit, vorig jaar had ik spullen die nog nooit gebruikt waren en van een nieuwe collectie (vond het jammer dat het weer ingeleverd moest worden)

Hi,

Dit topic (les) is al eens eerder langsgekomen, zie :

https://www.wintersport.nl/forum/topic/182517

Groet,

Paul

Een specifieke skiverhuur kan ik je niet mee helpen, maar online van tevoren bestellen kan je best wat geld besparen. Afgelopen jaar was ik daardoor zelf 30% goedkoper uit in een ander gebied.

Helaas was mijn oude account niet meer beschikbaar (??) maar dank voor alle informatie! Ik heb inderdaad fikse korting online kunnen krijgen en ben toch voor de rote profi’s gegaan (uit kosten en gemaksoverwegingen). We gaan het zien! :)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Om nog even terug te komen op dit topic:

We hebben gehuurd en gelest bij Die Rote Profis en dat is prima bevallen!
Het materiaal was in goede staat en goed onderhouden. Ze deden niet moeilijk over niet-goed zittende schoenen: deze konden zonder problemen gewoon weer worden gewisseld. De leraar (die normaal alleen privéles gaf, dat dan weer wel), was een local die ons op ontzettend leuke tochtjes heeft meegenomen en echt rekening hield met het niveau van de groep, zonder dat het saai werd: we hebben langzaam (maar zeker) gewoon de moeilijke rode en zwarte pistes getemd.
Kortom: prima weekje gehad! :)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Plaats een reactie