Actuele situatie Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Vandaag eerste dag op de piste bij Mayrhofen. Condities zijn prima, hier en daar wel klein beetje ijzig, maar dit is vooralsnog op zwarte pistes. Wel veel wind vandaag, daardoor aan de Ahorn zijde alles gesloten. Temp op de berg tussen 0 en +2 graden, gevoelstemperatuur wel meer dan -5. Eind vd middag begon het te sneeuwen, daardoor zakte de temp ongeveer 2 graden. Het zal op de Hintertux gletscher nog wel harder gewaaid hebben. Ben benieuwd naar morgen en rest van de week.
Groet uit Mayrhofen!

En inmiddels regen sinds 18 uur, hopelijk sneeuw boven op de berg! Volgens de Apple weerapp zou het boven zo’n -2 gr moeten zijn. Met de wind erbij gevoelstemperatuur van -10. Het zou in het dorp Mayrhofen over moeten gaan in sneeuw en dan morgen hele dag sneeuw. Ben benieuwd!

Hoe staat het met het ruspercentage?

En zijn de broodjes beenham bij de metzger tegenover de penkenbahn inclusief saus lekkerder?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Die broodjes zal ik eerdaags weer kopen. Nog weinig Russen tegen gekomen, vooral veel Nederlanders en Engelsen tot nu toe.
Regen is vannacht overgegaan in sneeuw! Dorp is weer wit met een klein laagje sneeuw. Inmiddels sneeuwt het al harder als een uur geleden.

Voor de lekkere broodjes moet je inderdaad naar Gasser gaan tegenover de Penkenbahn lift, scherpe prijs en goede en sneller service.
Over de actuele situatie kan ik je vertellen dat Mayrhofen deze week weer een stuk rustiger is wat betreft Nederlanders, echter wel gigantische lading Engelsen aangekomen! Maar dit mag de pret niet drukken, de condities zijn één van de betere van afgelopen tijd want vorige week bijvoorbeeld was het erg warm waardoor er veel slush sneeuw op de pistes was en zodra dit voorkomt gebeuren er vele ongelukken en het is zeer vermoeiend voor de knieen!

Ik was er gisteren ook (laatste dag). Inderdaad prima condities maar wel jammer dat het Schneekar en Finkenberg (in ieder geval de Nordhang) dicht moesten in de loop van de dag vanwege de wind. Overigens waren er zowel op de drukke vrijdag als de rustige zaterdag nauwelijks wachttijden bij de nieuwe Penkenbahn, fijne vernieuwing!

❄️

Zondag en vandaag nagenoeg geen wind, wel laag hangende wolken waardoor je af en toe weinig ziet. Sneeuw is prima, afgelopen nacht klein laagje vers en vanochtend iets kouder dan voorgaande dagen.
Qua drukte, volgens Sunweb is dit hun drukste week met meer dan 1000 gasten die afgelopen zaterdag zijn aangekomen. Wel minder families met kinderen, maar nog wel aardig druk!

Het sneeuwt weer! Sinds gisteravond paar cm erbij

Op de gletsjer lag er vandaag 15 cm sneeuw bij, heerlijke pistes! Helaas trok het al snel dicht, weinig zicht en diepte meer te zien! Op de top was het -15 gr, heerlijk koud! Maar eenmaal in de wolken sneeuwde het en was het steenkoud in het gezicht. Hopelijk vanaf morgen meer zon!

Leuk om te horen! Heb je ook nog wat mooie foto’s? :)

Zal die bij thuiskomst wel posten, heb er niet veel gemaakt nog

Vandaag een super dag gehad op de Rastkogel, Penken en Horberg, strak blauwe hemel. Temp rond de 0 gr, in de loop van de middag werd het onder de 2000m op de zuidhellingen wat papperig. Verder nog steeds erg goede sneeuwcondities! Morgen weer naar de gletsjer!

Ik zie dat ik de laatste 2 dagen geen updates meer heb gegeven, ben donderdag en vrijdag op de Hintertux gletsjer geweest, op de top was het 's ochtends zo’n -12 gr, vooral bovenop de gletsjer waren de pistes perfect, als je in de buurt van het bergstation op 2660m kwam merkte je al dat de sneeuw harder werd. Daar was ook wat verse sneeuw weg gewaaid in de dagen ervoor. Tot en met dinsdag had er vorige week wel wat meer wind gestaan. Heb die laatste 2 dagen vooral lange dagen gemaakt, om 8 uur 's ochtends de bus van Mayrhofen naar de gletsjer genomen en tegen 17 uur weer terug. Kwam uit op een goede 50km afdalingen, 9400 hoogtemeters. Incl de liften kwam ik uit op 81 km afstand en 18660 hoogtemeters. Heerlijk genoten van prachtige dagen! Nu maar even teren op deze afgelopen week en langzaam weer toeleven naar het volgende winterseizoen. :)

Plaats een reactie