apres ski

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

wie weet waar je goed kunt apres skieen in mayrhofen? goed betekent bij ons: skischoenen aan en duitse hitjes. in gerlos vonden wij bijvoorbeeld luigi’s turbobar goed, om later nog rustig een pilske te drinken in de jaegerstueberl. Dus niet heel de avond Gebroeders Ko en andere ‘nep-apres ski’ muziek. kroegen als CinCin, ook in gerlos, vinden wij niet leuk.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ga dan niet naar de Icebar dat super Nederlands
Ik vond Bruck en stadl bij de Ahornbah wel leuk iets meer,
Duits maar ook wel nederlands
Het publiek is daar ook wat internationaler

In vergelijking met de CinCin is de Icebar helemaal niet supernederlands. Alle klassieke Duitse apresskinummers worden er gedraaid en er zijn ook veel Duitsers, Belgen en Engelsen. Prima tijd gehad daar. De Bruck’nstadl is wel ok, maar een stuk rustiger.

Gezien jullie eisen zou ik lekker boven aan de piste blijven en vanuit daar naar de populaire ICE-bar verkassen, 2 deuren verder is het sportcafe een aanrader, welliswaar vooral als 538 de boel op stelten zet en dus echt typisch Nederlands (niet geheel wat jullie zoeken). Iets verderop heb je nog wat leuke tentjes zoals de Scotland Yard club. Genoeg te vinden voor eenieder!

Of in Zell naar beneden de Krocha daar kun je de schoenen ook aanhouden, er word nieuw gebouwd dus er komt er nog een bij.

Ik vond de après ski eigenlijk best tegenvallen. De icebar is echt een ranzige tent zonder enige sfeer. Ken plaatsen waar de après ski veel meer leeft dan hier. Denk aan kaltenbach of hinterglemm. De pilzbar bovenaan de penkenbaan is wel een echte aanrader. Helaas wordt je daar verzocht om de laatste lift te pakken.

Ken plaatsen waar de après ski veel meer leeft dan hier. Denk aan kaltenbach

pieter op 13 feb. 2012 18:05

Op de Postalm na, vind ik Kaltenbach maar een ongezellige plek

De Bruck 'n stadl met dj Mutze!!

Blijf eerst zolang mogelijk hangen in de Schirmbar / Pilzbar bovenaan de Penkenbahn. Laatste lift naar beneden (altijd gezellig met al die dronken lui) en dan naar de Bruck’n’stadl (bij het bruggetje over de rivier). Prima tent voor duitse apres-ski, ook voor 's avonds.

Icebar is voor studenten/20-ers en vond ik niet sfeervol.

Volgende keer dan maar naar de Bruck’n staddl!

ik ben al 6 keer in kaltenbach geweest en het is daar voor mij geweldig, ookal denk ik dat daar ook een beetje nostalgie bij komt kijken, 12 januari ga ik naar mayrhofen om daar de boel onveilig te maken, ben er al een paar keer geweest maar toen verbleef ik in kaltenbach.
ben benieuwd naar de apres ski!!

Blijf eerst zolang mogelijk hangen in de Schirmbar / Pilzbar bovenaan de Penkenbahn. Laatste lift naar beneden (altijd gezellig met al die dronken lui) en dan naar de Bruck’n’stadl (bij het bruggetje over de rivier). Prima tent voor duitse apres-ski, ook voor 's avonds.
Icebar is voor studenten/20-ers en vond ik niet sfeervol.

SeeQ op 15 feb. 2012 16:49

Hoelaat gaat de laatste lift terug en kan het gebeuren dat je de laatste lift "vergeet" en achterblijft boven op de berg in de Pilzbar? Of zorgen ze er wel voor dat iedereen weer veilig beneden komt en "schoppen" ze je op een bepaald moment naar buiten? Alvast bedankt :)

Icebar is voor studenten/20-ers en vond ik niet sfeervol.

SeeQ op 15 feb. 2012 16:49

Daarnaast vond ik het een aardig hengstenbal en te druk… afrader

Pluk de dag, voor je in een vaas eindigt

stop de dag eens in het plaatsje Tux, gewoon met de ski`s te bereiken. En ga dan de Hexenkessl in megageweldige tent. echt vele malen gezelliger als in mayrhofen

De Yeti-bar onderaan de Horbergbahn

Elchbar boven bij de gondel / icebar onder bij de gondel / yeti bar. Allemaal leuke tentjes waar genoeg sfeer is, hangt ook een beetje af wat er op dat moment voor mensen zijn. En anders kan je altijd nog zelf het feestje bouwen, iemand moet beginnen ;).

Er is sinds afgelopen jaar een nieuwe bar heel erg modern en super gezellig! http://www.harakiri-bar.at/

wat voor bar is die nieuwe bar?

Inderdaad, de icebar! Bruck’n stadl loopt een wat ouder (30+) publiek, ook gezellig en volop Duitse hits.

ik had het over die nieuwe bar waar gast 391 het over had…

Er komen vanallerlei soorten nationaliteiten engelse australiers nederlands enz… wel leuk om een keer te kijken en altijd een leuke dj in the house!..En ik ben er altijd want ik werk daar vanaf de 21ste :D

oke relaxt, vanaf 21 december of? wij gaan maar met zn tweeen, een maat van me en ik, vanaf 12 januari tot 19 januari…

Okee leuk! dan ben ik er ook nog…Misschien kunnen we gezellig een borrel doen! :D

ja idd, gratis borrelen altijd goed;)
ik ben trouwens Alex 21 jaar…

Kan iemand antwoorden op de vraag van blijven hangen in de Pilzbar?
Hoelaat moet je zeker de laatste lift nemen?

je kan de laatste lift niet missen. Ze zetten op een bepaald moment gewoon de muziek uit en dan heb je nog een 10-tal minuten om op je gemakje naar de lift te gaan. Hou er wel rekening mee dat er dan ineens een lange rij zal staan om de lift naar het dal te nemen, dus je zal nog wat geduld moeten oefenen. Maar ze gaan je daar heus niet achterlaten boven op de berg hoor :-)

en die rij valt op dat tijdstip ook reuze mee hoor!

Ik ben nu in Mayrhofen om me voor te bereiden op het komende winterseizoen en moet zeggen dat het me reuze mee valt hier in vergelijking tot de andere gebieden waar ik geweest ben. Het dorp is lekker levendig en voor iedereen is er wel wat te doen…Ik denk ook dat die Bruck’n’Stadl in de winter erg gezellig is…

Skiën. What else.

Bruck n stadl vind ik imo de beste plek om na de pilz bar naar toe te gaan !

je kan de laatste lift niet missen. Ze zetten op een bepaald moment gewoon de muziek uit en dan heb je nog een 10-tal minuten om op je gemakje naar de lift te gaan. Hou er wel rekening mee dat er dan ineens een lange rij zal staan om de lift naar het dal te nemen, dus je zal nog wat geduld moeten oefenen. Maar ze gaan je daar heus niet achterlaten boven op de berg hoor :-)

Sofie3 op 4 sep. 2013 21:02

Die rij die er staat valt best mee. Sterker nog, je kunt beter na een dag skien nog even de Pilzbar induiken, want ga je direct naar beneden dan sta je langer te wachten dan wanneer je ‘de laatste lift’ naar beneden neemt.

@JohnZillertal Mayrhofen is zo slecht nog niet, maar het is geen gebied/dorp waar je meerdere jaren achter elkaar heen moet gaan. Het gebied heeft wel een paar mooie pistes, maar echt lange afdalingen kun je er niet doen zonder verder het gebied in te duiken. En het grootste gebrek, geen dalafdaling. In het dorp kun je je gewoon nogal ‘disconnected’ voelen van het skigebied. En nee, de dalafdaling van de Ahorn telt niet mee :P

@HR.Bean Ik ben ook niet van plan hier meerdere jaren te blijven. Elk seizoen een ander gebied en toevallig was dit gebied deze winter aan de beurt. Ik ben hyier ook niet voor de dalafdalingen, wel om gewoon lekker te kunnen werken.

Skiën. What else.

Plaats een reactie