skilessen kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

wie kan mij tips geven ik ben op zoek naar skilessen voor de kinderen wij verblijven in mayerhofen nu lees ik dat het skigebied vrij veel in de schaduw ligt en dat je niet naar beneden kunt skieen tot in het dal. Mijn jongste wil absoluut ned skiles hebben en mijn dochter gaat snowboarden voor de 2 keer dit jaar.
Is het verstandig om in mayerhofen les te nemen of in de omliggende dorpen? wie o wie helpt mij

Heb 2 jaar geleden skiles gegeven in Mayrhofen. Er zijn er meer dan genoeg goede skischolen voor kinderen. Zelf gaf ik les bij Mayrhofen 3000 het voordeel van die kinder skischool is dat ze de enige zijn die les geven op de Ahornberg. De andere skischolen die te vinden zijn in Mayrhofen die goed zijn, zijn: SMT en Schischule Ski Mayrhofen. Die Roten Profis moet je echt niet naar toe gaan! Heel veel instructeurs zonder opleiding!! Hoop dat je er iets aan hebt. Veel plezier!!

Neem inderdaad nooit de rote profis! Wij troffen -gelukkig maar- ons zoontje van 5 alleen en huilend bij een skilift aan. De skileraar was hem vergeten en had t niet eens door!! Niet eens excuses! Die gasten komen alleen om te apres skiën! Skischool Mayrhofen 2000 vorig jaar gehad, is veel beter!

Ahornberg is een prachtige in de zon liggend plateau, perfect om te leren skiën.

Voor ons is het de eerste keer dat we met het gezin op skivakantie vertrekken , de kindjes en mijn vrouw gaan een week skiles volgen bij Mayrhofen 3000, maar waar ik me vragen bij stel is :
ik zag staan dat er 12€/pers/dag voor opvang en eten wordt gevraagd , geen probleem voor mij maar wat als je dit niet betaald , ik denk niet dat de kinderen dan achter gelaten worden , toch ???
hoe wordt de opvang dan geregeld bij mayrhofen 3000 ?
heb eerlijk gezegd ook shrik van de skiliften met onze kleinste (7jaar) die is nogal onvoorzichtig soms en de laatste week al 2 ongevallen met kinderen die uit de skilift vallen op het nieuws …

Beste gast031,

Zoals ik al eerder zei heb ik skiles aan kinderen gegeven bij Mayrhofen 3000.

Wanneer je niet betaald voor de kinderopvang wordt er van je verwacht dat je je kinderen ophaalt voor de lunch (1 uur).

Wanneer je kinderen opgevangen in het restaurant op de Ahornberg. In dit restaurant is een etage speciaal voor de skischool. Hier lunchen ze eerst en daarna kunnen ze nog spelen. Er zijn meestal 1 of 2 skileraren bij (ligt aan de drukte).

Heel veel plezier!

Ervaring: die roten profis raad ik zeker niet aan!
Na mijn Anwärter opleiding zou ik skilessen gaan geven in Mayrhofen bij Die Roten Profis. Sinds 2009 is er nog steeds niets verbeterd bij die school. Na 2 dagen les geven ben ik verhuisd naar een ander dorp vanwege de slechte kamer en behandeling. Met 2 andere jongens sliep ik een vieze slecht onderhouden cel. Alex, de man die over de kelder (drugshol) gaat, leek altijd erg stoned te zijn. Na de 2e avond hadden we nog steeds geen sleutel, onze kamer kon niet op slot! Alex regelde ook geen dekens, waardoor ik onder mijn truien heb geslapen. Ik probeerde het te regelen via de schoonmaaksters, maar zij spraken geen woord Engels of Duits, alleen Pools. Toen ik dit alles meldde aan Manfred Gager verwees hij mij weer door naar Alex. Gager is sowieso zeer slecht naar zijn personeel, bezoekers krijgen altijd voorrang. Ik voelde me bij deze skischool zeker niet thuis. De skischool zelf is erg chaotisch. Ik zou een rondleiding krijgen door het gebied om te weten waar je het beste kunt skiën met de kids, jammer genoeg was hier geen tijd voor. Ik raad Die roten profis dus zeker niet aan!!

Hallo
Wij gaan met carnaval naar mayrhofen. Wie kan er een goede skischool aanbevelen voor kinderen. Graag Nederlandse leraren.
Alvast bedankt
Jody

Ik heb zelf geen ervaringen met een skischool in Mayrhofen maar ben wel onder de indruk van de skischool die ik op de Ahorn bezig zie. Ik zie dat vaak anders. Hier regelmatig twee leraren per groep, vooral bij de jongere kinderen, één voor en één achter de groep. Verder is het gebied zeer overzichtelijk en veilig, niet te groot, brede pistes, weliswaar niet enorm uitdagend maar daardoor mis je ook de skiërs die komen voor snelheid en spectaculaire afdalingen. Kortom: een ‘ontspannen’ gebied waar ik, wanneer het nog aan de orde was, mijn kinderen graag zou onderbrengen in een skiklasje. Veel plezier!

Dank je voor je reactie !

Ik heb zelf les gegeven bij SMT (skischule Mayrhofen Total) daar zijn veel nederlandse leraren en tevens spreken de eigenaren een beetje Nederlands. Erg goede en professionele skischool.

Zeker gedurende de carnavalperiode zijn er veel nederlandse leraren, ik was er bijna zelf ook geweest, maar ik vond een afstudeerplek dus ik ben er volgend seizoen weer.

Weet je toevallig welke skischool het beste staat aangeschreven ?

Ik heb afgelopen jaar gewerkt voor Ski pro Austria, voorheen die Roten Profis. Ik kan beamen dat wat er is gezegd ook zo is geweest. Alleen hebben ze in 2014 een nieuwe baas aangesteld, weliswaar de schoonzoon van M. Gager, en doen ze er alles aan om het jaar voor de skileraren en gasten zo goed mogelijk door te komen op een “nieuwe en andere” manier. Zelf zou ik als ouder zijnde erg tevreden zijn over hoe mijn kind daar word behandeld. Natuurlijk moet je het wel treffen met je skileraar, maar dat is bij elke skischool zo.
Al met al is er in ieder geval een hoop verandert de laatste 2 jaar op de skischool! Ik heb er met alle tevredenheid gewerkt en keer dit jaar ook weer terug voor in ieder geval de hoofdseizoenen.

Groet, een Nederlander die wel kan skiën ;)

Plaats een reactie