mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Tijdens de krokus vertrekken wij met de kids en een reisorganisatie naar Mayrhofen en we zien er enorm naar uit!!! Sneeuw is er al, nu nog de zon en het plezier…
Is er iemand die ons nog tips kan geven van de mooiste pistes, de leukste hutjes om iets te eten/drinken, aprèsski na de ski (geen disco),… algemene aanraders? Zo weten we vlug waar we het best terecht kunnen.

Beneden bij de lift in Mayrhofen is het altijd wel gezellig na het skiën.

Ik ging meestal sochtends zo vroeg mogelijk naar penkenbahn, achter in, was altijd heerlijk rustig, een paar mooie rode pistes.

iedereen heeft het over de harakiri, steilstebmachinaal geprepareerde piste van europa (dacht ik, iig van oostenrijk) met ene hellingpercentage van 78%, ik vond hem grappig om een keer te doen, maar om er nou speciaal voor heen te gaan, vind de hanenkahm in kitzbuhel meer uitdaging hebben (80% maar wordt alleen voor de westrdijden met de hand geprepareerd

Uiteraard smorgens vroeg vertrekken met de Penkenbahn of Horbergbahn (beide even druk!!) En dan via de 150er TUX zo’n grote hangbus, richting de Rastkogel.
Let wel op het weer want het kan goed koud zijn en waaien boven op de Rastkogel. En dan vanaf de Rastkogel de Gletscherrunde tot EggAlm volgen. Vervolgens in Eggalm zeker een keer omhoog gaan, als het niet al te druk is zijn dat leuke piste’s (anders veel bulten). en Vervolgens weer terug richting Penken.
De Gletscherrunde is met kinder ook goede te doen aangezien het uberblauw is.
Echt een keer ‘iets anders’ de Gletscherrunde.

Met de skibus naar kaltenbach of zell am ziller en dan lekker richting gerlos koningsleiten.
Dit is prima te doen op 1 dag.

Er loopt echter geen rechtstreekse bus naar Kaltenbach. Beter neem je de Zillertalbahn (ook gratis) en sneller. Stap je uit in Kaltenbach (of Zell. A. Z.) en vandaar loop je naar de gondel ± 5 minuten lopen.

@Rutger:
Die zillertalbahn, is dat het bewuste treintje waar iedereen het over heeft? Is dat een apart ticket kopen, of kan dat met de skipas?

Heb je enig idee wat de verplaatsingsmogelijkheden zijn om naar de gletsjer te gaan?

Alvast bedankt voor je reactie!

Karsten, ik heb over de zillertalbahn een topic geopend: https://www.wintersport.nl/forum/topic/49918

Oh, dank je voor de tip!
Ik ga het zeker bekijken.

@Karsten
Als je naar de tux wil kun je met de trein tot Mayrhofen rijden en vanuit de terein sluit er direkt een bus aan richting de hintertuxer gletscher. Zelf nog niet geweest wel erg benieuwd?!!

Er gaat een bus rechtstreeks naar de liften van de gletcher.
Afgelopen maart heb ik deze bus genomen onder weg stopt hij bij een paar haltes.
Het is goed te doen.

Net terug uit Mayrhofen.
Apres Ski:
Icebear naast de Penkenlift
Bruckenstabl nabij brug (en Schlussel wat later aardig is)

Eten:
Mo’s goed, wordt ook gezellig naarmate de avond vordert met DJ ed.
Coup and More is top. Goed eten, goede wijnen en Champagne

Pistes (Penkenbahn zijde):
De 7 ligt er top bij. Redelijk lang en heerlijk te doen. De 16 vanaf de Tux is mooi en lang. Wel druk en kan waaien/koud zijn (schaduwzijde). De 17 is een top zwarte (nabij de 7). De 27 is aardig, al kan je beter de 7 doen omdat die in de buurt ligt en veel leuker is.

Have fun.

Plaats een reactie