Met de trein naar Mayrhofen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Heeft iemand ervaringen om met de trein vanuit NL naar Mayrhofen te gaan? Klopt het dat de treinkaartjes behoorlijk aan de prijs zijn? Voor dat geld kun je nog beter in een vliegtuig stappen.

Dat ligt er aan of je in of buiten de vakantie gaat. Hier meer info: http://www.skitrein.nl/

http://www.nshispeed.nl/nl/onze-bestemmingen/wintersport-met…

Probeer alpenexpress eens. Zoeken via googel, ga hier geen reclame maken! Als je tijdens de aktie weken gaat kan je al voor 89 euro een retourtje krijgen plus de gebruikelijke toeslagen natuurlijk! (res kosten/cali fonds/transfer/enz).

Buiten de aktie weken om is treinend naar de sneeuw inderdaad een dure grap!

Ons retourtje voor 14 januari is reeds geboekt voor €99,-!!!

ik zag van de week bij railaway de zillertalbahn naar mayrhofen rijden… misschien is dat wat? :P

Retourtje Rotterdam - Innsbruck met tranvertragia:

Rond de 170 euro p.p. excl. materiaal meenemen en transfers!

Nieuw vanaf Rotterdam: Rotterdam - Bern met Sky Works airlines. Misschien hebben die een mooie aanbieding?

ik ga 4 febr heen en 12 febr terug met de trein naar mayrhofen ik ben hier voor 200 euro kwijt incl transfer naar het hotel, het is een 6 persoons slaap cabine in de skitrein. De trein is niet heel erg luxe, zit een wagon in die omgebouwd is als een soort "kroeg/disco" hier kan je een drankje doen, vorig jaar ook gedaan we hebben de grootste lol gehad en was prima te doen.

De skitrein kan goedkoop zijn, mits je dus op tijd boekt. Wij zijn een aantal jaar geleden met de skitrein naar Kaprun (eindbestemming van de trein, dus tussendoor kun je overstappen naar andere gebieden) geweest voor maar €75 p.p. (retour) Hierbij zat ook de transfer naar je hotel/pension inbegrepen. Het nadeel is dat het niet echt comfortabel is.

In januari gaan wij met het vliegtuig (Transavia) naar Innsbruck. Een retour heeft ons €100 p.p. gekost en hier komt dan nog €40 p.p. bij voor de bagage (€20 heen, €20 terug). Vanuit Innsbruck kun je makkelijk met de trein naar andere bestemmingen reizen. Het voordeel van vliegen is dat je er veel sneller bent (nog geen 2 uur ten op zichte van +10 uur in de trein).

Al met al is het belangrijkste dat je gewoon op tijd boekt. Hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt.

hallo, heb enkele jaren terug naar oostenrijk gespoord en ik raad het niemand aan tenzij je een slaaphut voor u alleen hebt. anders steken ze er vreemden in en dat is niet leuk.

                                 grts

Persoonlijk lijkt me een skibus veel fijner dan de trein en is ook een stuk goedkoper. Toch lijkt me de auto altijd nog veruit de meest comfortabele en fijnste optie die er is om in de Alpen te geraken.

Voor een ieder die geen auto heeft, is een skibus (die in de nach rijdt) het fijnste. Die kan dan lekker doorrijden en is vroeg op de plaats van bestemming aan. Een trein duurt bij veel te lang.

Uiteraard is er ook nog de mogelijkheid om met de ICE te reizen. Dat is nog beter dan de skibus, maar is natuurlijk weer erg prijzig.

De ICE heeft overigens wel een hele goede en vooral snelle verbinding met München. Aanrader!

Ski-trein en Alpen-expres (is overigens dezelfde trein, maar andere wagons. Het verschil is dat de AE iets rustiger is en er ontbijt inbegrepen is) zijn in de zogeheten ‘voordeelweken’ inderdaad behoorlijk betaalbaar. Voordeel ten opzichte van de bus is dat je echt een bed hebt, als je tenminste een 4- of 6-persoons ‘couchette’ neemt. Dat zou ik zeker doen, als je een stoel reserveert kun je beter de bus nemen, dat is dan volgens mij goedkoper.
Mij bevalt het altijd erg goed met de trein: je reist 's nachts, kunt best aardig slapen (want languit liggen met kussen en deken/lakens) en je kunt zaterdagochtend al op de piste staan. In de auto hoef je veel minder met spullen te slepen, maar als het gaat sneeuwen sta je zomaar eindeloos in files/gedoe met sneeuwkettingen en weet niet wat.

Zelf geef ik de voorkeur aan de bus, meestal kost het iets van € 150 en wordt je afgezet op de eindbestemming. En mensen die zeggen dat vliegen sneller is wonen schijnbaar op de luchthaven en gaan skiën naast de luchthaven. Ik heb voor mij eens gerekend en kwam in het gunstigste geval uit op zo´n 9 uur reistijd inclusief veel gehang en gesjouw en vele euro´s lichter!

Zoals een wijs Amsterdam filosoof ooit zei: "elk voordeel heb zijn nadeel!"

Snelheid is duur tegenover langzaam is goedkoop! Als ik hoor dat je voor 100 euro (ex bagage) kan vliegen dan valt dat mij alles mee!

Wij hebben nu drie keer gereisd met de AE! Tegen voordeel tarief anders veel te duur inderdaad. Heb al veel vaker gehoord dat de AE wel een stuk beter is als de skitrein qua luxe. Ook de slaapcabines van de AE zijn luxer dan die van de skitrein.

Tuurlijk is de auto het meest fijn. Je eigen muziek, je eigen temperatuur! Echter als de vlokjes uit de lucht vallen dan kan je reis zomaar wat langer en ongemakkelijker worden!

Ieder heeft zo zijn voorkeur en dat hebben we maar gewoon te respecteren van elkaar! De vraag was echter de vergelijking tussen trein en vliegtuig!

Ik denk dat als je een krap budget hebt dat de trein in zijn voordeel klasse de betere oplossing is maar als die voordeel klasse niet meer beschikbaar is dan denk ik dat vliegen een betere optie is!

Succes met je keuze in ieder geval, maar ik denk dat die keuze inmiddels wel genomen is!

Plaats een reactie