Voor het eerst op wintersport HELP!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Mayrhofen

Goeiedag!!

Ik wil graag op witersport aankomend seizoen!
heb zelf me spullen al en zou evnt bij een vriend kunnen overnachten voor een paar dagen!

Nu wil ik uitzoeken wat goedkoper is met de Trein of Vliegtuig?
waar kan ik het vinden?

En een skipas moet ik die hier boeken of daar terplekken kopen?

Groetjes corien

in antwerpen vind je altijd wel een ouwe trucker die zuidwaards rijdt…dat is pas goedkoop! pas kan je aan de poort kopen…vlak ze niet uit die Oostenrijkers!

veel plezier

Nou laat ik die trucker maar niet doen ;)

Dacht zelf trein of vliegtuig

Trein of vliegtuig kan prima, maar het maakt een hoop uit waar je zit (hoe ver vanaf het vliegveld of station) en hoeveel tijd en geld het kost om echt van deur tot deur te reizen.

Ik weet niet of je al een gebied in gedachte had, maar in mijn ervaring is met twee personen de auto altijd goedkoper. Ikzelf rij met mijn oude benzine-autootje voor €300 (dat is inclusief tol en alles) op en neer naar de Franse Alpen, en als je dat deelt door twee krijg je een bedrag waar ik geen trein- of vliegticket voor kan krijgen. Dan heb ik transfers van en naar vliegvelden of stations nog niet meegerekend (en die slokken vaak ook nog flink wat tijd op, waardoor je ook je tijdwinst voor een deel kwijt bent).

Cheizz, het is zoals bovenaan aangegeven door Corien naar Mayrhofen.

Corien, ik zou zelf eerst wat simulaties doen (via internet gaat dit makkelijk) voor het moment waarop je zou gaan. Skipas is inderdaad gemakkelijk ter plaatste te kopen.

Go with the snow!

Denk dat de bus het goedkoopst is tenzij je met 3 of 4 man in de auto gaat. Bus heb je meestal retour voor zo’n 160 EUR en is bij SUNWEB ook los te boeken, dus zonder hotel etc.

vliegtuig is lastiger: aanvliegen op innsbruck en dan de trein/station zien te vinden, dan overstappen om door het Zillertal te rijden om uiteindelij kmet je koffers a/h begin v/h dorp te staan.

Confortabeler (zonder file…) eigen auto
goedkoopste: de bus

Www.starliner.nl kwam ik tegen op google…

Met de auto is het comfortabeler en je kan je eigen pauzes inplannen, met de trein moet je zeulen met je koffers tenzij je de skitrein neemt (rijdt volgens mijniet richting Mayerhofen).

Het snelste manier is vliegtuig en dan een auto huren, maar dat is wel prijzig maar ook de trien is niet goedkoop.

Weet niet of je met een groepje, alleen of met een paar man, maar gezamelijk een busje huren kan ook goedkoop zijn. Maar vergeet dan niet een te huren waar je naar de wintersport mag inclusief sneeuwkettingen en winterbanden.

Zelf ben ik 2 jaar geleden naar Gerlos geweest met een aantal en een busje gehuurd, we waren inclusief brandstof €150,- p/p kwijt.

Transavia vliegt soms redelijk goedkoop op Innsbruck

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Plaats een reactie