Meer info gezocht over...

Dit onderwerp gaat over de bestemming Melchsee - Frutt

Door een tip van @Hessel hoorde ik voor het eerst van dit gebiedje afgelopen week. Zijn er meer forumleden hier gaan skiën? Ik breng begin maart iemand naar Bazel en we willen voor die tijd een paar dagen daar gaan skiën. Ik begrijp dat je je auto beneden laat staan en dan met de gondel omhoog gaat naar het dorpje. Mijn vragen,

Is de parkeerplaats voor meerdaagse gasten betaald parkeren?
Is deze wel dicht bij de gondel (ivm ski’s, schoenen, kleding, boodschappen)?
We komen dinsdagmiddag aan, is het dan handig om alvast de skipas in te laten gaan op die dag hoewel we niet zullen skiën die dag? We zullen wel 2 x op en neer moeten met de gondel om alle spullen boven te krijgen namelijk. Of werkt dat anders?

Nog meer fijne tips voor 3 dagen in dit eiland in de sneeuw?

Dank!

Volgens mij is het er prachtig. Wat je ook zou kunnen overwegen is om beneden in het dal te slapen en een dagje de auto te pakken naar Hasliberg, dat is niet zo ver. Voor 3 dagen is Melchsee-Frutt wel erg klein.

Met de vragen kan ik helaas niet helpen. Ben er alleen 30x langsgereden (via de Brünigpass). Misschien op de lokale website kijken en/of de lokale VVV een berichtje sturen?

Mr. Slow

Dank @Quick, ja we hebben ook overwogen om beneden te blijven maar juist het idee dat je 's avonds ‘vast’ zit op de berg vind ik zeer aantrekkelijk (heb ik ook met de Wadden eilanden). We moeten vrijdag om 18.00 uur in Bazel zijn dus feitelijk is het maar 2,5 dag. Ik denk dat we ons voldoende zullen vermaken daar. Site en VVV route heb ik gevolgd natuurlijk, maar vind het leuk om van de ervaringen van mede forum genoten te horen/lezen en wellicht tips te krijgen die afwijken van de standaar van een VVV.

@hn65: zo heb je boven luzern op de berg ook Stoos als eventueel alternatief. Ga je ook met een kabeltje naar boven en autovrij dorp, maar er zijn daar wel winkels, hotels en restaurants ed. Scheelt weer sjouwen. Zoek hier maar eens op de site. Skigebied is in mijn herinnering nog best groot. Maar goed, ikzelf was toen een stuk kleiner

*bericht bewerkt door yoguido op 15 feb 2017 12:58

Ook leuk! Dat is nog best verslavend om, relatief, kleine skigebiedjes te vinden (die ook nog betaalbare AirBnB hebben) niet te ver rijden van Bazel. Eerste keuze blijft nog even Melchsee-Frutt, maar 'keep them comin"

Hoe het zit met bagage weet ik niet, ik ben er maar een dagje geweest. Je zou even het hotel wat daar boven zit kunnen mailen of bellen. Ik dacht dat er een soort bagageafhandeling is bij de gondel (spullen droppen, worden naar boven gebracht. Zelf ga je dan je auto parkeren en gaat daarna ook naar boven).

Ik vond het een leuk gebiedje, niet superspannend maar gevarieerd genoeg voor een dag of 2 vermaak, zeker als de dalafdaling open is.

Parkeren is betaald, maar misschien is er een korting voor verblijvende gasten, dat weet ik niet. In ieder geval is er een garage en een open parkeerplaats.

OK, dank @Hessel, helder, dacht dat je er mogelijk langer was geweest. Hoe dan ook, blij dat je de naam noemde

Plaats een reactie