Lange rijen in de Alpen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Méribel

Bekijk hier eens Meribel!

null

Click. Click. Peace

Zo, dat zal volgende week nog wel erger worden… Of heeft het merendeel van de Fransen nu vakantie?

It's all about the turns duuuuuude!

Wow, recent plaatje neem ik aan? En dan moet de voorjaarsvakantie voor velen nog beginnen.

Edwin van Riel

WTF. Gruwel. :(

Bla, bla, bla.

Zo, dat zal volgende week nog wel erger worden… Of heeft het merendeel van de Fransen nu vakantie?

Arjen5 op 18 feb 2020 14:29

Volgens mij hebben deze week de meeste Fransen vrij.

Altijd grappig hoe mensen denken. Drukte in een Frans skioord, dat moeten dan Fransen zijn? (en volgende week misschien nog wat Nederlanders?)

Er bestaan echt nog meer landen…deze week is Engelse ‘half-term’, en Meribel is very populair bij de Engelsen…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 18 feb 2020 15:01

Wow,. Ga vrijdag naar morgins Zwitserse deel ( gebied Port dus Soleil) .

Hoop dat het er niet zo druk is :)

Aantal keer naar trois Vallée geweest maar altijd buiten de schoolvakanties. Dan is het geweldig touren en ben je zo weg bij de drukte.

Dit was zo te zien vanochtend bij het openen van de liften. Als je nu kijkt (ook in de andere dorpen in de Trois Vallees) is het een heel stuk rustiger en kan je bijna gewoon doorlopen.

Ben al een keer of 5 in de voorjaarsvakantie naar dit gebied geweest, en nooit problemen gehad qua drukte.

Altijd grappig hoe mensen denken. Drukte in een Frans skioord, dat moeten dan Fransen zijn? (en volgende week misschien nog wat Nederlanders?)

Er bestaan echt nog meer landen…deze week is Engelse ‘half-term’, en Meribel is very populair bij de Engelsen…

Wunderkammer op 18 feb 2020 14:57

Dat is een mooi verhaal, maar volgens info op deze site gaan er bijna 9 miljoen Fransen wintersporten en doen de Engelsen dat ongeveer met evenveel als wij Nederlanders (of Belgen) namelijk 1 miljoen. Dus op zich niet zo’n gekke aanname dat het in een Frans skigebied druk is, als er veel Fransen vrij zijn…

Dit is toch bij 1450? Da’s altijd een hartstikke druk punt omdat daar heel veel pistes samenkomen. Daast is deze foto zoals al door @CF230 opgemerkt 's morgens genomen. Zon komt hier uit oost en staat nog vrij laag (zie schaduwen)…

Niets aan de hand dus… :)

Juist omdat dit dus blijkbaar normaal is een reden om dit te mijden.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Buiten de vakanties geen last van hoor. Meermalen geweest en nooit lang hoeven wachten in januari en in maart…

Altijd grappig hoe mensen denken. Drukte in een Frans skioord, dat moeten dan Fransen zijn?

Wunderkammer op 18 feb 2020 14:57

klopt, de Engelsen hebben midterm, maar 2 van de 3 zones in Frankrijk hebben ook vakantie. Da's zowat alles behalve Parijs, Toulouse, Montpellier en nog iets hier of daar. Dus de Fransen dragen vermoedelijk wel goed bij aan de drukte.

Ben ook nog in Meribel geweest, en zelfs buiten de vakanties, stropt het bij opening van de liften 's morgens ook altijd (maar niet zo erg als op die foto)… is nu eenmaal het enige punt om daar te vertrekken. De rest van de dag ging het toen vrij vlot.

*bericht bewerkt door Videast op 18 feb 2020 16:41

Zo, dat zal volgende week nog wel erger worden… Of heeft het merendeel van de Fransen nu vakantie?

Arjen5 op 18 feb 2020 14:29

Volgens mij hebben deze week de meeste Fransen vrij.

franksplinter op 18 feb 2020 14:40

Momenteel zowel zone C en zone B in Frankrijk vakantie. Zone C is vnl parijs, zone B is een combinatie van oa marseille, nice, lille, straatsburg, orleans,… beetje vanalles dus.

Volgende week wordt dat zone B en zone A (oa dijon, lyon) + België + delen van Nederland en duitsland. Ik vermoed dat het wat gelijkaarig zal zijn.

Uiteindelijk kunnen er niet meer mensen in een skigebied slapen dan er bedden zijn. Als de hotels/appartementen nu volzet zijn en volgende week ook, zal dat ongeveer gelijkaardige drukte op de piste en liften betekenen. Lijkt mij.

Maw: een gebied met snelle liften en weinig bedden zoeken is dus de boodschap! 😉

#wakeupwhereyouwant

Vind het echt nog alleszins meevallen als je het met die Amerikaanse toestanden vergelijkt.

ah, juist, het zijn de Franse zones B en C die vakantie hebben zoals toerist schrijft, en niet A en B zoals ik dacht.

Ik was vandaag alleen op de zwarte piste in Oberau. En ik ging alleen in de stoeltjeslift naar boven. Toen pakte ik de rode piste, ook alleen. En het waren prachtige pistes.

Ik weet niet wat er gezelliger is. Het is in Meribel Centre en Les Menuires altijd wel bij het opstarten van de liften. Een half uur later is alles weer verspreid.

Hen48

Bekijk hier eens Meribel!

null

Rogier op 18 feb 2020 14:25

Vandaag in de rest van het gebied niet zulke lange rijen gezien!

Stay frosty

Logisch, de lift is niet open… er hangen nergens zetels aan

Hoe lang duurt het voor je aan de beurt bent dan? Ik zou echt geen uren gaan wachten iig, dan zeg ik bekijk het maar :)

Not all who wander are lost

null

Als je de buitenbocht neemt valt de rij eigenlijk wel mee

Gang is alles

Vandaag 2x in een 10-minutenrij gestaan en voor de rest alleen maar wachtrijen alsof het geen vakantie was. Als je maar de uithoeken op blijft zoeken en gaat skiën als iedereen aan het lunchen is.

Wat een hel😱 Vandaag heerlijk geskied met nooit meer dan een man of 10 in de “wachtrij” voor de lift🤣 Heerlijk!

mama on a mission in the snow

Hoe lang duurt het voor je aan de beurt bent dan? Ik zou echt geen uren gaan wachten iig, dan zeg ik bekijk het maar :)

Edwin. op 18 feb 2020 19:18

Nee joh, zo lang duurt dat niet (als de liften draaien)… Zo lang als op de foto heb ik het nog niet meegemaakt maar met een kwartiertje ben je hier toch wel doorheen? Liften gaan snel tegenwoordig…

Als je bij de Peclet lift in Val Thorens net buiten staat met een voor het oog lange rij voor je, duurt het welgeteld 5 minuten voor je in de lift zit. Staat ook als zodanig aangegeven.

Hen48

Zo extreem als op de foto hebben we het gelukkig nog niet meegemaakt. Maar ik probeer deze bottleneck in Meribel altijd zoveel mogelijk te ontwijken. Maar om vanuit Val Thorens in Courchevel te komen (en weer terug) zal je toch een keer langs Meribel of Mottaret moeten.

En bij warm weer zijn de lage pistes hier ook nog vaak papperig.

Ik ben ook verbaasd als mensen zeggen dat ze graag in maart of april in Meribel verblijven.

Hoe lang duurt het voor je aan de beurt bent dan? Ik zou echt geen uren gaan wachten iig, dan zeg ik bekijk het maar :)

Edwin. op 18 feb 2020 19:18

Nee joh, zo lang duurt dat niet (als de liften draaien)… Zo lang als op de foto heb ik het nog niet meegemaakt maar met een kwartiertje ben je hier toch wel doorheen? Liften gaan snel tegenwoordig…

Harm op 19 feb 2020 07:18

ik denk ook dat de wachttijd wel meevalt. Als daar vier liften bij elkaar zitten kunnen ze 12000 mensen oid per uur maar boven brengen. Hier staan zeker geen 12000 mensen…

Ik ben overigens net aan het kijken om volgend jaar naar 3 Vallees te gaan. Hopelijk is het dan niet zo druk ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hoe lang duurt het voor je aan de beurt bent dan? Ik zou echt geen uren gaan wachten iig, dan zeg ik bekijk het maar :)

Edwin. op 18 feb 2020 19:18

Nee joh, zo lang duurt dat niet (als de liften draaien)… Zo lang als op de foto heb ik het nog niet meegemaakt maar met een kwartiertje ben je hier toch wel doorheen? Liften gaan snel tegenwoordig…

Harm op 19 feb 2020 07:18

ik denk ook dat de wachttijd wel meevalt. Als daar vier liften bij elkaar zitten kunnen ze 12000 mensen oid per uur maar boven brengen. Hier staan zeker geen 12000 mensen…

Ik ben overigens net aan het kijken om volgend jaar naar 3 Vallees te gaan. Hopelijk is het dan niet zo druk ;).

Roy83 op 19 feb 2020 15:00

Als je gaat wanneer je normaal gaat (dus buiten de vakanties) dan is dat prima te doen. Ben er 2x begin maart (direct na de vakanties) en 1x eind januari geweest en alle 3 keren nooit echt wachtrijen gehad, behalve 1x in Riberty toen een lift (Bruyéres dacht ik) eventjes kapot was, maar gelukkig was daar een terrasje naast vanwaar wij de gigantische rij (enige manier om weer uit die hoek weg te komen) hebben gadegeslagen totdat de lift het weer deed… :p

Beetje vertekend. . De liften zijn nog niet open. er zijn notabene op die foto 5 liften die vanuit het dal alle kanten op gaan. De skiklasjes staan er ook tussen.

http://m.webcam-hd.com/meribel/meribel_chaudanne

Hier kan je de webcam zien. Het is een druk punt, maar ik denk max 5 minuten wachten gedurende de dag. Op de foto van rogier denk ik 10 minuten in de langste rij.

Zo, dat zal volgende week nog wel erger worden… Of heeft het merendeel van de Fransen nu vakantie?

Arjen5 op 18 feb 2020 14:29

In frankrijk is deze week de drukste week qua fransen (deze week ook de engelsen). Volgende week hebben natuurlijk wel belgen en 2 regio’s in nederland vakantie.

Volgende week wel druk hoor in Frankrijk, maar dus iets minder dan deze week (hoop ik)

Plaats een reactie