Verplaatsing midden station Rhodos lift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Méribel

Hallo, weet iemand of het klopt dat het midden station vd Rhodos lift verplaatst gaat worden?
En dan ook : hoger of lager en waarom???en heeft dit eventueel wat met de Adret lift te maken?

Het middenstation komt ietsje lager liggen aan de andere kant van de blauwe piste. Nu moeten mensen nog over de piste lopen om bij hotels/appartementen/restaurants te komen. Dat is straks verleden tijd. Ik schat in dat ze straks ook de lift willen gaan laten draaien in de avond (niet voor skiërs) om de 2 ‘centra’ te verbinden: Chaudanne en Rond-Point.

null

Hallo Skimo, lijkt me toch een grote investering voor een probleem dat er eigenlijk niet/of niet zo groot is. En wat je zegt over een avond verbinding (dat lijkt me wel overigens wel mooi) van Chaudanne naar Rond Point dat wordt er eerder slechter van. Een paar jaar terug is er gesproken om de Adret lift weg te halen en ik ben bang dat dit ermee te maken heeft

De lift is al oud en ook het dalstation gaan ze aanpakken om ruimte te maken voor de aankomst van de wedstrijdpiste die gebruikt gaat worden met de wereldkampioenschappen in 2023 in Meribel/Courchevel

aha , ze gaan dus het hele eerste stuk aanpakken, incl. de gondels?

De Rhodos lift wordt compleet vervangen. Er komt een nieuwe verbinding langs hetzelfde tracé maar met een tussenstation aan de andere kant van de piste om te zorgen dat de skiërs uit (het nieuwe) Club Med niet de piste over hoeven steken.
Foto van aankondiging:https://www.flickr.com/photos/skifan/49187332253/in/photoli…
Onze foto’s: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Goed bedankt voor de info/foto`s , en dan heeft dus Skimo het ook bij het rechte eind. Ik neem aan dat Club Med dit ook gaat betalen 😜 ? Weet je dan toevallig ook of het plan nog bestaat om Adrets op te heffen??

PS. Als ik mag kiezen voor het nieuwe dalstation: graag precies tussen Legends en Saulire express in.

Ik neem aan dat Club Med dit ook gaat betalen 😜 ? Weet je dan toevallig ook of het plan nog bestaat om Adrets op te heffen??

hermanvanderwal op 04 dec 2020 17:39

Over de Adret lift weet ik niks. Ook niet hoe het dalstation van de Rhodos eruit gaat zien en waar ie precies komt. De Club Med is overigens weg uit Meribel, dus die gaat er zeker niet aan meebetalen ;)
De oude Club Med wordt gerenoveerd tot luxe appartementen en er wordt nog bijgebouwd. In totaal 7 van die chaletappartement-gebouwen. Enorm project (zie foto). Daarnaast is vorig jaar een 5* hotel geopend en aan de andere kant van de tunnel zijn ze ook bezig met 2 enorme bouwprojecten (beide appartementen). Een upgrade en makkelijkere instap van de Rhodos lift past dus helemaal bij dit nieuwe gebied straks.

null

Plaats een reactie