Liften in Morgins zullen misschien niet meer openen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Morgins

Door de moeilijke winters van voorbije jaren, verkeert Télémorgins-Champoussin SA in grote financiële moeilijkheden, waardoor ze indien ze de nodige fondsen niet kunnen inzamelen genoodzaakt zijn te sluiten. Hopelijk komt het niet zo ver, maar het is wel triestig nieuws voor alles PDS-fans.
Check de link hieronder: http://www.telemorgins.ch/fileadmin/user_upload/Mini_sites/t…

Heftig zeg!

Click. Click. Peace

Dat zou wel erg jammer zijn! :(

Stay frosty

Het zou de Zwitsers goed doen als die CHF weer wat minder duur zou worden… ;)

Het zou de Zwitsers goed doen als die CHF weer wat minder duur zou worden… ;)

Harm op 16 mei 2017 18:38

hmm, je lijkt bv in Oostenrijk steeds meer Zwitsers tegen te komen. Ook niet voor niets. Onlangs gekeken voor een paar dagen Engelberg, maar als je wat eten en drinken meerekent, lopp je er behoorlijk op leeg.

*bericht bewerkt door evr66 op 16 mei 2017 18:42

Edwin van Riel

Ja, dat klopt. De prijzen in Zwitserland zijn ontzettend hoog, maar aan de Zwitserse kant van les PDS valt het nog mee t.o.v. andere Zwitserse skigebieden. Maar het voordeel daar is dat je in Frankrijk kan gaan eten, waar het toch stukke goedkoper is.

Maar het blijft er veel te duur:
Ik ben vorig jaar,gedurende enkele dagen, met het hele gezin en vrienden in Zermatt gaan skiën,door een tekort aan sneeuw in les PDS en wat was dat duur. Gewoon al de skipas, maar we zaten natuurlijk in Zermatt. Maar toch, voor een fles Rivella (Zwitsers frisdrank) moest je zo’n CHF 7 neertellen en CHF 25 voor een stuk vlees, dat niet goed was. De volgende middag zijn we dan maar in Italië gaan eten en hebben daar heel goed gegeten en bovendien spotgoedkoop.

En in Zwitserland zijn zo ook niet heel erg goed in marketing, ik geef een vb. van vorige zomer: een hotel in Champéry (PDS) had een kwart minder toeristen, dus wat deden ze, je mag 2 keer raden, jawel: ze verhoogden de prijzen met 25%. Het is dan logisch dat er alsmaar minder mensen naar Zwitserland gaan, wat natuurlijk jammer is, want het is een prachtig land.

*bericht bewerkt door Artus-M. op 16 mei 2017 19:07

Ik zag net op skiinformatie.nl dat het gebiedje Postalm (Oostenrijk) ook faillissement heeft aangevraagd.

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Had idd al iets over Postalm rond horen gaan in de wandelgangen, maar de situatie bij Gaissau had het overschaduwd.

De situatie in Morgins is grotendeels te danken aan meer dan 25 jaar mismanagement in combinatie met enorm bureaucratie.

Jarenlang de boel laten versloffen, minimaal ondehoud plegen en vooral niet anticiperen en geen groter plan hebben. Dit komt deels door de structuur van Telemorgins zelf, waar teveel kleinere belanghebbende met tegengestelde belangen vertegenwoordigd zijn.

Dat levert een instabiel bouwwerk waarbij er maar iets hoeft te gebeuren en de boel gaat onderuit. In dit geval het loslaten van het koersplafond tussen euro en zwitserse franc twee jaar geleden en nu de afgekeurde skilift

In ieder geval gaan de liften deze zomer niet open voor mtb-ers

Maar het kan ook nog verkeren, Abondance sloot jaren geleden de deuren, maar is nu weer springlevend.

*bericht bewerkt door Superskismurf op 16 mei 2017 22:51

Maar toch, voor een fles Rivella (Zwitsers frisdrank) moest je zo’n CHF 7 neertellen en CHF 25 voor een stuk vlees, dat niet goed was. De volgende middag zijn we dan maar in Italië gaan eten en hebben daar heel goed gegeten en bovendien spotgoedkoop.

Artus M. op 16 mei 2017 19:03

Hoewel goedkoper als Zermatt, is Cervinia en Valtournenche niet bepaald spotgoedkoop. De prijzen voor eten en overnachtingen liggen ook daar aan de behoorlijke kant als je wat kwaliteit wilt. Er zijn zeker wel acceptabel geprijsde accomodaties en restaurants te vinden, maar een spotgoedkope vakantie ga je daar niet beleven of je moet skitouren, camperen en uitsluitend zelf koken of hoogstends een pizzeria bezoeken.

Voor 25 CHF een stuk vlees in Zermatt bestellen is natuurlijk ook wel gewaagd. Als je wat lekkers wilt moet je minimaal naar menu’s vanaf 50 CHF kijken. ;) En 7 CHF voor een fles Rivella… dat is voor Zwitserse begrippen nog geen eens zo duur. :)

En in Zwitserland zijn zo ook niet heel erg goed in marketing, ik geef een vb. van vorige zomer: een hotel in Champéry (PDS) had een kwart minder toeristen, dus wat deden ze, je mag 2 keer raden, jawel: ze verhoogden de prijzen met 25%.

Artus M. op 16 mei 2017 19:03

Prijsverhogingen zijn in Zwitserland echter zeker niet de actuele trend. Integendeel: Veel hoteliers verlagen steeds meer de prijzen. Vooral Davos heeft flinke klappen gehad, maar ook in Zermatt moest men de prijzen met 10 tot 15% naar beneden schroeven.

Bron: http://www.tagesanzeiger.ch/sonntagszeitung/Preise-in-den-Be…

*bericht bewerkt door Frans op 17 mei 2017 17:21

Ja, dat klopt. De prijzen in Zwitserland zijn ontzettend hoog, maar aan de Zwitserse kant van les PDS valt het nog mee t.o.v. andere Zwitserse skigebieden. Maar het voordeel daar is dat je in Frankrijk kan gaan eten, waar het toch stukke goedkoper is.

Maar het blijft er veel te duur:
Ik ben vorig jaar,gedurende enkele dagen, met het hele gezin en vrienden in Zermatt gaan skiën,door een tekort aan sneeuw in les PDS en wat was dat duur. Gewoon al de skipas, maar we zaten natuurlijk in Zermatt. Maar toch, voor een fles Rivella (Zwitsers frisdrank) moest je zo’n CHF 7 neertellen en CHF 25 voor een stuk vlees, dat niet goed was. De volgende middag zijn we dan maar in Italië gaan eten en hebben daar heel goed gegeten en bovendien spotgoedkoop.

En in Zwitserland zijn zo ook niet heel erg goed in marketing, ik geef een vb. van vorige zomer: een hotel in Champéry (PDS) had een kwart minder toeristen, dus wat deden ze, je mag 2 keer raden, jawel: ze verhoogden de prijzen met 25%. Het is dan logisch dat er alsmaar minder mensen naar Zwitserland gaan, wat natuurlijk jammer is, want het is een prachtig land.

Artus M. op 16 mei 2017 19:03

Zermatt is inderdaad een dure affaire, maar je krijgt er wat voor terug.

Gebied van superlatieven daar.

Zwitserland is geenszins goedkoop om te skiën, zeker daar niet. Maar, vond qua prijspeil Val Thorens toch wel in de buurt komen van Zermatt. Prijzen van de hotels, eten op de pistes etc… Zoveel verschil zit er niet op vond ik.

Maar toch, voor een fles Rivella (Zwitsers frisdrank) moest je zo’n CHF 7 neertellen en CHF 25 voor een stuk vlees, dat niet goed was. De volgende middag zijn we dan maar in Italië gaan eten en hebben daar heel goed gegeten en bovendien spotgoedkoop.

Artus M. op 16 mei 2017 19:03

Hoewel goedkoper als Zermatt, is Cervinia en Valtournenche niet bepaald spotgoedkoop. De prijzen voor eten en overnachtingen liggen ook daar aan de behoorlijke kant als je wat kwaliteit wilt. Er zijn zeker wel acceptabel geprijsde accomodaties en restaurants te vinden, maar een spotgoedkope vakantie ga je daar niet beleven of je moet skitouren, camperen en uitsluitend zelf koken of hoogstends een pizzeria bezoeken.

Voor 25 CHF een stuk vlees in Zermatt bestellen is natuurlijk ook wel gewaagd. Als je wat lekkers wilt moet je minimaal naar menu’s vanaf 50 CHF kijken. ;) En 7 CHF voor een fles Rivella… dat is voor Zwitserse begrippen nog geen eens zo duur. :)

En in Zwitserland zijn zo ook niet heel erg goed in marketing, ik geef een vb. van vorige zomer: een hotel in Champéry (PDS) had een kwart minder toeristen, dus wat deden ze, je mag 2 keer raden, jawel: ze verhoogden de prijzen met 25%.

Artus M. op 16 mei 2017 19:03

Prijsverhogingen zijn in Zwitserland echter zeker niet de actuele trend. Integendeel: Veel hoteliers verlagen steeds meer de prijzen. Vooral Davos heeft flinke klappen gehad, maar ook in Zermatt moest men de prijzen met 10 tot 15% naar beneden schroeven.

Bron: http://www.tagesanzeiger.ch/sonntagszeitung/Preise-in-den-Be…

Frans op 17 mei 2017 17:19

Zat 3 weken terug daar, wat betreft het prijsbeleid. Restaurants vond ik niet duur. Tevens het bakkertje onder de supermarkt was ook niet duur. Het supermarktje daarin tegen was wat aan de prijs. Maargoed daar zit ook een logistiek issue achter. Een dermate kleine speler kan nooit zo goed inkopen als een grote speler. Wat betreft de prijs op de pistes in Zermatt vond ik eigenlijk wel mee vallen. aangeklede grote hotdog ( soort aangekleed bufkes broodje maar dan formaat stokbrood en kop koffie 15 piek. In Nederland was je op het terras beslist niet goedkoper uit… Maargoed in de regel leef ik voornamelijk op mn camelbak met isostar en van de heerlijke isostar repen en gellekes. Ipv oververhit in de rij staan bij het buffet e.d. Denk verder dat het heel persoonlijk is, als je niet wilt koken maar uit eten dan is het een duur grapje.

echte mannen lopen naar boven,

Restaurants vond ik niet duur. Tevens het bakkertje onder de supermarkt was ook niet duur. Het supermarktje daarin tegen was wat aan de prijs. Maargoed daar zit ook een logistiek issue achter. Een dermate kleine speler kan nooit zo goed inkopen als een grote speler.

MartijnUiterwijk op 17 mei 2017 18:52

Al eens in de grote supermarkten van Aosta of Saint-Vincent geweest? Die zijn maar nauwelijks goedkoper als de kleine supermarkten in de zijdalen. Een pakje spek voor €9 krijg je ook in Zwitserland wel voor 9,50 CHF. Zeker wat betreft vleeswaren zijn het vrijwel Zwitserse prijzen. Ook niet verwonderlijk, want in de regio van Aosta verdienen de mensen de hoogste salarissen van Italië.

En wat betreft de restaurants: Ga je voor een pizza of pasta gerecht ben je natuurlijk niet veel kwijt. Heb je echter trek in een biefstuk o.i.d. dan moet je afhankelijk van het restaurant behoorlijk diep in de buidel tasten. Zeker als je een menu kiest met meerdere gangen. In Zuid-Tirol, en zeker in Oostenrijk of Duitsland ben je aanzienlijk minder kwijt.

Wat betreft de prijs op de pistes in Zermatt vond ik eigenlijk wel mee vallen. aangeklede grote hotdog ( soort aangekleed bufkes broodje maar dan formaat stokbrood en kop koffie 15 piek. In Nederland was je op het terras beslist niet goedkoper uit.

MartijnUiterwijk op 17 mei 2017 18:52

Klopt, in Zermatt kan je aan de piste ook zeker geluk hebben en prima eten tegen een faire prijs. En wat betreft de vergelijking met Nederland: Hier heb je natuurlijk wel een punt. Ik ben Duitse prijzen gewend uit NRW. Zelfs in Bayern of BW wordt het voor mijn begrippen al duurder, waar Nederlanders nog om kunnen lachen.

Zwitserland is geenszins goedkoop om te skiën, zeker daar niet. Maar, vond qua prijspeil Val Thorens toch wel in de buurt komen van Zermatt. Prijzen van de hotels, eten op de pistes etc… Zoveel verschil zit er niet op vond ik.

DavidW op 17 mei 2017 18:38

Eens! Heb hetzelfde in Espace Killy ervaren. Mooi skigebied, maar je betaald er ook dubbel en dwars voor. Onder omstandigheden kan je in Zwitserland zelfs goedkoper uit zijn, alleen niet in Zermatt natuurlijk. ;) Maar goed: Daar moet ik natuurlijk wel bij zeggen dat ik weiger in die massale kippenhokken te overnachten. En we hadden in Val di’Isere i.p.v. Tignes overnacht. Dat maakt natuurlijk best een paar centen uit. Als het echt budget moet, dan overnacht ik liever op een camping.

*bericht bewerkt door Frans op 18 mei 2017 11:22

@Frans

Ja we zijn ook nog even in de grote supermarkt geweest in Aosta, was iets voordeliger dan op de berg. Wat betreft de vleeswaren, bij het supermarktje hadden we nog 2 steaks gekocht, 20 piek, waren echt apparaten en tevens echt super goed vlees. Als ik die vergelijking trek met 2 goede haasbiefstukjes van de slager, zit je ook al gauw richting de 20 eu in NL. Tevens zit naar ook een specialiteiten winkeltje. Wat hammetjes gekocht en stukjes worst. Goed dat was wel wat aan de prijs, maar zet je het weg tegen de smaak en kwaliteit. Is wel een nuance vind ik. De vleeswaren zijn wel van hogere kwaliteit vind ik. Durf toch wel te stellen dat die kwaliteit stukken hoger is dan hier. Tenzij je echt opzoek gaat er na. En volgens mij liggen die prijzen dan ook niet ver uit elkaar. De vergelijking met NRW en BW heb je een punt, daar kun je spotgoedkoop echt heerlijk eten.

Wat betreft het uiteten daar, zaten in een dingetje ergens achter in verstopt met verse pasta’s. Zaten ook alleen maar locals. Hadden met zn 2e een goede borrelplank met echt goede vleeswaren. een pasta en daarna nog een biefstuk. En natuurlijk het allerbelangrijkste : een toetje . incl wijn + bier waren we 80 inc n goede fooi kwijt. Vond ik wel mee vallen. Als ik het vergelijk met Val d’isere dat vond ik duur. En met duur bedoel ik de relatie tussen prijs en kwaliteit. daar betaalde je 26 piek voor een tartiflut (tartiflette) En ik moest er 21 piek aftikken voor 3 Bier. Dan was ik met mn stokbrood alla bufkes in Zermatt toch een stuk blijer

echte mannen lopen naar boven,

@MartijnUiterwijk Idd Vlees bij de slager is in Frankrijk stukken duurder dan in NL. Maar een gewone lokale slager hier in de bergen heeft hetzelfgde vlees als een topslager in NL (van lokale dieren vaak). Het vlees is wat mij betreft echt van betere kwaliteit en dat verklaard precies zoals jij zegt ook veel van de prijs.

(En als ik voor mezelf spreek, liever een keer per week echt goed vlees, van lokale gezond levende koeien, dan elke dag… maar we dwalen af)…

Click. Click. Peace

null

Dit is meer mijn motto. Deze hangt bij ons in de keuken

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp: Tja, als je het juiste salaris verdiend is dat een makkelijk en onbezorgd levensmotto. Wie die luxe heeft moet er ook zeker van genieten… ;)

Wat betreft de vleeswaren, bij het supermarktje hadden we nog 2 steaks gekocht, 20 piek, waren echt apparaten en tevens echt super goed vlees.

MartijnUiterwijk op 18 mei 2017 12:20

Was dat varkensvlees, rund of gevogelte? Dat maakt in de prijs natuurlijk een hoop uit. ;)

Als ik die vergelijking trek met 2 goede haasbiefstukjes van de slager, zit je ook al gauw richting de 20 eu in NL.

MartijnUiterwijk op 18 mei 2017 12:20

Dat is inderdaad ook niet goedkoop. In Duitsland krijg je zoiets voor bijna de helft van de prijs en de kwaliteit is er zeker niet minder om. In de Duitse grensregio’s is het niet zonder reden altijd druk met buitenlanders die inkopen komen doen. Fransen komen in het Saarland en BW ook graag naar Duitsland om flink in te slaan, laat staan de Zwitsers in het zuiden en de Denen in het noorden… Die laatsten komen overigens ook en vooral graag voor de alcohol. :P

Als ik het vergelijk met Val d’isere dat vond ik duur. En met duur bedoel ik de relatie tussen prijs en kwaliteit. daar betaalde je 26 piek voor een tartiflut (tartiflette) En ik moest er 21 piek aftikken voor 3 Bier. Dan was ik met mn stokbrood alla bufkes in Zermatt toch een stuk blijer

MartijnUiterwijk op 18 mei 2017 12:20

Jap, in Frankrijk klopt in skigebieden vaak de prijs/kwaliteitsverhouding bij eten en drinken niet. Eigenlijk wil ik best ergens wat voor betalen, maar dan moet de kwaliteit er ook naar zijn. €7 voor een bier slaat nergens op en krijg je in Zermatt zelfs 0,5l voor max. 6 CHF.

*bericht bewerkt door Frans op 18 mei 2017 14:34

@MartijnUiterwijk Idd Vlees bij de slager is in Frankrijk stukken duurder dan in NL. Maar een gewone lokale slager hier in de bergen heeft hetzelfgde vlees als een topslager in NL (van lokale dieren vaak). Het vlees is wat mij betreft echt van betere kwaliteit en dat verklaard precies zoals jij zegt ook veel van de prijs.

(En als ik voor mezelf spreek, liever een keer per week echt goed vlees, van lokale gezond levende koeien, dan elke dag… maar we dwalen af)…

Rogier op 18 mei 2017 13:32

@rogier, AMEN, ik eet zelf liever ook 1x een goed stuk vlees van de slager waarbij het om een goed diertje gaat dan 5x iets uit de supermarkt.

Om even terug te komen. Ik denk dat Zwitserland iets duurder is, Maar niet dermate duurder met sommige gebieden in FR. Kwestie van dingen in juiste perspectief zetten. Met name stukje kwaliteit / prijs. Het is namelijk pas duur als het niks opleverd. En als je het goed doet, Hoeft het niet meer te kosten dan hier in Nederland.

Maar voor Zwitserland is het moeilijk om van dat imago af te komen. Denk dat we meer naar het totaalplaatje moeten kijken.
Bijvoorbeeld benzine, Ik moest in aosta de tank vol gooien a 1.80 de liter, In zwitserland was die 1.40. eerste 25 euro heb je dan al te pakken

echte mannen lopen naar boven,

Er is een verschil tussen duur en veel geld.

Click. Click. Peace

Idd.
Val Thorens 2x cappuccino in karton bekertje 10€ en smaak ruk
Zermatt 2x cappuccino in glas 14€ en smaak prima. Maak de keus maar !!
Prijs-kwaliteit moet in orde zijn.

May the ski force be with you !!

Ok, Zwitserland is duurder dan omringende landen, of soms ook niet heel veel. Die situatie is al 30 jaar zo. begin jaren tachtig haalde familie van mij met een appartement in Morgins , boodschappen uit Chatel. Je moest alleen niet aan de grens gecontroleerd worden, dan kreeg je een vette boete en moest je invoerrechten betalen

Het verschil in prijsniveau is volgens mij niet de oorzaak van de problemen in Morgins. Andere skioorden in zwitserland draaien (vrolijk ?)verder.
Te vaak heb ik het meegemaakt dat er in dit deelgebied met de pet naar gegooid werd met allerlei zaken;

Bus verbindingen tussen Corbeau en Foileuse die om onbekende redenen niet meer reden.

Verbindingen dichtgooien bij gebrek aan sneeuw ( terecht), maar vervolgens niet meer openen als weer genoeg sneeuw ligt.

Dramatische sleeplift verbinding, waar iedere snowboarder uitvalt, naar Chatel

Het bebouwen van de oefenweide midden in het dorp ( ligt persoonlijk gevoelig :) , eerste afdalinkje ooit voor kleine smurf

Bij een rondje PDS draaien er achter moeten komen dat de Corbeau lift dicht is. Boven stond ie als open liason

Na een nachtje sneeuwval niet even het spoor van de sleeplift vrijmaken, leuk een sneeuwduin van 1,5 meter

Nieuwe liften en pistes aankondigen en pas 5 tot 20 jaar openen

En zo nog vele voorbeelden. Je komt zo snel bekend te staan als niet heel betrouwbaar.

Is er geen overkoepelende organisatie (van de gehele PDS zeg maar) die er alle belang bij heeft om de verbinding in stand te houden of liever nog, om die verbinding in Morgins te verbeteren?

Zwitserland is geenszins goedkoop om te skiën, zeker daar niet. Maar, vond qua prijspeil Val Thorens toch wel in de buurt komen van Zermatt. Prijzen van de hotels, eten op de pistes etc… Zoveel verschil zit er niet op vond ik.

DavidW op 17 mei 2017 18:38

Herkenbaar, en geldt niet alleen voor VT…
Was een paar jaar geleden een paar dagen in Sölden, de prijzen daar lagen echt niet zo veel lager als wat ik een 2 maanden ervoor in Grindelwald had neergelegd. Het hotel was zelfs nog duurder (en zeker niet beter).

Rob

De stand van zaken:
Tot nu toe is er chf 900.000 binnengehaald. De helft wat nodig is. Het kanton is niet van plan om financiele steun te geven.
De crediteuren hebben de deadline van 30 juni naar 31 juli verschoven. Zou het dan toch nog lukken??

Bron: nouveliste, in the snow

Voor wat betreft de prijzen: wij wisselen de laatste jaren zo’n beetje Frankrijk en Zwitserland af. Mijn ervaring is dat bijvoorbeeld uit eten gaan en de supermarkt in Zwitserland echt veel duurder zijn dan Frankrijk (VT).

Dat geldt ook voor Chatel, wat mij betreft normale Franse prijzen in de horeca daar. Het hotel waar ik een paar keer geweest ben (midden in het centrum) was zelfs uitgesproken voordelig. (Misschien bestaat het daarom niet meer.) Verschillende kennissen hebben sinds jaar en dag een appartement in Morgins. Dat schijnt niet alleen veel duurder te zijn dan Chatel, het schijnt ook niet gezellig (saai) te zijn.

Overigens zou ook de ligging een probleem voor Morgins kunnen zijn. Het ligt al niet zo hoog en de helling tussen Chatel en Morgins ligt volgens mij op het zuiden. Dat betekent vaak heel slechte sneeuwcondities of helemaal geen verbinding in dat deel van PdS. En oude liften! Bovendien is de verbinding van de ene kant van het dorp naar de andere niet echt prettig.

Het moge duidelijk zijn: aan die chf 900.00 heb ik niet bijgedragen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Morgins op zich is misschien niet zo bijzonder, maar wanneer het weg zou vallen is dat een serieus minpunt voor het domein van pds omdat de ‘toer’ dan onderbroken wordt. Ik vind het vreemd dat het niet globaal geregeld wordt.

Het moge duidelijk zijn: aan die chf 900.00 heb ik niet bijgedragen.

Frank op 20 jun 2017 14:14

Niet geheel verwonderlijk. Hoe zeer ik ook van Zwitserland geniet (en vaak enigszins tevergeefs op dit forum verdedig), de prijs-kwaliteit is er een beetje zoek. Toen een euro nog zo’n 1,5 CHF opleverde, was het allemaal nog wel te doen. Nu echter krijg je misschien qua hotel of appartement nog wel enigszins waar voor je geld, afhankelijk waar je boekt. Maar de prijzen voor een insta-koffie in plastic beker à 6 CHF en een lunch voor 4pers waar je makkelijk 100 piek voor kwijt bent is nogal gortig. Het mag dan lekker zijn, dat is het in Italië ook en daar is het allemaal toch nét even wat betaalbaarder. Ook supermarkten zijn inderdaad vrij prijzig. Uiteraard heeft dit ook te maken met het feit dat de gemiddelde Zwitser in CHF nou eenmaal een stuk meer verdient.

Morgins op zich is misschien niet zo bijzonder, maar wanneer het weg zou vallen is dat een serieus minpunt voor het domein van pds omdat de ‘toer’ dan onderbroken wordt. Ik vind het vreemd dat het niet globaal geregeld wordt.

Errant op 20 jun 2017 16:53

Goed punt. Ik denk dat het het extra lastig maakt dat het twee verschillende landen zijn. Volgens mij draait de Franse kant al langere tijd een stuk beter dan de Zwitserse. Daar komt nog bij dat je vanaf Chatel ook nog wel via Linga in Champoussin etc kan geraken, mocht de verbinding wegvallen. Chapelle d’Abondance en Torgon zullen meer last hebben denk ik.

Mr. Slow

Lijkt mij dat PDS erbij gebaat is dat dit gedeelte open blijft, zou ook een politiek spelletje kunnen zijn om op een goedkopere manier het spul over te kunnen nemen, of om een grotere bijdrage af te dwingen om zo noodzakelijke investeringen te kunnen doen?

@Marijnt Inderdaad dat is niet onlogisch en hebben we al vaker gezien in de skiwereld. Ook kunnen ze op deze manier meer inspraak proberen te krijgen. Zodat dit soor slecht management minder zal voorkomen.
Echter denk ik dat de Franse gebieden, die zulke sterke namen hebben, niet echt wakker liggen als Morgins vervalt.

Click. Click. Peace

Bij het wegvallen van Morgins kunnen ze ook niet meer spreken van het grootste skigebied van 650km toch? En wat wij de laatste jaren zien is toch meer samensmelting van skigebieden opdat ze dan kunnen zeggen dat ze 250km piste hebben ipv 130 in de hoop daarmee meer mensen te kunnen trekken, dus lijkt mij dat PDS er wel bij gebaat is. We zullen zien waar dit heen gaat!

Plaats een reactie