Skilessen in Morzine?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Morzine

We gaan volgend jaar met de kids in de krokusvakantie naar Morzine. Voorgaande jaren jaren hebben de kids skiles gehad in Oostenrijk en konden we zelf aangeven hoeveel dagen we ze lieten lessen.
Na bestudering van de website v/d ESF hebben we het gevoel dat de kids 5 of 6 opeenvolgende dagen op les ‘moeten’. Onze kids kunnen al redelijk skieën en we willen ze dan ook niet 5 of 6 dagen op les hebben. Eerder een dag of 3 zodat we de overige dagen tochten kunnen maken door de PDS.
Iemand ervaringen met de skilessen in Morzine???

*bericht bewerkt door moderator op 26 dec 2014 22:58: Verhuisd naar juiste subforum

Ik heb nog nooit gehoord dat je ergens verplicht 6 dagen moet lessen. Ook niet in Frankrijk.

Mijn kinderen namen altijd 's morgens les en 's namiddags gingen we samen skieën. Dat was overal in Frankrijk .

ESF biedt inderdaad alleen cursussen van 6 dagen aan. Tenminste, dat gold ook voor ons gebied en ik heb het elders ook niet anders gezien. Het alternatief is privelessen maar dat is prijzig, maar misschien zijn een paar net voldoende?
ESF doet 6 dagen en dan op de vrijdag moeten ze een test doen voor een medaille (mijn kids hebben gisteren de medaille gehaald:-)). Daar werken ze in die 6 dagen echt naar toe. Ik moet zeggen dat de lessen erg goed waren en dat mn kinderen erg vooruitgegaan zijn en er met plezier heen gingen. Op de site van ESF kun je zien wat ze doen bij welk niveau.
In sommige gebieden in Frankrijk heb je naast esf ook een andere skischool. Dat was bijv het geval in Valloire maar of dat in Morzine ook zo is? Maar die bieden misschien wel andere cursusmogelijkheden aan. Ik ben over 4 weken in Morzine. Ik zal eens kijken of ik een andere school zie.

ESF geeft idd 6 dagen achter elkaar les. Maar meestal is dit 2 of 2,5 uur per dag. Wij namen altijd de vroege les om 9 uur. Na de les even wat eten in het appartement en dan met zijn alle de hele middag skiën. ESF heeft een heel systeem van klasjes en de lessen zijn zo afgestemd dat je per week les een niveau hoger kan halen. Op vrijdag altijd de testen. Elke site van ESF heeft wel ergens de niveau’s staan met filmpjes erbij zodat je kan zien wat het niveau is en wat de test is. Voordeel hiervan is dat het niet uitmaakt waar je bent in Frankrijk, gewoon het volgende jaar volgende groep boeken. Onze kinderen hebben zo de gouden ster gehaald en dan ski je echt goed. Tip is wel indien je ESF wilt doen gewoon via de website de lessen boeken. Dan weet je zeker dat je een plekje hebt, zeker voor de lessen van 9 uur die zijn het meest gewild. Je krijgt alles al thuisgestuurd dus alleen nog maar op de eerste dag van de lessen melden bij het vertrekpunt van de skischool. Lekker relaxed!

Thanks voor jullie reacties! We hebben de ESF site ff bestudeerd en vragen ons nog wel af of er überhaupt aan voorskiën gedaan wordt? Nu moet je zelf op het formulier aangeven op welk level je kids zitten…
Ook is het maar 2 uurtjes, helemaal als je leest dat het verzamelpunt ONDER bij de Pleney lift is…
In ieder geval zullen we voor de lessen gaan van 9 t/m 11 uur, zodat je de rest v/d dag met z’n allen kunt skiën!

Aan voorskieen wordt niet gedaan. Even goed naar de niveau’s kijken. Op veel site’s van de skischolen van ESF staan er ook filmpjes bij de niveau’s zodat je kan zien wat ze ongeveer moeten kunnen. Geef ze op voor een klasje hoger. Als je denkt dat ze niveau 3e ster hebben dan geef je ze op voor het klasje bronzen ster. Dan gaan ze tijdens de les oefenen voor dat niveau.

Als ze zien dat de kinderen beter in een andere groep horen gaan ze dienormaal gezien in de andere groep steken .

Heb inderdaad de filmpjes gevonden! Onze jongste van 9 kan 3e ster, de oudste van 14 bronzen ster.
Wel raar dat bij de verschillende ESF scholen er verschillen zitten in leeftijdscategorie en prijzen.
In Morzine is de categorie van 6 t/m 14 jaar en in Avoriaz van 6 t/m 12. Zie onze oudste niet 123 met kinderen van 8/9 jaar skiën…
Verder betaal je voor een les van 9 tot 11 in Avoriaz voor 6 dagen € 201,-. In Morzine € 137,- …

Vraag en aanbod …

Moet zo wezen!

Plaats een reactie