bereikbaarheid in de winter

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nauders

Hoe is Nauders in de winter te bereiken? Natuurlijk kan je last van sneeuw hebben maar is de weg ernaar toe stijl of is het goed te doen? Is de kans hier groot op het moeten leggen van kettingen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Toen ik daar was in 2013 lag er geen sneeuw op de wegen maar de weg naar Nauders vind ik niet spectaculair steil. Ik ken er steilere die ook geen problemen opleveren.
Als het echt goed sneeuwt, zou je sneeuwkettingen nodig kunnen hebben maar dat heb je dan op veel meer plaatsen.

Het laatste stuk op de B180 naar ‘boven’, zeg maar vanaf de afslag naar Samnaun, steig je relatief snel omhoog (of omlaag als je naar huis gaat). En ja, bij grote sneeuwval zijn kettingen nodig. Maar dat is op meer wegen nodig in dat geval. Ook liggen de accommodaties in Nauders links en rechts van de B180 aan de ene kant hoger gelegen en aan de andere kant lager gelegen. Vorig jaar had ik voor de laatste 300 meter naar het hotel kettingen nodig i.v.m. hevige sneeuwval.
Dus ja, de kans is aanwezig maar net zo groot als in een ander gebied. Goede en veilige reis alvast.

Piste riderrrrr

@joepiedepoepie en @Patrick71

Bedankt voor jullie info. Duidelijke uitleg je het komt inderdaad in meer gebieden voor in de winter dat je kettingen moet leggen op zich geen probleem. Maar ben een keer in Katschberg geweest in het Landal park daar en dat vond ik toch wel een heel erge klim met mensen voor je die denken wel zonder kettingen omhoog te kunnen en een zwetende vrouw naast me ;-)

@ronaldvr: Klopt, je hebt altijd boterletters die denken dat je met een tweewiel-aangedreven auto en winterbanden toch een zwaar besneeuwde helling kunnen oprijden. En tja, als die wegslippen of stilvallen hebben de slimme mensen met sneeuwkettingen daar weer last van.

Piste riderrrrr

Wij hadden zo’n accomodatie op de berg bij Nauders en kwamen ondanks winterbanden én sneeuwkettingen de oprit van ons appartement niet op, was inderdaad even zweten. De appartement-eigenaar moest eerst z’n straatje een beetje sneeuwvrij maken alvorens het lukte…

Plaats een reactie