Nooit meer, wat een drukte

Dit onderwerp gaat over de bestemming Neukirchen

Ik wil mensen via dit forum waarschuwen voor de drukte in dit skigebied. Neukirchen is niet ingericht om zoveel mensen te ontvangen als het nu doet in de vakantieweken. Lange wachtrijen van wel 1 uur in de ochtend bij de wildkogelbaan, bijna vechten voor je eten in het restaurant bij de lunch, slecht geprepareerde pistes bij sneeuwval in vergelijking met andere gebieden. Geen lift omhoog na de dalafdaling waardoor je een eind terug moet lopen of met de bus moet die vervolgens maar om het half uur rijdt. Neukirchen bouwt maar hotels en appartementen maar de infrastructuur wordt niet aangepast, geen investering hierin. Zonde voor dit leuke dorp.

Wat jammer dat je niet zo leuk hebt gehad. Ik ben een paar keer daar geweest en ik vond daar geweldig. Super leuke restaurantjes bij de ski gebied, heerlijk gegeten en geweldig geskied. Als je niet van drukte houdt, dan moet je niet tijdens de voorjaarsvakantie gaan of een stukje rijden naar Hochkrimml. Daar is zeker rustig en betaal je iets meer voor je skipas en dan kun je alswel de Wildkogel en Zillertal arena skiën. Ik heb er genoten.

@mayamanda Helaas zijn veel mensen gebonden aan de voorjaarsvakantie. Wij willen ook graag een keer naar de wildkogelarena gaan maar het lijkt erop dat het daar echt te druk is tijdens vakantieperiodes.

Er worden ook continu nieuwe grote accommodatie complexen bijgebouwd maar er wordt niets extra’s gedaan om de capaciteit in het skigebied z e lf te verhogen .

Wij gaan volgend jaar daarom niet naar de wildkogelarena.

Neukirchen is in de voorjaarsvakantie erg druk. Op termijn is plan om aan te sluiten bij kitzbuhl echter kitzbuhl wil dat neukirchen/bramberg alle kosten draagt en daardoor ligt het plan wat stil.

Persoonlijk vind ik dat bet grootste pb van neukirchen is dat bij het minste of geringste vleugje wind het hele gebied dicht is. Als er bij bergfex wind 35 is aangegeven is dit het enige gebied in de hele omgeving dat dicht is. Sluit veel te snel de gondels.

Hallo Roel, bedankt voor je waarschuwing. Wij zijn vrijdag teruggekomen (inderdaad vanwege de liftsluitingen) uit Neukirchen dus ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat je wel wat overdrijft. Ik weet niet waarmee je het vergelijkt maar de voorjaarsvakantie is nou eenmaal erg druk, ook in andere gebieden. Een uur bij de gondel heb ik geen enkele dag meegemaakt. Wel dagelijks 10 a 15 minuten en dat was dan rond 8.30 uur. T.a.v. de lunch: Bij de meest centraal gelegen restaurants in het inderdaad flink druk. Dat komt door de lestijden van de skiles. Alle ouders willen op hetzelfde tijdstip met hun kinderen eten en dan ook nog dichtbij de verzamelplaatsen van de skischolen. Als je iets eerder of iets later gaat lunchen of een wat minder centraal gelegen restaurant opzoekt, kan je altijd wel een plekje vinden. Dat je moet lopen of met de bus terug moet na de dal afdaling had je vooraf kunnen zien op de pistekaart. En slecht geprepareerd bij sneeuwval ben ik ook al niet met je eens. Twee jaar geleden is er een nieuwe gondel geopend waardoor de drukte bij 2 centraal gelegen stoeltjesliften flink is afgenomen dus er wordt wel degelijk geïnvesteerd.

Dus druk ja, maar zo slecht als jij schrijft, wat mij betreft zeker niet.

Ik kan nog wel even melden dat als mijn gasten van afgelopen week niet om 8.30u bij de gondel waren, ze er minstens een half uur over deden om in de lift te geraken. Dan nog de liftrit erbij en je zit zo op 45min tot een uur.
Neukirchen is toe aan een nieuwe gondel. Niets meer, niets minder.

Druk, slecht geprepareerd (wereld van verschil met Kitzbuhel), allemaal gewoon waar. Gelukkig geldt, zoveel mensen, zoveel wensen en referentiekaders.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wij zijn hier vorige week een dagje geweest. Ik vond de pistes qua preparatie wel oké. De liften boven zijn, op de verbindingslift naar neukirchen na waar je makkelijk 10 minuten stond, ook prima qua capaciteit.

Wel hebben we dik een half uur voor de gondel gestaan beneden bij bramberg (smaragd). Zo te lezen is dat bij de andere opstappunten niet anders. Het waren ook best gedateerde gondels. Dat de pistes beneden in de middle of nowere uitkomen vind ik ook echt een enorm minpunt: laat maar. Dan blijft er wel weinig over. We hebben wel genoten van 9-2u. Toen stak de storm op en sloten de liften. Overigens die dag volledig terecht!

*bericht bewerkt door Draak op 02 mrt 2020 17:08

Vier jaar geleden was ik in de kerstvakantie in Bramberg. Plan was om 2 dagen in dat gebied te skiën, 2 dagen naar Hochkrimml te rijden en 2 dagen naar Hollersbach om naar Kirchberg te skiën.
Liep wat anders. De eerste keer dat we in Bramberg de lift wilden pakken hoorden we dat (vrijwel) alles dicht zat vanwege de wind. Dus toen doorgereden naar Hollersbach waar wel alles open was.
De tweede poging lukte wel. En het viel me op als je in het middenstuk was er werkelijk bij iedere lift om uit die kom te komen een heel lange rij stond. Wij hebben toen ook zeker een kwartier staan wachten, terwijl we in die week nauwelijks wachttijden hadden in de 2 andere skigebieden.
Dus op basis van die ervaring zeg ik ook dat er wat aan de liftcapaciteit gedaan moet worden. De dalfafdaling naar Bramberg vond ik trouwens wel heel erg prettig!

*bericht bewerkt door peterpos op 02 mrt 2020 17:38

Peter Pos

Heb net geboekt voor de periode van 20 t/m 24 december, hopen dat het dan nog een rustige tijd is. Slaap in het hotel Rettenstein midden op de berg :)

Hoe Hoger Hoe Beter

Dat is balen. Om drukte te omzeilen gaan wij altijd naar Zwitserland. Afgelopen week in Wengen geweest. Nergens langer dan 5 minuten wachten. Nog 2 dagen aansluitend naar de Aletsch Arena geweest en de langste rij die we hadden was in Bettmeralp van hooguit 10 minuten . Zwitserland is dan wel duurder vooral qua eten…maar de rust in deze gebieden is mij dat wel waard.

Wij ook naar Zwitserland in de voorjaarsvakantie. Maximale wachttijd 5-10 minuten in Les Quattre-Vallees.

Edwin van Riel

Als je een mooi skigebied wilt EN niet te druk in de krokus vakantie.
Dan is het slimste om te gaan naar een bestemming waar de krokus niet de drukste week van het jaar is.

Italie heeft geen krokus vakantie.
Als je naar de Dolomieten gaat is het nog steeds behoorlijk druk, omdat dat gebied populair is bij Duitsers, die dan net zoals wij ook vakantie hebben. En die de drukte in Oostenrijk ontvluchten. En natuurlijk omdat de Dolomieten geweldig mooi skieen is.

Als je naar de skigebieden in het westen van Italie gaat, dan is het heeeeerlijk rustig in vergelijking.
Wel gezellig, maar niet overvol.

Kijk bijvoorbeeld eens naar
-Bardonecchia
-Sauze d'Oulx
-La Thuile

Allemaal mooie skigebieden met 150+ km pistes.
Leuke authentieke dorpen, prettig geprijsd en aardige mensen.
En op 1000 kilometers van Utrecht, vrijwel alleen maar snelweg. Dus prima te berijden.

Je kunt de drukte tijdens carnaval prima ontlopen.
Alleen zou ik niet zo snel weten waar dat in Oostenrijk lukt. Andere landen wel.

*bericht bewerkt door Onnem op 03 mrt 2020 13:42

The older I get, the better I was

Zelfs de Trois Vallees waren afgelopen week gillend druk. Kom daar al jaren in de voorjaarsvakantie maar heb het nog nooit zo druk meegemaakt daar. In de uithoeken van het gebied was het gelukkig nog wel te doen, maar rond de dorpen was het eigenlijk niet leuk meer.

Zou fijn zijn als de voorjaarsvakantie afgeschaft zou worden en worden vervangen door een vrij opneembare week (binnen de door school aangegeven grenzen ivm toetsen etc.).

Dat het een ramp zou zijn in de Franse Alpen was te voorzien.
Normaal gesproken spreiden ze daar netjes over de 3 zones; dat hadden ze dit jaar niet zo slim gedaan ;(
Dus allemaal tegelijk in 1 week proppen, ja dan wil het wel lekker druk worden

The older I get, the better I was

Plaats een reactie