Maut vignet / tol vignet

Dit onderwerp gaat over de bestemming Neukirchen

volgens mij is onder druk van vooral beierse toeristen het Oostenrijkse Autobahndeel A12 (Inntalautobahn) van Kufstein-grens Duitsland/Oostenrijk tot afslag Kufstein-Süd sinds kort tolvrij. Van belang voor reizigers richting Ellmau, Kitzbühel, Zell am See, Neukirchen am Großvenediger (Wildkogel).

Afgelopen voorjaar toch ook?

*bericht bewerkt door Henrike op 08 okt 2020 19:10

It is an amazing world

Want die negen euro, daar kun je toch druk mee zijn…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 08 okt 2020 19:22

Want die negen euro, daar kun je toch druk mee zijn…

Wunderkammer op 08 okt 2020 19:20

En de tijd die je kwijt bent om zo’n vignet te kopen…

Peter Pos

Want die negen euro, daar kun je toch druk mee zijn…

Wunderkammer op 08 okt 2020 19:20

En de tijd die je kwijt bent om zo’n vignet te kopen…

peterpos op 08 okt 2020 20:54

9 euro en 5 minuutjes tijd kwijt.
Catastrofaal.
Heel de vakantie om zeep. 😢

Bla, bla, bla.

Ik ken mensen die een half uur omrijden over land weggetjes en 15 Euro extra benzine ⛽️ verstoken om maar geen 9 Euro tolweg te hoeven betalen 😄

Ik ken mensen die HIER ( oei hoofdlettertjes) advies gaven om ze( mauttickets) met wat zeepsop op te hangen en achteraf doorverkopen.😥

*bericht bewerkt door dan58 op 08 okt 2020 23:13

Born to run. B.S.

Beter met vaseline. Je krijgt ze er dan iig weer netjes los zonder lijm resten. Wat je er daarna mee doet…

Want die negen euro, daar kun je toch druk mee zijn…

Wunderkammer op 08 okt 2020 19:20

En de tijd die je kwijt bent om zo’n vignet te kopen…

peterpos op 08 okt 2020 20:54

9 euro en 5 minuutjes tijd kwijt.
Catastrofaal.
Heel de vakantie om zeep. 😢

bartvwg op 08 okt 2020 21:06

Ik snap werkelijk waar niet dat iedereen het maar normaal (moet) vind(en) om geld uit te geven aan dingen die je niet nodig hebt. Stel dat elke inwoner hier verplicht word om hondenbelasting te betalen. Dat zou toch wel fijn zijn. Hoef je je daar niet meer druk om te maken mocht je ooit een hond willen nemen. Wil je geen hond? Niet zo zeuren, het zijn maar een paar euro’s.
En als het jullie toch niet uit maakt om geld uit te geven dan stel ik vrijwillig mijn rekeningnr beschikbaar.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO: Rare vergelijking… Een vignet heb je niet perse nodig. Dan betaal je er ook niet voor. Niemand zegt dat je er eentje moet kopen. Ik lees vooral dat de meesten hierboven het er gewoon voor over hebben. Een liftpas heb je ook niet nodig maar is wel makkelijk 😁

Aftellen maar!

@RFKANGOO: Rare vergelijking… Een vignet heb je niet perse nodig. Dan betaal je er ook niet voor. Niemand zegt dat je er eentje moet kopen. Ik lees vooral dat de meesten hierboven het er gewoon voor over hebben. Een liftpas heb je ook niet nodig maar is wel makkelijk 😁

Matthieu op 09 okt 2020 08:27

Ik hou van rare vergelijkingen. Dan word er iig. over nagedacht.
Het komt op mij toch vaak over dat je niet moet zeiken over die paar euro dus gewoon zo’n ding moet kopen ongeacht of je het nu nodig hebt of niet. Vaak ook als de vraag gesteld word als iemand naar bestemming X gaat of ze dan een vignet nodig hebben ja of nee. Zo van betaal maar vast hondenbelasting, wie weet koop je wel een hond.

Übung macht den meister!!!

Ik voel een nieuwe #ikdoenietmeermee opkomen…

En als het jullie toch niet uit maakt om geld uit te geven dan stel ik vrijwillig mijn rekeningnr beschikbaar.

RFKANGOO op 09 okt 2020 07:26

😁😁😁 mijn goedheid heeft zo zijn grenzen. 😛
Tenzij je ook eerst een flinke tunnel graaft. 🙂

Bla, bla, bla.

@RFKANGOO

Hondenbelasting zie ik ook niet zitten maar wel boetes op hondenpoep op mijn stoep.😉

Born to run. B.S.

Als werkende Belg (die jaarlijks heel veel geld afdraagt naar onze belastingdienst), ben ik voorstander van een autowegenvignet voor België. Je ziet nu wel dat we zonder deze extra belasting, die door alle binnen- en buitenlandse weggebruikers betaalt moet worden, onze wegen nauwelijks in redelijke staat kunnen houden!

Zoals hierboven is het autowegenvignet gewoon een manier om de verbruiker te laten betalen.
In Frankrijk is er sinds jaar en dag een péage systeem, daar zit toch ook niet iedereen op te vitten.
Je houdt er wel rekening mee, want het gaat hier niet slechts over <25 EUR per vakantie, maar om zomaar te verwachten dat al de bijhorende dienstverlening maar moet betaald worden door alle landsinwoners (ook zij die hier nauwelijks gebruik van maken) klopt ook niet.

Daarenboven is een vignet een extreem simpel systeem ten opzichte van een systeem met km-belasting zoals de Franse péage en/of het rekeningrijden met een GPS-logger.
Nu ja, tegenwoordig zou je ook gewoon je nummerplaat moeten kunnen registreren op een website waardoor er ook weer plastic uitgespaard kan worden + wegtransport om de labels tot bij jou thuis (of in de verkoopskantoren) te krijgen. ANPR cameras komen er toch meer en meer in het kader van snelheidscontroles.

Glide on!

Oostenrijk vignet kan ook gewoon online obv kentekenregistratie, als ik me goed herinner afgelopen seizoen zo gedaan.

Edwin van Riel

Misschien dat ze in Belgie ook even naar hun eigen tarieven moeten kijken.
Zover ik kon vinden zou ik voor mijn Mondeo diesel €292 per jaar kwijt zijn in Belgie aan wegenbelasting. In Nederland kost het me €1504.
Mijn Fiesta kost in Belgie 151 euro per jaar (Nederland €396). Tel daarop nog eens de hoeveeheid accijns op brandstof die er in Nederland bovenop de brandstof zit.
Kijk prima als ik in Belgie moet betalen maar dan ook andersom. Het gevolg is dat we dus eigenlijk geld heen en weer sluizen is tussen de verschillende landen (ik dacht dat we 1 Europa zijn).
En ik zit straks met een volgeplakte voorruit (heb ik nu al met een vignet voor Umwelt plakette, Crit’air, Tol vignet Zwitserland en Oostenrijk)

@Togi Tijd voor een nieuwe auto met een grotere voorruit! ;)

@RFKANGOO: Rare vergelijking… Een vignet heb je niet perse nodig. Dan betaal je er ook niet voor. Niemand zegt dat je er eentje moet kopen. Ik lees vooral dat de meesten hierboven het er gewoon voor over hebben. Een liftpas heb je ook niet nodig maar is wel makkelijk 😁

Matthieu op 09 okt 2020 08:27

Klopt niemand zegt dat je een vignet MOET kopen, maar een aantal hier vindt het wel nodig om mensen die het niet nodig vinden om een vignet te kopen en het er voor over hebben om een paar minuten langer onderweg te zijn af te zeiken.
Daarom vind ik het wel een mooie vergelijking van RFKANGOO. Het is idd zo dat 9 euro op een vakantie verwaarloosbaar is, maar waarom zou je voor iets betalen als het niet nodig is? Ik blijf het raar vinden dat er mensen zijn die het veroordelen als je geen zin hebt om een vignet te kopen als je het ook zonder af kan.

Peter Pos

En ik zit straks met een volgeplakte voorruit (heb ik nu al met een vignet voor Umwelt plakette, Crit’air, Tol vignet Zwitserland en Oostenrijk)

Togi op 09 okt 2020 12:30

Ik verwijder elke sticker daarom ook meteen als deze niet meer nodig is. Potje vaseline ligt in het dashboard kastje. Heb ik de Duitse sticker als voorbeeld nodig dan gaat deze erop zolang deze nodig is en zo snel mogelijk weer terug het dashboard kastje weer in.

*bericht bewerkt door Unit106 op 09 okt 2020 22:32

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Mooie reacties allemaal… wij kopen altijd zo’n ding voor 9eu om geen gezeik te krijgen…

Je kunt omrijden afwijken
Indien je de dag een andere invulling geeft hoef je er niet over na te denken dat er een eventuele verplichting is
Bij nood kan het geen aanvullende problemen veroorzaken…

Op de 4K met het gezin kan de 9 eu er ook nog wel bij om een zorgeloze vakantie te kunnen genieten…

Dit is voor mijn keuze… indien je hier een andere keuze in maakt! Lekker bezig!

😵 Hoe doe jij dat @Bruuuno een hele maand met je gezin wintersporten?🤩☃️

LA NORMA😍☃️

@Piefke: voor een maand kost het meer… +/- 31eu😉

Want die negen euro, daar kun je toch druk mee zijn…

Wunderkammer op 08 okt 2020 19:20

Waarom zou je iets kopen waarvan je zeker weet dat je het niet gaat gebruiken? B.v. als je naar Ellmau gaat. Je kunt ook vooraf extra skipassen kopen voor het verkeerde gebied, gewoon omdat het kan. 9 euro of 900 euro, wie het kleine niet eert…

Ik ken mensen die een half uur omrijden over land weggetjes en 15 Euro extra benzine ⛽️ verstoken om maar geen 9 Euro tolweg te hoeven betalen 😄

Hooykaas op 08 okt 2020 22:31

In het geval van Kufstein is de landweggetjes route 40 km korter. 😉

It is an amazing world

@Henrike

Ik woon zelf aan een sluiproute, welke door andere is gecreëerd nadat wij er al jaren wonen… het gebruik van wegen met een verkeerde bestemming voor de wegen is hinderlijk voor de aanwonenden.

Indien kosten overweging of tijdwinst de drijfveer is zou ik je ook adviseren om het eens uit het andere perspectief te bekijken…

@Bruuno , @Henrike, kijk nu zijn we rond…de mensen die do druk zijn met die 9 euro zijn vooral erg druk met zichzelf…zo armoedig, zo dom.
Ikke, ikke, ikke. Ikke en m’n negen euro
In het Engels is er een mooi gezegde voor: “Penny wise, pound foolish”

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 10 okt 2020 18:29

Oostenrijk vignet kan ook gewoon online obv kentekenregistratie, als ik me goed herinner afgelopen seizoen zo gedaan.

evr66 op 09 okt 2020 10:48

Dit. Ook handig als je langer blijft, of last minute toch niet kan. Ik kon mijn tol afgelopen maart annuleren, net als de videomaut voor de Brenner.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Bruuno , @Henrike, kijk nu zijn we rond…de mensen die do druk zijn met die 9 euro zijn vooral erg druk met zichzelf…zo armoedig, zo dom.
Ikke, ikke, ikke. Ikke en m’n negen euro
In het Engels is er een mooi gezegde voor: “Penny wise, pound foolish”

Wunderkammer op 10 okt 2020 18:19

Kan wel zo zijn, maar volkomen offtopic hier. De snelste route naar o.a. Ellmau is over een stukje A12 waar geen tol meer geheven wordt.

@Henrike

Ik woon zelf aan een sluiproute, welke door andere is gecreëerd nadat wij er al jaren wonen… het gebruik van wegen met een verkeerde bestemming voor de wegen is hinderlijk voor de aanwonenden.

Indien kosten overweging of tijdwinst de drijfveer is zou ik je ook adviseren om het eens uit het andere perspectief te bekijken…

Bruuuno op 10 okt 2020 17:33

Nee, dat is onze overweging niet. We halen de sleutel van het appartement op bij vrienden. En dat ligt op de route. Helemaal terugrijden naar de snelweg zou voor ons idioterie zijn. 😉

Dus… Heeft met geld of tijd niets te maken. Is gewoon zoals het toevallig is.

It is an amazing world

@Bruuno , @Henrike, kijk nu zijn we rond…de mensen die do druk zijn met die 9 euro zijn vooral erg druk met zichzelf…zo armoedig, zo dom.
Ikke, ikke, ikke. Ikke en m’n negen euro
In het Engels is er een mooi gezegde voor: “Penny wise, pound foolish”

Wunderkammer op 10 okt 2020 18:19

Mening weer paraat zoals gewoonlijk? Valt me op.
Lees onze reden dan even in de vorige post.

It is an amazing world

Plaats een reactie