skiles kleintjes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Niederau

wij gaan komend winter naar niederau. we verblijven in appartement sonnenalp.
heeft iemand ervaringen met skiles voor de jongsten. onze dochter is 3,5 jaar als we gaan. ik heb gezien dat er meerder skischolen zijn in het dorp. welke is aan te raden?

Ik werk zelf als skileraar bij schischule aktiv. We bieden voor jonge kinderen cursussen aan voor een halve dag in kleine groepjes van maximaal 5 kinderen. Omdat het vaak te zwaar is voor jonge kinderen om een hele dag te skiën. Daarnaast bieden we ook nog een halve dag opvangen aan als u zelf nog meer wil skiën.
Kijk ook maar eens op de website http://www.skischule-aktiv-wildschoenau.at.
Hij zal zeer snel aangepast zijn voor het nieuwe seizoen.

Niederau, leuk:)
Zelf ben ik hier in mijn jeugd 7 jaar geweest en het is altijd goed bevallen.
Er zijn twee skischolen in het dorp:

Zelf heb ik altijd skiles gehad bij de 1. Skischule Wildschonau. Er is een kinderland aanwezig voor de allerkleinsten en hier leren zij dan ook de beginselen van het skien. Zelf ben ik op 8 jarige leeftijd begonnen met skien en dat is mij altijd zeer goed bevallen bij deze skischool. Er zijn zowel Oostenrijkse als Nederlandse skileraren, de Oostenrijkse leraren spreken meestal ook wel een aardig woordje Nederlands.

Deze skischool geeft les aan kinderen vanaf 3,5 jaar en er kan ook altijd gebruik gemaakt worden van opvang.

Snowsportschool.nl geeft de mogelijkheid om in nederland al skilessen te nemen. Ze bieden ski lessen aan aan kinderen van af 4 jaar. Groot voordeel is ook dat de kinderen in nederland de basis van het skien al onder de knie krijgen waardoor ze tijdens de wintersportvakantie al aardig uit de “Skies” kunnen! http://www.snowsport-school.nl/kinderen.html

ski-school Aktive (die Blauen) raad ik U echt aan voor zo’n klein kindje.
Kleinere klassen en meer en betere aandacht voor elk kind is mijn ervaring. Veel plezier met zijn allen.

Ik kom al meer dan 30 jaar in Niederau en heb altijd les gehad van de Schischule Wildschonau, Aktiv is er nog niet zo heel erg lang. Op de parkeerplaats onder de gondel, aan de linkerkant vind je de skischool. De mensen zijn supervriendelijk en je kan gewoon beginnen om een ochtendje/dagje te beginnen of je zoontje/dochtertje het leuk vindt. Je kan het dus per dag bekijken. Echt superhandig. Onze dochter is begonnen toen ze 4 jaar was (afgelopen februari) en ze kwamen na 3 dagen al met het liftje naar boven. Ze doen het echt superleuk!!
Suc6 en een hele fijne vakantie.

vervolg op eerder stukje: ik bedoel aan de rechterkant als je het parkeerterrein opkomt…

bedankt voor alle reacties. wij zijn imniddels terug uit Niederau waar onze dochter 6 keer 2 uur les heeft gehad bij de rode skischool (wildshonau)
ze had een hele lieve juf (dorus) en kwam de 4e dag stralend vertellen dat ze zelf met de sleeplift was geweest. aan het eind van de week scheurde ze daar de blauwe piste zeer gecontroleerd naar beneden. het is ons dus prima bevallen daar.
wat we wel gezien hebben is dat skischool aktive qua originaliteit en aankleding wat creatiever is. ze lieten kids bijvoorbeeld met vlaggen skieen e.d.
maar hoe de lessen inhoudelijk zijn weet ik dus niet…

Hoe zijn de skilessen voor de kleintjes komend seizoen of ervaringen van afgelopen jaar. Wij gaan in januari onze zoon is dan 4 1/2 jaar.

Ik ben ook zeer benieuwd. Wij gaan in februari met onze dochter van 4, 5jaar. Heb nog geen keuze in skischool gemaakt. Laat je het weten als je geweest bent wendy1979?

Ski school wildschonau! Bij activ heb ik meegemaakt dat ze de lestijden halverwege de week veranderde en zij hebben/hadden geen kinderland zoals wildschonau.
Voor volwassenen zou ik wel weer voor Activ gaan. Overwegend jongere leraren en iets uitdagendere lessen.

Ik ben ook zeer benieuwd. Wij gaan in februari met onze dochter van 4, 5jaar. Heb nog geen keuze in skischool gemaakt. Laat je het weten als je geweest bent wendy1979?

Ivo4 op 30 nov 2015 23:20

Hoi Ivo4

Ik zou nog even laten weten hoe de skilessen waren. Wij zijn gisteren terug gekomen. Ik had onze zoon 4,5 jaar opgegeven bij skischool wildschonau.

Hij vond het allemaal erg spannend om te skiën. Hij moet ook altijd wat zelfvertrouwen krijgen met veel dingen. Op de oefenweide waren ze met 1 skileraar minder dan normaal. Omdat hij het wat spannend vond en er wat minder aandacht voor was wilde hij niet meer. Gevolg hij werd na 45 min al op een bankje gezet. Al snel zat hij daar met vier kindjes. Met als gevolg dat hij niet meer naar de skilessen wilde. Vond het erg raar dat ze dan de groepsgrootte niet aanpassen of een extra leraar inschakelen.

Uiteindelijk twee dagen zelf met hem gaan skien en hij kreeg weer wat lol erin. Daarna 2 ochtenden privé les laten nemen bij skischool Aktiv. Skileraar Robin heeft hem weer zelfvertrouwen gegeven waardoor hij aan het eind van de ochtenden zelf naar beneden kon achter de leraar aan.

Ik zeg skischool Aktiv. Veel plezier op de wintersport!

@wendy1979 bedankt voor je reactie. Wij gaan van het weekend weg. Hebben ze bij Activ ook Nederlandse skileraren? En hebben ze er inmiddels een kinderland?

Ja ze hebben er ook een kinderland. Ook was er een Nederlandse juf. Haar vriend is geen Nederlander maar spreekt best goed Nederlands. Robin was zijn naam. Onze zoon van 4 1/2 kon hem goed verstaan.

Veel plezier.

Met de Pasen willen wij nog even een paar dagen genieten van de sneeuw. Ons gezin bestaat uit een jongen van 17 (gevorderd) die van uitdaging houdt, een meisje van 7 (3 weken geskied) en een meisje van net 4 geen ervaring. Niederau spreekt aan, alleen wat ik zo zie is dat het gebied wat klein lijkt, voor onze meiden prima, maar onze zoon wellicht wat saai. Nu zijn er wat afwegingen, maar wij vinden toch het belangrijkst dat onze jongste dochter een fijne ervaring op doet tijdens haar eerste ski meters. Onze accommodatie willen wij daarop ook aanpassen om alles zo dichtbij mogelijk bij elkaar te houden. Hotel austria spreekt ons aan, maar willen wel zeker weten of daar de skiles voor de kleintjes wordt gegeven, weet een van jullie dit? Kan het kloppen dat daar skischool wildschonau zit? Waar skiën de allerkleinsten met skischool activ? Dan kunnen wij ook kijken welke accommodatie daarbij in de buurt is.

Hoor graag van jullie, alvast bedankt!

Beiden skischool bevinden zich onderaan de oefenweides. Onze dochter van 4 heeft er in februari les gehad bij wildschonau en is prima bevallen. Het voordeel van niederau is dat de oefenweides waar ze les krijgen in het dorp zijn met een restaurant met terras, zodat je goed kan kijken als je Kids aan het lessen zijn.

Misschien wat off topic, maar met Pasen naar de Wildschönau? Da’s ook een ferm risicootje pakken: dat ligt wel heel laag en als je dus wat pech hebt kan je nauwelijks nog deftig skiën. Er is ook geen makkelijke mogelijkheid om naar hogere gebieden uit te wijken

Wij gaan buiten de schoolvakantie naar niederau (week van 4/5 maart 2017). Onze dochter van 4,5 gaat voor het eerst skiën en zoeken wij een leuke skischool.
De reacties in dit topic wijzen op aktiv en wildschonau, beiden lijken mij prima scholen. Je moet het altijd een beetje treffen met de leraar en de klas denk ik.
Wat ik mij af vroeg is of ik van tevoren moet reserveren of dat ik dat beter ter plekke kan doen. Het liefste ga ik eerst even kijken voor ik een school kies.

Van te voren hadden wij niet gereserveerd, kon prima ter plekke.
Hele goede ervaring gehad met skischool wildschonau, lieve meiden die de tijd nemen.
Onze jongste is nu helemaal gek met het skien.
Veel plezier!

Dag iedereen, wij vertrekken nu donderdag skien met onze kids (tweeling van 8 en 1 tje van 12j) Onze oudste kan al vrij goed skien, maar de jongste tweeling gaat voor de 2 de keer. We hebben contact opgenomen met Skischule Wildschoenau. Gezien we van donderdag tot maandag gaan is er enkel optie voor prive-lessen. Wat ik toch prijzig vind. De kosten voor een prive ochtend zijn 120€, smiddags kost dit 100€. Hele dagen is ook mogelijk, vrijdag en zaterdag kost dit 180€ en op zondag en maandag 200€. Kan er ons iemand een iets goedkoper alternatief aanraden? Bedankt voor de feedback

Persoonlijk zal ik ter plaatse skiles regelen, wie weet zijn er nog meer kindjes en wordt er gewoon een groepsles opgestart.
Succes en veel plezier!

Gaan jullie ook die periode Stephanie? Ga dit ook ter plaatse proberen te regelen. Zal handiger zijn. Groetjes

Nee zijn vorig jaar geweest, paasweekend. Was heel rustig en zagen verder ook geen les. Bij aanmelden bleek dat wel gewoon les werd gegeven, was geen priveles.
Succes en veel plezier!

Wij hebben ter plaatse geregeld en zijn bij wildschonau uitgekomen.
Alles erg goe geregeld en leuke nederlandse leraren.

Plaats een reactie