Sneeuw opspuiten??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pertisau

Met het vooruitzicht om op 27 december heel vroeg richting Pertisau te vertrekken, houden we uiteraard de sneeuwhoogte een beetje in de gaten.

Nou vroeg ik me af of er in Pertisau ook sneeuw wordt opgespoten indien de temperaturen het toelaten. Zeker nu het er twee dagen regent en de temperatuur boven 0 is.

Iemand die al eerder in Pertisau is geweest en die kan vertellen of ze daar ook sneeuwkanonnen hebben staan?

Bestaan er nog skigebieden waar ze géén sneeuwkanonnen hebben? Zal er meer om gaan of ze te gebruiken zijn gezien de weersvoorspellingen.

Ik zie ze hier staan volgens mij:

null

@jvdheuvel

Op de oefenweide staan wel een paar sneeuwkanonnen maar op de berg niet. Ze hebben namelijk geen- of onvoldoende capaciteit van een waterbekken. Wel is het zo dat de zon nog weinig invloed heeft in de periode dat je gaat. Behoudens regen zal gevallen sneeuw dan lang blijven liggen. Het gebiedje van Christlum (10 min rijden) is wel volledig voorzien van kanonnen.
Op de kaart via onderstaande link zijn de geel gearceerde pistes voorzien van kunstmatige sneeuw. https://www.wintersport.nl/dorpen/pertisau

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Userd

Zoals hierboven ook al aangegeven is de aanwezigheid van sneeuwkanonnen afhankelijk van waterbekkens. Ook milieuvergunningen spelen dan een rol.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Plaats een reactie