Sneeuwkettingen nodig?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pertisau

Martijn, helemaal met je eens. Wij waren een van die 15000 mensen die gisteren zijn gestrand, we hebben de nacht doorgebracht in een opvangcentrum in Aix les Bains. Vanochtend om 5.15 uur weer vertrokken voor de laatste 140 km, daar hebben we nog 6 uur over gedaan. Wat me vanochtend verbaasde en heel boos maakte dat er na gisteren dan toch nog mensen zijn die zonder sneeuwkettingen de berg op gaan. Overal werd er vandaag gewaarschuwd, er stonden overal borden met de tekst na Moutier sneeuwkettingen verplicht, maar blijkbaar maakt sommige mensen dat niet uit. Twee auto’s veroorzaakten dan ook een gevaarlijke situatie toen wij de berg opgingen naar Vallandry.
Dus zorg gewoon dat je sneeuwkettingen bij je hebt en gebruikt.

Wie zichzelf en natuurlijk ook alle andere wintersporters NIET in gevaar wil brengen, neemt ALTIJD sneeuwkettingen mee.

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/wintersport/23496857/__Dui…

Volgens Vidalies verergeren auto’s zonder sneeuwketting de verkeersopstoppingen. Hij heeft eigenaren van auto’s zonder ketting opgeroepen voorlopig in de opvangcentra te blijven.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik heb ook altijd netjes kettingen bij me hoor, maar @Constant wettelijk gezien klopt er geen snars van je verhaal.
Gebruik betekend geen bezit, klaar af uit, is gewoon gelul, en houd er eens mee op.

Powermage op 28 dec 2014 13:16

100% mee eens.

Dus NOOIT meer naar de bekende weg vragen!!! Als je 2 a 3.000 euri uitgeeft is het toch geen overweging of je ze of nieuw of 2’e hands gaat aanschaffen? Of blijven we dat eeuwige “Hollanders” stempel meedragen?

Plaats een reactie