Zillertaler Superskipas Incl. Gletcher

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ramsau im Zillertal

Volgende week ga ik een skivakantie boeken. We gaan in januari 4 vrienden naar Ramsau im Zillertal, met de bus. Ik ben de skigebieden aan het bekijken maar ik snap er helemaal niks van. Bij de reis inbegrepen zit de volgende skipas: “Zillertaler Superskipas incl. gletsjer”.

Mijn vraag is nu: Welke gebieden zitten hierbij inbegrepen, want op de boekingssite (sunweb) wordt het er niet bepaald duidelijker van.

- Tim

Alles in het hele Zillertal, waarschijnlijk meer dan je kunt skiën in een week.

Dus niet alleen Ramsau, Wald, Krimml, Gerlos, Zell am Ziller, Königsleiten, maar ook Mayrhofen, Kaltenbach, Fügen, Hochfügen en Hintertux (incl. de Gletscher) en alles wat ik nog vergeet ;)

Edit: Oh en je mag gebruik maken van alle bus en treinverbindingen in het gebied.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Bij de Zillertaler Superskipas incl. Gletsjer zitten alle gebieden van het Zillertal in de skipas:

  • Spieljoch
  • Hochfügen-Hochzillertal
  • Zillertal Arena
  • Zillertal 3000 (+ Hintertuxer Gletscher)

*** skipas: “Zillertaler Superskipas incl. gletsjer”.

Mijn vraag is nu: Welke gebieden zitten hierbij inbegrepen, want op de boekingssite (sunweb) wordt het er niet bepaald duidelijker van.

InsaneTim op 27 okt 2014 15:18

Nou ja, quote van de sunwebsite (http://wintersport.sunweb.nl/oostenrijk/zillertal):

(er wordt uitgebreid besproken: Ski Zillertal 3000, Zillertal Arena, Fügen/HochFügen-Hochzillertal)

“Met de Zillertaler Superskipas kun je niet alleen gebruikmaken van alle drie deze skigebieden. Ook de skigebieden van Ski Zillertal 3000 inclusief de Hintertuxer-gletsjer en de Zillertal Arena zijn er om door je ontdekt te worden met deze skipas.”

Valt wel mee met de onduidelijkheid toch?

Bedankt allemaal! Mooi om te horen dat we zo veel opties hebben. We hebben allemaal vele jaren ervaring en zijn dus behoorlijk gevorderd. We zijn op zoek naar uitdagende pistes en ook mooie offpiste runs. Hebben jullie nog advies welke skigebieden voor ons goede opties zijn? Ik zag namelijk op youtube dat er soms best verschil zit in de gebieden!

- Tim

Gewoon allemaal, als jullie een beetje kunnen doorskiën is het in een week goed mogelijk om de meeste pistes te doen. Treintje gebruiken en voor de gletsjer even een stukje per bus.

In januari als het niet druk is moet je inderdaad een eind kunnen komen. Ramsau ligt ook nog prima centraal. Als je moet kiezen zou ik Hintertux en Fügen laten liggen. Maar Mayrhofen, Kaltenbach/Hochfügen en Zillertal Arena sowieso allemaal bekijken.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Inderdaad, gewoon alles in het Zillertal ligt dan open, je kan overal heen, en gratis bus.

En gratis trein!

❄️

Plaats een reactie