Skiles voorjaarsvakantie 2017

Dit onderwerp gaat over de bestemming Reith im Alpbachtal

In de voorjaarsvakantie (24-2 t/m 53) gaan wij voor het eerst naar Reith im Alpbachtal. Onze zoon van 7 heeft al een paar jaar skiles gehad, maar niet in Oostenrijk. Hij is de halve dagen skiles in Frankrijk gewend. De skischool in Reith ligt zo ongeveer tegenover ons appartement, dus het ligt het meest voor de hand dat hij daar op les gaat. Deze biedt echter alleen hele lesdagen aan, al dan niet inclusief lunch. Nederlandse skileraren zijn voor ons overigens geen must. In Frankrijk ook nooit gehad, hoewel de reisaanbieder daar toen wel misleidend mee adverteerde (en nog steeds doet). Maar die hele dagen les is wel even wennen denk ik, en skischolen in bijv. Alpbach bieden wel halve dagen les aan. Aangezien het op voorhand niet te zeggen is of hij het er naar zijn zin gaat hebben, ben ik benieuwd naar ervaringen van andere ouders met kids die hier les hebben gehad. Zijn er nog meer medelanders die die week ook in Reith verblijven en hun kids daar op les doen?
Alvast bedankt.

*bericht bewerkt door Daan3aan op 27 jan 2017 09:54

Snow 4 all and all 4 snow

Een hele dag les is echt geen probleem! Tot 15.30 uur. Lunch zou ik zeker doen.Alleen maar goed dat ze bij elkaar blijven.
Je kan er ook voor kiezen vanaf dinsdag/woensdag met de lessen te beginnen ivm de drukte op zondag en maandag met het voorskiën.( kost je een paar uur tijd)
De groepen zijn vanaf woensdag minder druk.
Probeer een Nederlandse leraar te vinden zal zeker een keer leuk voor hem zijn.
Ik denk dat Oostenrijk je enorm zal bevallen!

We zijn bekend met Oostenrijk hoor, heb er zelf altijd met veel plezier skiles gehad. Maar die kleine man dus niet en die is zodoende niet gewend aan ons de hele skidag niet zien. Vandaar mijn vraag. Ben vooral benieuwd naar ervaringen van degenen wiens kids ook eerst halve en toen hele dagen zijn gaan lessen, en van degenen die bij specifiek deze skischool gelest hebben ook.
Een Nederlandse leraar voegt voor ons niet persé iets toe. Het ging in het Frans ook probleemloos. Zou wel leuk zijn als er meer NL-talige kids in het groepje zitten - maar dat weet je nooit.

*bericht bewerkt door Daan3aan op 27 jan 2017 15:12

Snow 4 all and all 4 snow

Ik vraag me af of de ski school alleen in Reith blijft? Zo groot is dit gebied niet, hoeft ook niet met een kind van 7, maar volgens mij kun je niet skiënd naar Alpbach en Inneralpbach waar meer piste ligt. Om dan geheel de week in Reith te blijven lijkt me ook zo wat, ook voor jullie zelf of gaan er nog meer jongere kinderen mee?
Ik zou in dit geval ook alleen 's ochtends les nemen en 's middags leuk samen met je kind genieten van de ski vakantie. Maar helaas kan dit dus niet in Reith…
Wij hebben 1 jaar in Alpbach gezeten en 1 jaar in auffach met jonge kinderen.

Een halve dag skiën met een kind van 7 jaar?
Dan kom je niet verder dan de blauwe piste mag ik hopen.
Als je rood gaat doen neem je een risico dat het te snel gaat.

Er zijn veel kinderen die halve dagen les gehad hebben maar het veel leuker vinden om samen een hele dag les te hebben en tussen de middag samen te eten met de groep.
Kan je zelf ook rustig je dag indelen zoals je dat wilt.Als je weet dat je zoontje het naar zijn zin heeft.Het is tenslotte al duur genoeg zo een wintersport .

Wij hebben 'm steeds als voorbereiding op de vakantie al diverse skicursussen in NL laten doen, waardoor zijn niveau met sprongen vooruit ging. Rode pistes waren geen probleem. En vanuit Reith gaan ze de de 2e dag of 3e dag ook naar Alpbach.
Er gaan geen andere kinderen met ons mee, dus hij komt in zijn uppie tussen anderen. Hij gaf al aan daar weinig zin in te hebben (gaat door een behoorlijk eenkennige fase momenteel). Wellicht anders een paar dagen prive les. Ook nog een optie. Ik ski zelf niet lekker als ik weet dat hij zich niet oke voelt ergens.

Snow 4 all and all 4 snow

Het blijft vakantie, voor iedereen :)

Wij hebben altijd gekozen voor halve dagen les in de middag. Frankrijk dus voor onze dochter niet te verstaan. In de ochtend lekker rustig met z’n allen op pad, gezamenlijke lunch en in de middag verdeeld over klusjes en diverse groepjes skiërs, zoals het die dag uit kwam.

Hiermee kwam iedereen volledig aan zijn trekken.

Edwin van Riel

Ieder kind is anders en iedereen maakt zijn eigen keuze met ski lessen. Het ene kind gaat (vind het leuk) de hele week op les incl. lunch en de ander alleen in de ochtend en daarna vakantie vieren (eten en skiën) met de ouders.
Paar dagen privé les zou ook nog kunnen, 's ochtends skiën in Reith en dan daarna naar Alpbach en daar verder. Leren skiën is ook kilometers maken. Of op de dagen als er geen les meer is, direct naar Alpbach/Inneralbach en eventueel naar Aufach. Daar liggen ook mooie pistes. Keuzes genoeg. Succes en veel plezier!

Plaats een reactie