Accommodatie annuleren

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ried im Zillertal

Wij hebben een appartement geboekt in Reid im zillertal van 20/12 tot 24/12. Wij hebben geen voorschot betaald, maar alles is al bevestigd. Nu heb ik net een 14 daagse weerbericht gezien en tot de 17e heel weinig sneeuw op komst is en zijn de temperaturen nog altijd niet geweldig zijn.
Gezien wij zeker willen skien en snowboarden zijn wij aan het denken om te annuleren en ergens anders te gaan waar er wel sneeuw is

wat denken jullie over het annuleren? not done of juist doen?

thanks

*bericht bewerkt door moderator op 04 dec 2014 13:12: Verhuisd naar juiste subforum + titel verbeterd

Ben je niet gehouden aan een vergoeding, zo niet het gehele bedrag, als je nu nog annuleert? Als daar geen afspraken over gemaakt zijn, dan is het hooguit not-done maar dat is dan hun probleem. Overigens zou ik me niet al te druk maken nog, denk dat je straks prima kunt skiën daar.

Heb in het Zillertal nog nooit zonder sneeuw gezeten met kerst en kom er al 30 jaar. Zou me dus niet al te druk maken. Daarnaast kun je altijd naar Hintertux Gletscher.

En ja, wat mij betreft is het not-done om te annuleren om zo’n reden…

dit is wat staat in een extra document die ik via mail hebt mogen ontvangen

Should be short-term bookings and are available under 3 months of arrival, we give a Kullanzzeit 10 days Buchungslegung for a free cancellation. Then comes Phase 2 and Phase 3 and Phase 4-5 in force.

wij hebben op 2 december de bevestiging ontvangen, op 29dec hebben wij een bevestiging verstuurd van boeken…

Ik heb ook nog nooit zonder sneeuw gezeten maar echt belovend ziet het er niet uit ;)

en naar hintertux te gaan met de kleine van 4 zie ik net zitten

alvast bedankt voor jullie reacties Sheila en userd!

Ik zou me echt geen zorgen maken over de sneeuw, dat komt echt wel goed.
Het is eigenlijk meer normaal dat er nu nog niet veel sneeuw ligt. Heb dit de laatste 15 jaar zeker wel 5 keer meegemaakt.
Wel moet je er een beetje rekening mee houden dat de eigenaren dit erg asociaal vinden.

Het ‘14 daagse weerbericht’ ROFL, maar goed nu weer on topic: Persoonlijk zou ik het niet zo netjes vinden om op zo’n korte termijn te annuleren. Sowieso kan geen hond je vertellen hoe het er over 2 weken uit zal zien.

When life gets too complicated.... SKI

ik zou mezelf ook niet echt te druk maken, sowieso zijn die 14 daagse voorspellingen niet echt accuraat natuurlijk.

ik kijk er ook wel eens op hoor gewoon uit nieuwschierigheid en mijn mening is dat de voorspelling van Zoover er altijd toch wel redelijk dichtbij zit tot nu toe (met zomer en winter vakanties), als ik dus zo bij de voorspelling van Zoover kijk heb je echt niks te vrezen voor zover je 14 daags ekan geloven natuurlijk, zie link:

http://www.zoover.nl/oostenrijk/tirol/ried-im-zillertal/weer…

lekker gaan joh, komt goed.

don't count the days, make the days count !

Als eerste, weersvoorspellingen voor over pak hem beet 10 dagen zijn al met een hele grote korrel zout te nemen, laat staan die voor over 16 dagen… als alles goed begint te draaien en te lopen kan je zelfs teveel sneeuw hebben over zo veel dagen, werkelijk alles is mogelijk zoveel dagen vooruit.

Of je mag annuleren (en tegen welke kosten of niet) ligt aan de voorwaarden, als de locatie het onder hun voorwaarden toe staat, of onder voorwaarden met een fee dan is er niets mis mee. Annuleren en niets betalen (terwijl dit wel moet) is gewoonweg de wet overtreden en absoluut not-done.

uit je extra post hierover word ik niet wijs :P

ok bedankt allemaal.

ik weet dat het weerbericht van 14 dagen niet echt accuraat is, maar ze zitten wel allemaal ongeveer op hetzelfde lijn in het algemeen.

Ik heb de mensen een mail gestuurd en zal zien wat ze zeggen.

@droopy-d, dat Zooverweerbericht is van weeronline en als er een weerdienst is welke in staat is om de ene moment 30grd te voorspellen en een uur later -10 en sneeuw, zijn zij het wel.
@Skippy79, punt is dan wel een beetje, waar ga je wel heen? Als Tux geen mogelijkheid is, vallen andere gletsjers ook af, neem ik aan? Dan houdt het op dit moment een beetje op, volgens mij.

@userd, dat zou zo maar eens kennen.

echter is mijn ervaring met deze voorspellingen positief en zitten ze er nooit heul ver af, zowel bij zomer als winter vakantie’s, dan zal het wel altijd toevallig zijn dat het net die ene week is wanneer ik vertrek men er niet ver vanaf zit.

echter blijft het bij zo een voorspelling altijd koffiedik kijken dus vertrouwen doe ik er niet op, me erdoor lekker laten maken dat wel.

don't count the days, make the days count !

@Userd - Wij zullen dan niks vast leggen en zien hoe wat en waar een dag van te voren. Ik ken iemand die de 13e naar Sölden gaat, dus live updates kan ik zonder probleem krijgen… Ik vind het stom om het geld nu uit te geven en personeel te betalen terwijl ik beter zelf kan gaan werken en later op het jaar, of tijdens het voorjaarsvakantie voor een hele week kan gaan…

Ik zal afwachten om te zien wat de mensen van het appartement zeggen. en als wij toch heen moeten gaan zal de mountainbike mee gaan en zullen wij het beste van maken

Dat kan natuurlijk maar nogmaals, het zou me erg verbazen als er boven niet te skiën zou zijn. Een groen dal zou zomaar eens kunnen.

Als je op 29 november hebt geboekt, dan val je mi nog binnen de 10 dagen coulance voor een free cancellation.

Ik heb net een mail ontvangen van de verhuurders.

There are no charges if there is no snow December 20, 2014.
We wait until December 18, 2014, and than you can decide.

Is this O.K.for you?

hoe geweldig is dit? ik had gewoon de vraag gesteld en die mensen denken mee en zijn begrijpelijk.
Ik vind dit een perfecte oplossing. Nu hoop ik echt dat er een grote dump komt en dat wij bij hun kunnen verblijven… Dat zulke mensen überhaupt bestaan is al toppie… Als wij nu niet naartoe gaan zal ik zeker in de toekomst daar boeken…

Nu het weerbericht in de gaten houden de komende 2 weken

zo dat hoor je ook niet vaak! erg netjes van die lui!

dat vond ik ook.

Die weten gewoon zeker dat er straks wel sneeuw ligt.
Ps geeft ze een flinke fooi als er gewoon sneeuw ligt en je gaat.

ik zou ze wel een tip geven, eet nooit gele sneeuw :D :D

nee nee dat komt allemaal goed, nu maar hopen op sneeuw ;)

Natuurlijk ligt er wel sneeuw… Of het genoeg is om op te skieen is weer wat anders, maar ik heb hetzelfde verhaal al een keer meegemaakt met een sneeuwgarantie… Tja er lag sneeuw, bovenop de berg een stuk van ± 200 meter maar annuleren omdat er geen sneeuw lag was niet wenselijk…

Lol, inderdaad zal er sneeuw zijn al is het maar een klein beetje. Maar de weerberichten beginnen nu wel de hele goede kant uit te gaan. Geen zorgen dus, ik vertrek 19 december voor 10 dagen naar de Kitzbuheler alpen en maak me de minste zorgen!

het enige probleem die ik heb is dat maar 4 dagen gaan skien, dus heen te rijden voor misschien 1 dag te skien is niet te doen, maar als je 10 dagen gaat en er pas na 3 of 4 dagen een grote dump komt kan je nog makkelijk 5/6 skien, nog te doen…

Ik mocht altijd zelf beslissen op de 18e, dus al er in mijn ogen niet genoeg sneeuw is of genoeg open dan zullen wij ergens anders gaan denk ik

Bekijk de temp voor jullie regio via deze link.
https://www.wintersporters.be/skigebieden/zillertalarena/wee…
Als je de temperaturen ziet, kunnen de sneeuwkanonnen volle bak draaien.

Bekijk hier maar eens wat ze kunnen op 2 dagen, schitterend.
Voor ze begonnen spuiten lag hier echt niets sneeuw.
https://www.wintersporters.be/dorpen/winterberg/webcams…

Ben vorig jaar in het zillertal geweest en het is echt een leuk gebied.
Hintertux Gletscher was echt fenomenaal.

Plaats een reactie