Waar kun je lekker eten langs de piste?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Goedenavond Hinterglemm kenners,

Na een aantal jaar Gerlos gaan we nu naar Hinterglemm. In Gerlos weten we alle leuke tentjes zoals de Kippenbar en de Schnitzelhut waar de schnitzels groter dan je bord serveren!
Wie kan er goede, speciale restaurantjes tippen langs de piste in Saalbach Hinterglemm?

Groeten Roel

Pfefferalm, linksaf na de Reiterkogelbahn

Niet zo heel druk vorig jaar jaar, maar wel gezellig en goed (koop) eten

In Saalbach Hinterglemm struikel je over de leuke hutjes en pisterestaurantjes, dus dat mag geen problemen opleveren!

haha! Pfefferalm om te eten?? Is een zuiphutje met groot haardvuur. Heel gezellig maar niet een typische eettent.
Saalbach alle hutten met bediening, Hinterglemm veel zelfbediening.
PanoramaAlm, ThunerAlm, MaisAlm zijn prima om te eten. Maar
inderdaad hutten genoeg en te over!

O.a. Xandlstadl (onderaan Zwölferkogel),
Rosswaldhütte (tussen Hochalm/Reiterkogel)
Bäckstätt Stall (onderaan Bernkogel), ook wel het spareribsrestaurant genoemd :-)

Ach overal op de pistes zitten wel leuke tentjes om
een hapje te eten.
En zoals SkiSaalbach al noemt Pfefferalm is idd mee zuiphut

Oké, zo te horen is het overal gewoon goed. Vooral de spare-ribs hut klinkt goed ;-)
Waarnaar ik op zoek ben zijn de speciale tentjes die je als kenner even moet weten. Bedankt voor de tips!

Kohlmais Stubn. Heerlijke spare ribs. We gaan vaak de laatste avond daar even eten. Je moet voor spare ribs wel van te voren bestellen (minimaal een dag) Het ligt onder aan de afdaling 51 Kohlmais. Computer met gratis internet bij de ingang. Kun je ons gelijk laten weten hoe het was.
http://www.astrid.at/html/kohlmais_stub_n.html

Niet echt bekend maar toppie: Grabbehutte, Zweinshaxe bestellen ! (minimaal 4 uur van te voren) wij wonen in Hinterglemm en gaan hier veel eten en wat drinken.

Insiderstip van een saisonneer: Wallner pizzeria in de hoofdstraat in Saalbach voor superlekkere pizza’s en de beste cordon bleu en, zoals hiervoor al genoemd, de Kohlmaisstubn bij de 51 (pizza) in Saalbach. Lekkerder wordt het niet en een zeer schappelijke prijs. Goedkoper dan bijv. de Maisalm.

@derco, waar zit die Grabbehute? Wij zitten al een aantal jaartjes in Hinterglemm (app. landhaus Stefanie) maar heb hem nog nooit gezien. Ben benieuwd, zoals ik het lees een goede optie.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

De Wieser-Alm is een leuk tentje! relatief rustig en een leuke sfeer.

Verder is het eten in de Maisalm ook van goede kwaliteit.

Stijn, Met de auto na de tunnel en voor de spar naar rechts deze volg je helemaal naar boven (ca 2 ,5 km). Bij een scherpe kurve naar rechts zie je een klein bordje met de Grabenhütte. Op de ski neem je de afdaling vanaf de Zwölfer de 11a links daarvan vind je de Grabenhütte Eet smakelijk !

Een hele goeie tent zit er bovenaan de piste in Leogang.
Die alte schmiede!!! Goed eten, en lekker oostenrijks ingericht!! Echt gave tent!!!

http://www.alteschmiede-leogang.com/

Gr Lars

Je moet alleen wel lang wachten op je eten bij de Alte Smiede. Zelfs als je pas rond 14.00 uur wat besteld, is mijn ervaring.

Kom net terug uit Hinterglemm. Vond het overal wel gezellig, en ook goed, BEHALVE in de Alte Smiede. Wat een verschrikkelijke rottent. Heel lang wachten, duur eten en wij vonden het zo massaal daar dat het er ook niet bepaald gezellig van werd.

Kijk! dat zijn mooie berichten. Ik denk dat we cullinair niks tekort zullen schieten :-)
Bedankt allemaal

Net terug uit Hinterglemm en ik kan de Wieser Alm zeker aanraden, niet de snelste maar ontzettend lekker eten, zeer goed verzorgde maaltijden en qua interieur een perfecte mix tussen traditioneel oostenrijks en modern. De prijs is net iets boven gemiddeld maar zeker niet te duur.
In Saalbach zou ik de Berger Hochalm aanraden, als je niet kunt kiezen tussen een snitzel of een salade neem je de ‘Snitzelsalad - ein salat mit snitzelstreifen’ ofzoiets, in praktijk drie halve snitzels bovenop een uitstekende salade! Beide overigens erg drukke tenten.
Afraders in Hinterglemm zijn hotel Sonnberg en het restaurant links van Skischule Activ (de school is overigens wel een aanrader!)."
p.s. voor de allergrootste snitzels moet je in Wenen zijn, daar zijn zelfs dubbelgrote borden nog niet toereikend. Maar als vegetariër heb ik daar niets te zoeken (en dat blijkt uberhaupt telkens weer een probleem in oostenrijk)

Genoeg goede en gezellige restaurants daar inderdaad. Ik vind Xandlstadl (al eerder genoemd) ook heel leuk.

@Kees, waarom vind je hotel Sonnberg een afrader? Heb je daar gelogeerd?

Sorry, ik bedoel Frank i.p.v. Kees. Hoe ik daar nou bij kom?? Haha.

die alte smiede vonden wij juist helemaal fantastisch. Leuke entourage en vooral heerlijke apfulstrude en kaizersmarn. Dit was vanuit hinterglemm vaak een mooi punt om te gaan lunchen.

Sonnenhof en dan de Sonnenhofteller met chickenwings

Breisfusalm halverwege de Zwolferkogel.
Uitstekende Gulasch met Knodel voor 8,50 euro

Oké, zo te horen is het overal gewoon goed. Vooral de spare-ribs hut klinkt goed ;-)
Waarnaar ik op zoek ben zijn de speciale tentjes die je als kenner even moet weten. Bedankt voor de tips!

Roel op 10 jan. 2011 14:54

Limbergalm
recher hutte ook super en onder dalstation in leogang verder kleine hutjes nietb op kaart aan wezig

Zoals je al ziet struikel je over de leuke tentjes !
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen zijn de Rosswaldhutte (28) Gerstreitalm (6a) en de Westernstadl (46).
Waar je absoluut NIET moet gaan eten: de Wallegalm, wij noemen dat altijd de Walmalm gezien de vieze vette frituurhappen, volgens mij verkopen ze zelfs frikandellen !

De ‘lopende band’ van de Wallegalm is inderdaad smerig. Wel een aanrader is het hoekje in de Wallegalm waar een kok de specialiteiten staat klaar te maken… de (bauer?)Pfandl, heerlijk boord vol met (gekruide) aardappelpartjes en bovenop heerlijke stukken vlees (ham/spek/kip/worst) en een gebakken eitje!
Alleen voor de pfandl van de wallegalm zou ik al terug willen ;)

Plaats een reactie