Gebied voor gevorderde skier 'tussen de bomen?'

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Goed ik ben zoals de titel al zegt naar een gebied voor de gevorderde skier, met lange afdalingen.

Daarnaast heb ik als extra eis dat je ook lekker ‘tussen de bomen’ kunt skien, dus helaas valt Frankrijk dan al bijna af. (veel witte vlaktes)

Ik ben tot nu toe in de volgende gebieden geweest:

-Hinterglemm
-Serfaus
-Selva di Val Gardena.

Iemand tips?

Zat gebieden in Frankrijk om tussen de bomen te skiën.

Les arcs
Port du soleil
Flaine

Hoe zuidelijker je komt in de Franse alpen, des te hoger de boomgrens (info van ‘local’ @Rogier). Misschien is Serre Chevalier iets voor je?

Wat zijn je overige eisen?

Je kunt bijna overal tussen de bomen skiën, en lange afdalingen(relatief begrip) heb je meestal ook overal.

##GAst702 in Frankrijk stikt het van de gebieden waar je ook lekker tussen de bomen kunt skiën. Slechts de beroemde Tarantaise vallei komt er wat bekaaid vanaf, maar zelfs daar zijn wel mogelijkheden.

Serre Chevalier is inderdaad een hele goede, maar ook Via Latea, Portes du Soleil etc etc…

Click. Click. Peace

Hmm Serre Chevalier heeft inderdaad meer bomen dan ik dacht!

Nadeel vind ik altijd het ontbreken van de gezelligheid. Dat wil ik dan graag nog als voorwaarde invoeren, er moet nog wel een beetje gezelligheid en sfeer zijn. :) Geen grote betondorpen, maar al te uitbundige apres-ski hoeft ook niet. Ga toch vooral voor het kilometersmaken.

Serre Chevalier zijn juist geen betondorpen, beetje gezelligheid en sfeer is er ook wel, maar het is en blijft Frankrijk.

Plaats een reactie