Apres ski en Stappen tot late uurtjes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Wij gaan met 4 jongens (25 jaar) volgende week richting Saalbach! Nu zijn we een beetje aan het orienteren waar we moeten zijn om te feesten.

  1. Waar is het leuk après skieen? GoaBstall wordt veel genoemd (ligt in Hinterglemm, is dit goed te doen of lastig als we in Saalbach zitten)

  2. Waar kan je leuk stappen ( dus na het après skieen)

GoaBstall is zeker een aanrader (wel prijzig) en als je daar naar beneden gaat (GoaBstall ligt een kleine 200 m de piste op) kom je de Tanzhimmel nog tegen. Daar gaat het Feest ok nog door tot laat en het staat vol met Nederlanders (leuk als je dat zoekt) , daarnaast zit ook nog een soort lounge/nachtclub. Je kan ook in de straat van de Tanzhimmel een stukje verderop lopen daar is een buitenbar tot een uur of 1930 en daar zijn een stuk minder Nederlanders te vinden en is het meer Oostenrijkse aprés ski TIP: ga daarbinnen eens eten als je er toch bent, lekkere halve haantjes en spare ribs!!. (weet de naam ff niet meer maar die tent kan je niet missen op de hoek met buitenbar)
Je kan daarna altijd een taxi pakken van Hinterglemm naar Saalbach, dat is met 4 personen ook geen megabedrag en een kort ritje. Ik ben zelf 5 x in Hinterglemm geweest maar nooit in Saalbach zelf wezen stappen (dit doe ik eigenlijik bijna nooit op wintersport) maar in het dorp zitten genoeg tenten waar je kan feesten. Wat wel een gezellige tent/terras is, is Bauers skialm beneden bij de pistes in Saalbach, volgens mij hebben ze daar ook wel af en toe feestjes.

Aprés ski komt sowieso goed daar!

🏂

GoaBstall ben ik niet kapot van…wij gingen altijd naar de Tanzhimmel. Ook het Aprés-skipaleis is wel lachen. Daar gingen we later op de avond, na het eten, vaak naar toe. Wat ik me kan herinneren is dat de DJ rond 19.30/20.00 uur stopt bij de Tanzhimmel…

Bij twijfel....Doen!!

De tanzhimmel gaat ook tot laat door maar misschien niet altijd, dat weet ik niet.? Maar feesten en dronken worden kan je er zeker…

🏂

Ja gaat wel door maar ik dacht dat je dan naar de kelder moet. Volgens mij hebben ze een "pauze" rond 20.00 uur???

Bij twijfel....Doen!!

Bedankt voor de reacties!
@Martin9
Oei half haantje klinkt goed! Gaan we zeker een keer proberen.
Als ik het goed begrijp is het dus niet meer mogelijk om vanuit de GoaBstall terug te boarden naar saalbach na het après skieen.
Natuurlijk niet zon probleem want taxi’s zijn er genoeg.
@Joris321
Het après skipaleis klinkt natuurlijk al goed ;) ook de Tanzhimmel zal een bezoekje van ons krijgen

Heeft er iemand nog suggesties voor Saalbach?

Nee, terugboarden na aprés ski is sowieso niet mogelijk omdat de liften dicht zijn en je in principe in het dal bent bij de GoaBstall.

Wat Joris zegt klopt wel, de kelder is die nachtclub onder hotel Knappenhof waar ik het over had. De tanzhimmel ligt ernaast zegmaar.

Als je halve kip wil moet je ook naar Leogang boarden! daar staat bovenaan de Asitzbahn een tentje die alléén halve kip en spare ribs heeft. Die staat elk jaar wel minimaal een keertje op mijn programma.

🏂

Heb maar even een account aangemaakt dus Gast419 = Nielsku

Ja we gaan sowieso nog een dag of 2 een flinke tocht maken dus langs Leogang komen we wel

Haha we hebben zeker wel interesse in kippetjes maar die kan je niet eten ;)

Ps. Beetje leuke Rodelbaan rondom saalbach/hinterglemm?

haha dan zijn het ook geen halve kippetjes hoop ik voor je! ;-) :-)

🏂

Rodelbaan ben ik ook wel benieuwd naar

In Saalbach hebben ze iid Bauers Alm. Op zich een gezellige tent met vnl Duitse apres ski en top 40 muziek, maar vorig jaar hing er weinig sfeer. Kan een incident zijn geweest. Ook in de Hinterhag Alm geweest. Veel over gehoord, maar ik vond het tegenvallen. Speelt vnl een band de bekende apres ski muziek. Verder zijn er nog wat kleine barretjes in Saalbach. 1x in In dem Turm geweest. Hele kleine kroeg, maar wel heel gezellig. Volgens mij is Saalbach vnl Duitse apres ski en Hinterglemm de Nederlandse. Het is dus waar je van houdt.

Saalbach is meer gezinnen georiënteerd terwijl Hinterglemm meet feest georiënteerd is.

@allie / @ michelr

Oke! uiteraard gaan we een kijkje nemen in Bauers Alm en de andere kroegen maar ik gok dat we iets vaker in Hinterglemm te vinden zijn als ik het zo hoor.

GoaBstall is zeker een aanrader (wel prijzig) en als je daar naar beneden gaat (GoaBstall ligt een kleine 200 m de piste op) kom je de Tanzhimmel nog tegen. Daar gaat het Feest ok nog door tot laat en het staat vol met Nederlanders (leuk als je dat zoekt) , daarnaast zit ook nog een soort lounge/nachtclub. Je kan ook in de straat van de Tanzhimmel een stukje verderop lopen daar is een buitenbar tot een uur of 1930 en daar zijn een stuk minder Nederlanders te vinden en is het meer Oostenrijkse aprés ski TIP: ga daarbinnen eens eten als je er toch bent, lekkere halve haantjes en spare ribs!!. (weet de naam ff niet meer maar die tent kan je niet missen op de hoek met buitenbar)
Je kan daarna altijd een taxi pakken van Hinterglemm naar Saalbach, dat is met 4 personen ook geen megabedrag en een kort ritje. Ik ben zelf 5 x in Hinterglemm geweest maar nooit in Saalbach zelf wezen stappen (dit doe ik eigenlijik bijna nooit op wintersport) maar in het dorp zitten genoeg tenten waar je kan feesten. Wat wel een gezellige tent/terras is, is Bauers skialm beneden bij de pistes in Saalbach, volgens mij hebben ze daar ook wel af en toe feestjes.

Aprés ski komt sowieso goed daar!

Martin9 op 9 jan. 2014 12:24

Persoonlijk vond ik de Goastall erg leuk, hier begonnen we altijd met apres skien om later naar de Tanzhimmel te gaan. De Goastall is voor mij de enige reden om nog een keer terug te gaan naar SH ;) al zal dat waarschijnlijk niet gebeuren!!!

Hoezo Goastall prijzig? ik verbaas me vaak over het feit dat mensen Apres Ski in Oostenrijk prijzig vinden € 4,50 voor een halve liter??? In Nederland is het meestal stukken duurder in uitgaansgelegenheden, nog niet te spreken over andere Europese grote steden of toeristische gebieden…

Ik vind de Goastall goedkoop in vergelijking met de gebieden waar wij meestal naar toe gaan.
in december € 3,80 voor 0,3 l in Fiss en in februari naar Ischgl € 5,- voor een 0,4 l ;)

Laatste afdaling naar Saalbach: Maisabfahrt 52. Panoramaalm, Maisalm, Hinterhagalm, Bauers…Als je die gehad hebt dan ben je al goed bezig. ; )
Rodelen zou ik in Hinterglemm doen. Is een mooiere en langere baan dan in Saalbach. Eigen ervaring.
Saalbach: Duitse Apres Ski (Bauers, Spitzbub)
Hinterglemm: Hollandse Apres Ski (Hexenhaus ook een aanrader)
Verder is er in beide plaatsen genoeg te doen na de apres ski.
1x Hinterglemm gezeten en nu al 20 jaar in Saalbach. Vervelen doet het niet daar.

One life. Live it.

Laatste afdaling naar Saalbach: Maisabfahrt 52. Panoramaalm, Maisalm, Hinterhagalm, Bauers…Als je die gehad hebt dan ben je al goed bezig. ; )
Rodelen zou ik in Hinterglemm doen. Is een mooiere en langere baan dan in Saalbach. Eigen ervaring.
Saalbach: Duitse Apres Ski (Bauers, Spitzbub)
Hinterglemm: Hollandse Apres Ski (Hexenhaus ook een aanrader)
Verder is er in beide plaatsen genoeg te doen na de apres ski.
1x Hinterglemm gezeten en nu al 20 jaar in Saalbach. Vervelen doet het niet daar.

Gazza op 9 jan. 2014 15:48

Thanx Gazza! Weer een beetje wijzer.

Rodelen Hinterglemm it is!

GoaBstall is zeker een aanrader (wel prijzig) en als je daar naar beneden gaat (GoaBstall ligt een kleine 200 m de piste op) kom je de Tanzhimmel nog tegen. Daar gaat het Feest ok nog door tot laat en het staat vol met Nederlanders (leuk als je dat zoekt) , daarnaast zit ook nog een soort lounge/nachtclub. Je kan ook in de straat van de Tanzhimmel een stukje verderop lopen daar is een buitenbar tot een uur of 1930 en daar zijn een stuk minder Nederlanders te vinden en is het meer Oostenrijkse aprés ski TIP: ga daarbinnen eens eten als je er toch bent, lekkere halve haantjes en spare ribs!!. (weet de naam ff niet meer maar die tent kan je niet missen op de hoek met buitenbar)
Je kan daarna altijd een taxi pakken van Hinterglemm naar Saalbach, dat is met 4 personen ook geen megabedrag en een kort ritje. Ik ben zelf 5 x in Hinterglemm geweest maar nooit in Saalbach zelf wezen stappen (dit doe ik eigenlijik bijna nooit op wintersport) maar in het dorp zitten genoeg tenten waar je kan feesten. Wat wel een gezellige tent/terras is, is Bauers skialm beneden bij de pistes in Saalbach, volgens mij hebben ze daar ook wel af en toe feestjes.

Aprés ski komt sowieso goed daar!

Martin9 op 9 jan. 2014 12:24

Hotel/restaurant dorfschmiede bedoel je. Apres ski gezellig en binnen inderdaad erg goed eten. Hotel is trouwens ook goed. Met taxi 5 min. Terug naar saalbach voor tanzhimmel staan vaak taxi busjes 2,- pp
Wallegalm ALM zijn vaak optredens rond middaguur op de piste. Kijk maar eens op megaalm.com
Veel plezier

Ja dorfschmiede inderdaad, kon zo snel die naam ff niet naar boven halen ;)) gezellige tent en goed eten altijd!
@martje vergeleken met andere tenten is de goass stall wel wat hoger aan de prijs maar dat maakt mij verder niet zo veel uit, als ik vakantie heb ga ik niet continu kijken of het te duur is. Daar naast ga ik niet de hele week volgas après skiën maar zoals deze gasten après ski belangrijk vinden neem ik aan dat ze dat dus ook veel doen. Dan kan 1,50 verschil per biertje een hoop uitmaken op 7 dagen… Als ik thuis uitga blijft het meestal niet bij 10 bier dus tel uit je winst… Uh verlies ;-)

Maar gezellig is het zeker in hinterglemm!

🏂

Apreski paleis…!!! altijd gezellig daar.
mental theo aan de tafels…

Bauers schialm in saalbach is TOP : Echte apres ski, geen Hollandse ‘plagiaat nummers’ die je in Hinterglemm wel hoort ! Dus ga je voor de goeie apres ski in Bauers Schialm zal je je nooit vervelen, altijd feest,zeker binnen !

Weet niet waar je in hinterglemm bent geweest maar neem aan tanzhimmel en apres ski paleis. :)
Voor de rest gewoon veel Duitse apres ski.
Bauer is zeker top maar in hinterglemm zeer zeker ook een aantal toptenten hoor.

Bauers Schialm ligt bij ons om de hoek dus dat komt helemaal goed!
Iemand toevallig ooit in Landhaus Andrea geweest?
@Martin9
Je hebt gelijk we zullen elke dag in de après ski bar staan maar op vakantie kijken we niet zo nauw! We zijn waar het gezellig is Of waar het gezellig is zijn wij ;)

die 2 euro pp voor een taxi kan er dan ook wel vanaf(A)

Plaats een reactie