Toekomstplannen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Een pistekaart van Saalbach-Hinterglemm gevonden op een Duits forum. Kan iemand bevestigen dat de uitbreidingen en vernieuwingen kloppen voor de toekomst? Ik weet wel dat de aansluiting van Fieberbrunn inmiddels officieel is.
Op de kaart ook al een lift richting Zell am See. Er wordt al wel over gesproken. Maar verre toekomst??

null

One life. Live it.

Skischool Zell am See kon mij vertellen dat er volgend jaar een lift zou moeten zijn die de 2 gebieden aan elkaar verbinden.

Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is en/of de plannen nog kunnen wijzigen.

Ik hoor al jaren over de verbinding met Zell am See, eens moet hij er gaan komen.
Laat ze eerst die eigenwijze eigenaar van het restaurant op Bern Kogel z’n mond eens snoeren om er voor te zorgen dat die lange sleeplift eindelijk wordt vervangen door stoeltjes of cabine’s. Ik zie op dit kaartje dat ze daar wel voor gaan volgend seizoen, t zal heel mooi zijn want daar wordt ook al jaren om gestreden.

Die verbinding met Zell wordt hoogstwaarschijnlijk in 2016 gerealiseerd, Fieberbrunn dit jaar en ik denk dat dat ze meteen de Bernkogel aan gaan passen door een KSB om de capaciteit te verhogen. Die overige liften zijn de meeste vervangingen van andere liften… Dus geen hoge prioriteit.

Heb wel gelezen dat er deze winter nog gestart werd met een piste aan te leggen van Zell am See-schmittenhohe naar Viehhofen.

In de buurt van de Barenalm/lift een nieuw gebouw in aanbouw. Wellicht voorwerk voor komende zomer ivm de aansluiting Fieberbrunn en nieuwe lift ipv de lange sleeplift op de Bernkogel.

null

One life. Live it.

@DaantjeSki Leuk om deze achtergrond info te lezen over die eigenaar die vervanging van de sleeplift blijkbaar tegenhoudt. Paar weken geleden geskied en me verbaast dat er een verbindingslift nog steeds uit ankertjes bestaat, toen al afgevraagd wat de reden daar voor was. Ook omdat het best een lange zit is met een stijl stukkie (voor beginners niet optimaal)…

Over paar jaar eens terug om de uitbreidingen te bekijken :)

Let it snow!

Wat zeker is dat er volgend winterseizoen er een verbinding komt tussen Fieberbrunn en Saalbach Hinterglemm onder het moto “Zwei Länder. Eine Bahn”.

Er zal dan door Doppelmayr een 10 persoonslift gebouwd met een capaciteit van 2600 mensen per uur, deze zal dus lopen vanaf het dalstation Reckmoos Süd naar een centrale plek in de Hörndlingerrabens vallei op de Pulvermackeralm. Dit bergstation zal vervolgens met de Reiterkogel in Saalbach Hinterglemm worden verbonden. Door de bouw krijgt Fieberbrunn er een 3,5 km lange piste erbij en wordt het gebied ongeveer 20% groter dan het nu is.

http://www.skiweltbrixental.nl/skicircus-saalbach-hinterglem…

Een jaar later zal er een verbinding gerealiseerd worden tussen Zell am See en Saalbach Hinterglemm, er zal dan een 10 persoons gondellift met een kabel gebouwd worden. Deze nieuwe lift met een lengte hebben van 3400 m en een capaciteit van 2400 personen per uur verbind Zell am See met Viehhofen. Vanaf hier komt er een verbinding met Asitz en zo wordt alles aan elkaar verbonden.

Het is nu al mogelijk om vanaf de Sonnengratbahn de route 38 te volgen, dan kom je uit in Viehhofen. Dit wordt de verbinding tussen beide gebieden.

http://www.skiweltbrixental.nl/nieuwe-lift-zell-seesaalbach-…

Heb wel gelezen dat er deze winter nog gestart werd met een piste aan te leggen van Zell am See-schmittenhohe naar Viehhofen.

Sarah op 28 jan 2015 19:56

Blijkt er al te liggen, route 38

null

Volgens Alpinforum komt de Bernkogel 2 er volgend jaar

Bernkogel II en verbinding Fieberbrunn zowiezo volgend jaar. Verbinding met Zell am See waarschijnlijk binnen 2a3 jaar.

@Gerwin Ik kom al heel wat jaren, had al als beginner hekel aan de sleeplift. Ben er gelukkig nooit uitgevallen, t zal je maar gebeuren kan je dat hele stuk gaan lopen. Ik hoorde aantal jaar geleden al van locals dat die lift allang weg had gemoeten maar dat die eigenaar heel moeilijk zat te doen . T was al een hele opluchting dat die oude stoeljes lift weg was, de zogenaamde kuitenklapper.

Ik zie dat michel al wat geplaatst heeft. Bernkogel sleeplift is volgend jaar vervangen en aansluiting fieberbrunn is ook volgend jaar klaar. De nieuwe kabinenbahn hangt al in fieberbrunn.

Kan nig een filmoje katen Ien uit het gebied maar plaats die niet want wordt hier niet op prijs gesteld. Heb een video gemaakt recentelijk in saalbach en dan zou je kunnen zien waar de nieuwe aansluiting van fieberbrunn wordt gemaakt.

Plaats een reactie