Overnachten op de berg (simalalm)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hoi,

Dit jaar gaan wij eens heel iets anders doen. Ipv een appartement in het dorp Saalbach of Hinterglemm gaan wij in de Simalalm overnachten. Deze alm zit onderaan de limberg sessellift, piste 2, 3 en 4. Wij hebben hier wel eens geluncht en dat is prima bevallen en hebben besloten hier komend jaar te overnachten. Ze hebben een aantal kamers en je wordt opgehaald met de sneeuwschuiver omdat je er niet anders kan komen. We hadden wel zin in een avontuur.

Nou is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee. Met het overnachten in deze alm. Of überhaupt overnachten in een alm op de berg. De site die ze hebben zegt namelijk ook niet zo veel. We hebben al geboekt maar ben benieuwd naar andere mensen hun verhalen en ervaringen. Het lijkt ons in ieder geval leuk.

Geen ervaring, maar ben wel benieuwd hoe dat is. Lekker klimmen na de Apres Ski in het dorp. ; )

One life. Live it.

Wij hebben vorig jaar een week in een hotelletje op de seceda gezeten, erg romantisch en heerlijk rustig maar…
steeds de tijd in de gaten houden om op tijd met de laatste gondel omhoog te gaan om vervolgens een kapot geskiede piste half af te dalen, 's avonds er niet uit te kunnen omdat je dan niet meer terug komt en het halen en brengen van je bagage met een sneeuwscooter heeft ons besloten dit jaar maar weer in het dorp te gaan zitten maar het is en blijft een prachtige ervaring die we ongetwijfeld gaan herhalen.

null

…en dit uitzicht 's ochtends is natuurlijk ook best wel aangenaam… ;-)

Ja, de laatste lift halen wordt dan wel cruciaal. Geen bus of taxi. De après ski in het dorp zal het niet worden denk ik. Het ligt in het dal achter de bergtoppen, ben je denk ik de hele nacht aan het terug klimmen.
@ArjanvdM zeker n gaaf uitzicht!

Als ik terug ben, ga pas over 3,5 week zal ik n berichtje achterlaten van hoe t was. Meer ervaringen zijn natuurlijk welkom, leuk om te lezen.

Lekker laat, maar kwam alsnog dit gesprek tegen. Het was ons vorig jaar super bevallen! Wij zijn niet echt apres ski gangers en het sfeertje op de berg was heerlijk. Na de sauna even afkoelen in de sneeuw waar je niks hoort maar alleen een wilde vos de piste over ziet steken. En lekker met je biertje blijven zitten terwijl de andere wintersporters richting het dorp terugkeren.
En sochtends een tapijt aan ribbels voor je klaarliggen waar nog niemand overheen is geweest.
Je hoeft ook niet te koken wat wel echt een super vakantie gevoel gaf. We zaten echt tussen de locals wat ook bijzonder was.
Wij willen niet meer anders!

Mooi om te horen. Vorig jaar nog over gehad dat je er kunt blijven slapen toe we er langs kwamen. Voor ons toch iets te rustig ben ik bang. Maar wie weet.

One life. Live it.

Ja, het was in de week dat wij er waren wel verschillend. Het is ook zo dat de mensen die er komen er niet 1 week komen of op een bepaalde dag aankomen. 1 Avond waren wij de enige gasten, en een andere avond zat het geloof ik helemaal vol. Wel gezellig hoor, er wordt onder andere ‘genägelt’. Een typisch Oostenrijks spel waarbij je met de achterkant van een hamer een spijker in het hout moet slaan. Waar natuurlijk schnapps aan te pas komt ;)
Maar je moet het wel met elkaar kunnen vinden aangezien de kamers nou niet het formaat hebben om daar lekker te gaan zitten. Maar wij zaten elke dag tot aan het eten aan een biertje en een jausern die je van het huis kreeg. Daarna het avondeten en zo heel laat maakte wij het zelf niet omdat je best gesloopt bent na een lange dag op de piste. Je kan je dag ook wel veel makkelijker eerder beginnen op de berg. Dat is wel een echt voordeel.

Klinkt gezellig. Ooit ook wel eens blijven hangen boven op de berg omdat het zo gezellig was, maar toen toch maar 's nachts om half een weer naar beneden geskied met onze groep.

One life. Live it.

Haha, wow dat lijkt me ook bijzonder. Skiën bij maanlicht!

Prachtige ervaring hè?! Wij zijn aan het kijken om dit jaar toch maar weer terug te gaan aangezien wij ook geen après ski gangers zijn maar de rust en romantiek op de berg zeker wel aangenaam vinden.

@ArjanvdM Ben je ook al eerder in de Simalalm geweest of ergens anders op de berg?

@suzen90 Wij zaten op de seceda (val gardena/dolemieten)

Gelukkig waren wij niet afgelopen week weer richting de Simal alm vertrokken…
Het rupsvoertuig wat ons vorig jaar nog de berg heeft opgebracht ligt nu op zijn kop… We hebben geen bericht gehad, dus waarschijnlijk kunnen we er wel op een andere manier (of met de lift natuurlijk) komen. Mmm… ja dat is dan wel weer een nadeel van op de berg zitten…

http://skiinformatie.nl/elf-gewonden-bij-ongeval-met-rupsvoe…

Plaats een reactie