Drukte December

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Wij zijn van plan om met een groepje jongeren (20 jaar) van 18-23 December naar Hinterglemm af te reizen. Heeft iemand ervaring met deze data, is er dan bijvoorbeeld al genoeg te doen op het gebied van apres-ski etc?

Heeft iemand daarnaast ook ervaringen met de sneeuw(kwaliteit) rond deze periode?

Lijkt me lastig om in de kerstweek een accommodatie te vinden die niet van za tot za is.
Ik ben in 2013 in Hinterglemm geweest die week. Sneeuw was matig, apres ski druk.

Lijkt me lastig om in de kerstweek een accommodatie te vinden die niet van za tot za is.
Ik ben in 2013 in Hinterglemm geweest die week. Sneeuw was matig, apres ski druk.

rmgb op 13 aug 2015 11:07

Dit is nog de week voor kerst, dan valt het nog alles mee met de drukte. Met name Duitsers vertrekken meestal pas op tweede kerstdag. Overigens is er denk ik wel een relatie tussen de matige sneeuwkwaliteit en de drukte in de apres ski :). Meer in zijn algemeenheid geldt natuurlijk: hoe vroeger je in het seizoen gaat, hoe groter de kans op (te) weinig sneeuw. Waarbij het de laatste jaren erop lijkt dat zelfs kunstsneeuw geen garantie meer is voor een vroege opening van (veel) pistes.

kerstvakantieweek loop van 19 december - 26 december.

Het is vóór de Kerstdagen, maar wel van vrijdag 18 t/m woensdag 23 december. Behalve in een hotel of soms bij een particulier is het lastig accommodatie vinden voor een periode van vrijdag t/m woensdag. Kerstvakantie of niet. Dat is wat @rmgb bedoelt denk ik.

Dus kijk eens op Airbnb.nl, homeaway.nl, casamundo.nl etc. en natuurlijk op de zoek & boek-pagina van het gebied zelf. Daar kan je denk ik ook afwijkende periodes aangeven (anders dan van zaterdag tot zaterdag).

De accomodatie is geen probleem, we zijn vooral bang om straks in een half lege apres-ski tent te staan…

Het is vóór de Kerstdagen, maar wel van vrijdag 18 t/m woensdag 23 december. Behalve in een hotel of soms bij een particulier is het lastig accommodatie vinden voor een periode van vrijdag t/m woensdag. Kerstvakantie of niet. Dat is wat @rmgb bedoelt denk ik.

Dus kijk eens op Airbnb.nl, homeaway.nl, casamundo.nl etc. en natuurlijk op de zoek & boek-pagina van het gebied zelf. Daar kan je denk ik ook afwijkende periodes aangeven (anders dan van zaterdag tot zaterdag).

GiGi op 13 aug 2015 11:24

TS vraagt volgens mij helemaal niet om accomodaties of wanneer de kerstvakantie is. Hij/zij wil alleen weten hoe het met de apres ski en de sneeuwkwaliteit zit… Dus wellicht moeten we ook proberen die vragen te beantwoorden en geen (goedbedoelde) tips geven hoe aan accomodatie te komen. Daar zijn (nog?) geen zorgen over. En volgens mij hoef je die ook niet te hebben, want de week voor de kerstdagen is - ook al is het al wel schoollvakantie - vrijwel in geen enkel gebied een probleem. Ook niet met afwijkende aankomst- en vertrekdagen.

Hey Jesse, ik ben kerst 2013 gaan vieren in Hinterglemm (21 tot 26/12). Aangezien je vrijdag toekomt daar (of dat dacht ik toch) denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken over de apres-ski, de bars zitten vol hoor.

Qua sneeuwkwaliteit heb je altijd een beetje geluk nodig in die periode, zeker de voorbije 2 seizoenen. Wij hadden geen geluk… dat wil echter niet zeggen dat je niet zou kunnen skieën maar dat de massa zich dan concentreert op die plaatsen die wel ok liggen. De Zwolferkogel en eigenlijk heel die kant van het skicircus lag goed. Dat gedeelte ligt dan ook uit de zon.
Ik denk niet dat je je zal vervelen maar een laaggelegen gebied is altijd een zeker risico natuurlijk.

Hey Jesse, ik ben kerst 2013 gaan vieren in Hinterglemm (21 tot 26/12). Aangezien je vrijdag toekomt daar (of dat dacht ik toch) denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken over de apres-ski, de bars zitten vol hoor.

Qua sneeuwkwaliteit heb je altijd een beetje geluk nodig in die periode, zeker de voorbije 2 seizoenen. Wij hadden geen geluk… dat wil echter niet zeggen dat je niet zou kunnen skieën maar dat de massa zich dan concentreert op die plaatsen die wel ok liggen. De Zwolferkogel en eigenlijk heel die kant van het skicircus lag goed. Dat gedeelte ligt dan ook uit de zon.
Ik denk niet dat je je zal vervelen maar een laaggelegen gebied is altijd een zeker risico natuurlijk.

hanss op 13 aug 2015 13:25

We komen Zaterdag aan en vertrekken Woensdag weer, maar op de piste is het daar altijd gezellig volgens mij?

op de populairste plaatsen zal je moeten vechten voor een stoel… don’t worry

Plaats een reactie