Skiën in (begin) Maart?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Komende Maart willen we met een aantal personen naar hinterglemm gaan? Is dit aan te raden, ivm sneeuwcondities? Graag wat adviezen en ervaringen! Alvast bedankt! ;)

Begin maart kun je nog prima gaan er ligt dan normalider meer sneeuw dan in januari en de temperaturen zullen ook nog prima zijn.
Garantie dat heb je uiteraard nooit gezien dat het weer laatste tijd niet meer is wat het is geweest maar moet wel gek lopen wil je geen sneeuw begin maart hebben!
Kijk anders hier op de site bij het gebied en de sneeuwzekerheid :)

Wat Freerider zegt. Begin maart is normaliter één van de betere tijden qua sneeuw. En ook nog iets meer licht aan het einde vd dag.

Begin maart kan prima. De zuidhellingen en met name de lagere delen daarvan kunnen wel flink zacht worden in die periode, maar meestal is er genoeg sneeuwdek.

Maar ongeveer de helft van de pistes ligt op zuid-hellingen, niet?

Ik zeg niet dat het niet kan, maar in het voorjaar is de oriëntatie van de hellingen waarop je skiet en de hoogte (en dus temperatuur) van het gebied wel iets waar je rekening mee kan houden als je niet graag skiet in slush (bij voldoende sneeuw) of op witte linten (ook slush) in een bruin-groen landschap.

Wij zijn 2 x begin maart geweest en helaas hadden wij 2 x witte pistes in het verder groene landschap. Alle pistes waren nog wel open, maar het echte wintersport gevoel was wel minder. Tevens wordt het dan rond de middag slush. Het is per jaar verschillend, maar wel iets om mee te nemen in he beslissing.

@philip1991 als je naar Hinterglemm wilde vanwege de après-ski, dan is Ischgl in die periode wellicht een betere optie. Ligt een stuk hoger (80% van de pistes boven 2000 m) en bovendien veelal op noordhellingen. En die après-skimogelijkheden zijn daar ongeëvenaard, schijnt…

Ik ben dit jaar begin maart geweest, en het was behoorlijk wit… Ja, allerlaatste dag werd de sneeuw slush, maar gedurende de week is er ook nog verse sneeuw gevallen. Ik ga iig begin maart 2016 weer terug :-)

Iedereen alvast bedankt voor de reactie! Ben zeker nog benieuwd naar meer reacties en zo te horen moet begin maart wel gaan lukken!
@GiGi we zijn eigenlijk opzoek naar een goede combi, we willen na het skiën een goede borrel kunnen pakken maar wel 's ochtends gewoon weer vroeg bovenop de piste kunnen staan! Vandaar dan Saalbach-Hinterglemm of een goede middenweg leek!

Heb dit gedaan in 2013 en dat was goed te doen, pistes waren toen goed tot in het dal. We hadden de eerste dagen wel wat warmer weer maar na een dag of twee flinke sneeuwval.

De Dutchweekend is eind maart maar dan is het qua sneeuw vaak niet al te best, begin van de maand is alles goed te doen.

Ik ben dit jaar mid Maart geweest, het is niet slecht. Wij gingen vooral richting Leogang, daar was de piste nog aardig goed, dalafdalingen richting Saalbach was niet heel best :).

Richting Leogang is inderdaad een noord-helling, maakt een hoop uit in die tijd van het jaar.

Bedankt iedereen voor de reacties. We hebben zojuist (als het goed is) een huisje geboekt! Ik heb er zin in en kan niet wachten!

Plaats een reactie