Ski verbinding

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Ik was benieuwd of het mogelijk is om vanaf de kant van de Zwolferkogel de oversteek te maken naar de kant van de reiterkogel. Als ik de piste kaarten bekijk dan heb ik het vermoede dat je of een bus moet pakken, of je ski’s uit moet doen?
Iemand die hier ervaring mee heeft en weet op welke manieren deze oversteek te maken is?

vanaf de Zwolferkogel kan je de zwarte piste 14 omlaag nemen, niet een heel lastige piste hoor.
dan moeten de ski’s inderdaad even uit om de weg over te lopen en dan stap je in de Hochalmbahn. vanaf daar neem je de hochalm 6er en ski je zo naar het station van de reiterkogelbahn.

dacht ik tenminste…? als ik het fout heb verbeter me ;)

Klopt. En als ik het me goed herinner (is een aantal jaar geleden) hoef je dan niet eens de weg over te lopen. Deze snelle oversteek is dus wel achterin het dal. Als je in Hinterglemm zelf de oversteek wilt maken zul je wel moeten lopen. Op de pistekaart is dit allemaal goed zichtbaar.

Klopt. En als ik het me goed herinner (is een aantal jaar geleden) hoef je dan niet eens de weg over te lopen. Deze snelle oversteek is dus wel achterin het dal. Als je in Hinterglemm zelf de oversteek wilt maken zul je wel moeten lopen. Op de pistekaart is dit allemaal goed zichtbaar.

Patrick1980 op 30 sep 2015 18:15

Ja goed, maar je bent vanaf de hochalmbahn toch weer zo beneden bij goasttal ofniet? is er ook een oversteek rond Saalbach mogelijk?

Klopt. En als ik het me goed herinner (is een aantal jaar geleden) hoef je dan niet eens de weg over te lopen. Deze snelle oversteek is dus wel achterin het dal. Als je in Hinterglemm zelf de oversteek wilt maken zul je wel moeten lopen. Op de pistekaart is dit allemaal goed zichtbaar.

Patrick1980 op 30 sep 2015 18:15

Ja goed, maar je bent vanaf de hochalmbahn toch weer zo beneden bij goasttal ofniet? is er ook een oversteek rond Saalbach mogelijk?

jessehuijers op 30 sep 2015 18:44

Dan wel lopend, dan wel via Vorderglemm.

❄️

@jessehuijers Vanaf de Hochalm kun je naar de geitenstal skiën . In Saalbach moet je altijd een stuk(je) lopen, Blijf je aan de Saalbach kant valt het mee. Wil je terug richting de Zwolfer moet je het dorp door naar Schattberg X presss ,ongeveer 10 minuten lopen.

De enige optie is gewoon het rondje maken, wat wel te doen is op 1 dag. Dan moet je enkel 1 straat over om van de Turmlift naar de Bernkogelbahn te gaan. Dat is de reden dat ik voor mijn eerste maal naar Saalbach ga. Dan neem ik s`ochtends de Bernkogelbahn en kom ik mooi weer uit onderaan de Kohlmaisgipfelbahn op het einde van de dag :) Als je een beetje plant hoef je die wandelstukken niet te nemen :)

Plaats een reactie