waarom niet alle pistes open?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

ik vraag mij af waarom alle pistes in skicircus Saalbach Hinterglemm niet open zijn, er ligt voldoende sneeuw neem ik aan?

Goeie vraag eigenlijk, ik ga pas over een maand maar je zou denken dat er wel sneeuw genoeg is, misschien wachten ze tot na het weekend om alles heel goed te prepareren?

ik vertrek ook pas over 3 weken, maar ben wel benieuwd welke reden erachter zit.

Dat zal onderandere vanwege zulke redenen wezen: https://www.wintersport.nl/forum/topic/220455

Born to Ride

Ik vermoed dat ze volop bezig zijn de pistes te prepareren. Ik denk dat vanaf komend weekend er veel meer pistes zullen geopend zijn. Tot vrijdag krijg je nog 5% korting op de skipas omdat niet alle pistes open zijn en vanaf zaterdag rekenen ze de volle prijs.
Nog 2 weken en dan mogen wij het ter plaatse gaan bekijken!

Capaciteit te weinig van bully’s denk ik. Vergt best veel tijd, piste de eerste keer goed prepareren, want ze de eerste rijden ze een piste gewoon vast zonder te schuiven enzo om het dek een goede dichtheid te geven. Daarna pas met het schild en de frees erover. Vervolgens alle bordjes plaatsen en dergelijke…

Tis trouwens wel ‘een beetje’ sneu om hier speciaal een account voor aan te maken. Even een paar seconden research op het forum had je antwoord zo gegeven

Born to Ride

Tis trouwens wel ‘een beetje’ sneu om hier speciaal een account voor aan te maken. Even een paar seconden research op het forum had je antwoord zo gegeven

Matthias123 op 14 jan 2016 21:34

ik lees al een tweetal jaren mee op dit forum, en als je niet wil reageren dan doe dat lekker niet.

Ja hetzelfde zie ik in ehrwald, is wel vreemd vind ik

De sneeuwkanonnen stonden allemaal aan bij de Steinbergafdaling. Zou die graag nog een keertje doen voordat ik weer naar huis ga.

Had gehoopt dat die vandaag zou openen maar de Steinbergbahn is vandaag defect dus dat gaat hem ook niet worden vandaag.

Nou iedereen die hier maar een beetje vragen over de pistes heeft in Saalbach krijgt duimpje naar beneden. Het is weer gezellig op het forum. Ik wil niet generaliseren(maar ik doe het toch). Jammer dat het zo moet, leven en laten leven.

Nou iedereen die hier maar een beetje vragen over de pistes heeft in Saalbach krijgt duimpje naar beneden. Het is weer gezellig op het forum. Ik wil niet generaliseren(maar ik doe het toch). Jammer dat het zo moet, leven en laten leven.

Michaelh op 15 jan 2016 10:57

Ik volg je :) Maar bij domme vragen heb ik het soms wel moeilijk om ‘te laten leven’. Bv ‘gaat er over 29dagen geskied kunnen worden in Winterberg’…

Zal vaak ivm lawinegevaar e.d. zijn. En pistepreparatie. Afgelopen week in Flaine was ondanks forse sneeuwval ook niet alles open, vooral in het begin van de week alle verbindingsliften dicht. Maar er was ook veel wind, dus de stuifsneeuw werd soms snel verplaatst waardoor pistes weer ‘kaal’ waaiden. En risico op lawines was/bleef aanwezig. Liever alles wat open is goed open, dan veel open en dan van dubieuze kwaliteit.

Plaats een reactie