Liften?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hoi, ik ga dit jaar voor het eerst op Wintersport naar Hinterglemm. Ik ben nooit op Wintersport gegaan omdat ik de liften in zo’n gebied eng vindt en dan vooral de stoeltjesliften waar je voor mijn gevoel hoog boven de grond “los” in zit. Ik verwacht dat ik wel in de cabineliften durf of sleeplift. Ik ben dus een beginner en moet nog les gaan nemen. Is dat wel te doen met mijn “lift” vrees?

Voor beginner is Fieberbrunn een ideaal skigebied. Met gondel naar middenstation. Mooie brede blauwe piste naar dal

Saalbach-Hinterglemm is uitstekend, beide dorpen beschikken over genoeg beginners pistes met sleepliften onderaan het dal. Daarnaast zijn er geen "oude type" stoeltjes meer, maar "comfortabel banken liften" waar je met 4e of 6e in kan, die zijn minder eng. Maar de meeste afdalingen zijn de stoeltjesliften niet nodig, het gebied kent 5 gondels naar de hoogste toppen in gebied, daarnaast geeft je skipas toegang tot totaal 1050 km aan skipiste in 8 verschillende gebieden, keuze genoeg zou ik zeggen. Nog een Tip: neem 3 uur privé les, voor je zelf het gebied intrekt. In privé les leer je 10x sneller dan in klas.

Jeroen "in de winter liever in Alpen"

http://ski3.intermaps.com/saalbach/index.asp?Lang=de&Akt…

onderaan op deze kaart op de bovenstaande link kun je soorten liften aanklikken en dan zie je precies waar je heen kan.

ogen dicht en gaan meid!! iedereen doet het, dus dan ga je vanzelf mee en dan zul je zien dat het meevalt. gewoon genieten van het prachtige uitzicht vanuit de liften. succes.

En neem niet die idiote skipas die Jeroen aanbeveelt (met 1050 km piste) want die heb je als gevorderde niet eens nodig, laat staan als beginner. En daarbij, in die pas zit het avondrodelen niet inbegrepen, in de normale skipas wel!
Veder: prachtig gebied! Nu nog een beetje hopen op lekker weer!

Plaats een reactie